Mieskuvan muutos
Olen boomeri. Ikäiseni miehet olivat perinteisiä miehiä, lihaksia, karkeat kädet ja ehkä puheetkin, tupakka saattoi olla suupielessä ja perjantaipullokin mennä. Joku määrä tietysti oli rahastavia matkasaarnaajia tai naisia narrailevia auervaaran tapaisia.
Nyt miehet näpyttää tietokonetta ilman lihaksia, syöttävät samalla innolla kuin naiset nettiin keijunkuvia, mystiikkaa, henkistymistä, rahastavat kursseilla ja retriiteillä kuin ennen telttasaarnaajat. Eli joku mielenmuutos on miehissä tapahtunut, aivotoiminta naisistunut? jos olisin ruvennut miehelle puhumaan mantroja ja uskomaan henkiparantajiin, olisi hörönaurun päästänyt
Kommentit (5)
Milloin olwt syntynyt? Kyllä tuollaisia hörhöjä oli jo 60-70-luvulla hippiaikana, kun omat vanhemmat oli nuoria. Tuollainen kammotyyppi häiritsi minua teininä, kun oli vanhempien luona ryyppäämässä. Olen aina kammoksunut hippityyppejä hänen takiaan.
Omat vanhemmat ei olleet hippejä ulkoisesti, mutta ajatusmaailmassa oli vähän samaa. Olen mm saanut ns vapaan kasvatuksen.
En tuntenut hippejä, toki niitä oli ja opiskelijapiireissä ehkä.
Mutta nyt näyttää, kun somea tutkii, olevan valtava määrä tuollaisia vaihtoehtoisia, toisessa todellisuudessa olevia miehiä, jos tietysti naisia enemmän. Mutta näillä miehillä varmaan kissanpäivät sitten leireillään ja vkl-tapahtumissa. Ei muuta kuin vaihtaa sesongin mukaan.
Ilmeisesti tää keijunkuva-homma elättääkin koska olen käsittänyt , monella tausta ettei niin tavistöihin pääse eikä huvitakaan. Ym ym
Onhan tuollaisia ollut maailman sivu, mutta nyt he vain ovat näkyvillä enemmän netissä ja mediassa. Jos asuit pikkukylässä tai kaupungissa ja liikuit samoissa piireissä, et tullut vain koskaan tavanneeksi, ellei omalle kylälle sattunut joku kommuuni tai elämäntapaintiaaniporukka. Niitähän oli jo 30-40-luvulla, luontaisparantajaporukoita ja uskonnollisia hihhuleita, joiden johtajat olivat usein miehiä.
Näin on, uskon , että joku tietoisuuden ylittävä looginen äly osallistuu tähän prosessiin, toki tätä on tieteellisesti vaikea osoittaa todeksi.