Hupaisia. Nyt ollaan ihan ihmeissään, että miksi palkanmaksu loppuu, vaikka "tilanne ei johdu heistä itsestään vaan muiden alojen lakoista."
No, miksi lakoilla rangaistaan tilanteeseen täysin syyttömiä firmoja??? Ihan yhtä loogistahan sekin on.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
No kaiketi pitää tehdä niin, kun on aiemmin sovittu. Jos on sovittu, että 7 päivää pitää maksaa niin eikö sitten niin pidä toimia? Työoikeuden emeritusprofessorikin kallistui sille suunnalle, että pitää maksaa. Luultavasti korkeimpaan oikeuteen asti mennään.
Kun toimittaja kysyy ja professori joutuu julkisesti vastaamaan, se ei sano mitään, mistä sille Itselleen koituisi imagohaittaa. Yliopistomaailma on edelleen läpeensä vasemmistolainen ja lausunnot värittyvät sen mukaan, mikä edistää omaa uraa ja mikä ei. Hyvässä lykyssä lausunnot välillä ovat samalla tottakin. Toki paperilafkat ovat käyttäneet etukäteen omia lakimiehiään setvimään, uskaltaako tällaisen tempun tehdä.
Lisää työehtojen polkemisyritystä..
Työilmoituksesta:
"Vuorojen pituudet voivat vaihdella riippuen valmistettavista sarjoista. Koska vaadimme joustavuutta, annamme sinulle mahdollisuuden vaikuttaa myös itse työvuoroihisi tuotantotilanteen sen salliessa."
Liukuma on liukuma - ei mikään työnantajan yksipuolisesti määrittelemä työvuoro 1xPalkalla joka muuttuu fiiliksen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, täysin ymmärrettävää. Minulle on näissä lakoissa tullut yllätyksenä ihmisten luulo siitä, että yrityksillä on rahaa vaikka kuinka paljon. Vaikka minä en ole yrittäjä, niin en ole koskasn kuvitellut, että yrittäjän taskut ovat niin pohjattomat, että niistä voi huvikseen maksaa palkkaa.
No jos yritykseltä kysytään, niin palkanmaksukykyä löytyy just ja just sellaiset 0,50e per tunti. Kelalta loput. :D
Löytyisikö vielä pienempiä lukuja,vaikka 5 senttiä?
Nyt on juuri passeli aika lakkoilla, kun sellun hinta on alhaalla. Pidetään tehdas kiinni, niin jää omilta tuotantolaitoksia enemmän sähköä myytäväksi hyvään hintaan.