Kuinka kauan masennuksen takia saa sairauslomaa?
Mä oon niin loppu. En jaksa etsiä tietoa enää. Sen verran jaksan että soitan huomenna ajan lääkäriin. Kauanko sairauslomaa saa?
Kommentit (22)
2 vrk - 4v, tosin ei ne kerralla koko vuotta anna.
Alkuun viikko tai pari kerrallaan.
Yleensä aika lyhyen aikaa. Lomaa saadakseen on oltava työhön kykenemätön.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä aika lyhyen aikaa. Lomaa saadakseen on oltava työhön kykenemätön.
Olen työkyvytön.
Minä sain opinnoista suoraan useamman kuukauden (yths:n lääkäri määräsi). Mutta en tiedä, onko työelämässä eri käytäntö, pitää vaikka hakea useammin eikä saa niin pitkään kerrallaan. Olin myös todella huonossa kunnossa.
Yleensa alkuun viikko tai kaks ja siitä sitten toipumisen mukaan
Jos pääset huomenna lääkäriin, saat luultavasti saikkua loppuviikon ja jos olet oikein huonossa kunnossa, niin varmaan ensi viikonkin. Tärkeintä on, että menet lääkäriin, siitä asiat lähtevät rullaamaan.
Oo tarpeeks kauan, niin pääset eläkkeelle F-diagnoosilla.
Aluksi pari kahden viikon pätkää. Sitten saa pidempiä pätkiä jatkoa, kun aloittaalääkityksen.
Minä en saanut yhtään. Lääkkeitä vain.
Työkaveri ollu kohta 6 kk pois. Masennus.
Mä sain 3 vkoa, siinä sai levättyä ja järjestettyä esihenkilöiden kanssa palaverin et miten jatketaan. Tein vuoden 50% työaikaa ja sain osittaista sairauspäivärahaa.
Minä sain kuukauden ja sen jälkeen vielä pari viikkoa. Riippuu kunnosta ja kai siitäkin onko aikaisempaa diagnoosia. Itselläni oli aiemmin ollut vaikea masennus jonka johdosta olin vuoden saikulla.
Lääkkeillä saatat olla työkykyinen jo viikon päästä. Itse en ollut saikulla päivääkään :)
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeillä saatat olla työkykyinen jo viikon päästä. Itse en ollut saikulla päivääkään :)
Ei ne niin nopeasti auta.
Työparini on ollut nyt 1v10kk, kaksi kuukautta yritti lyhennettyä työaikaa jossain välissä.
Riippuu aina tapauksesta. Yleensä viikko alkuun ja sitten uudestaan lääkärille. Siellä katsotaan uudestaan mikä on vointi. Sitten parin viikon pätkissä ja aina lääkärille käymään välillä. Lääkärien näkemyksen mukaan sairasloma on aika huono hoitokeino masennukseen.
Maikki älä masennu! Pahentaako kevät oireita? Voi mennä kuukausia joskus vuosia. Sano itsellesi että pääset yli. Toivottavasti saat tukea kunnolla.
Minä olin kolme kuukautta, mutta kävin hoidoissa siinä valissä.
Mä sain viikon. Arvaa oliko siitä mitään hyötyä....