Hiusten lähdöstä raskauden jälkeen
Kuinka paljon teiltä on lähtenyt hiuksia raskauden jälkeen? Mulla lähtee hiuksia todella paljon, vaikkei kaljuja kohtia vielä päässä olekaan. Jännitän suihkuun menoa, sillä sen jälkeen hiuksia lähtee mieletön määrä. Lisäksi hiukset rasvoittuu nopeasti, joten ne pitäis pestä kuitenkin joka päivä. Vauva on nyt reilu puolivuotias ja tätä on jatkunut nyt noin pari kuukautta.
Miten runsas hiustenlähtö on normaalia? Pelkään jo, että tämä on oire jostain vakavammasta taudista tai siitä, että tosian kaljuunnun.
Kommentit (5)
mulla myös tuplaantui hiukset raskauden aikana (eli ne eivät vaan irtoilleet normaalisti) ja pian synnytyksen jälkeen rupes hiukset irtoamaan päästä ihan älyttömissä määrin. multa lähti etenkin hiusrajasta eli kasvojen ympäriltä aivan naurettavan paljon hiuksia niin että pian siihen kasvoi siilitukka...joo, sai kampauksia keksiä siinä vaiheessa...mutta siis nyt(8kk myöhemmin) on hiuksia yhtä paljon kuin ennenkin. mulla taisi hiustenlähtö vähentyä siinä kun vauva täytti puoli vuotta.
olin myös itse hiukan hädissäni että nyt taitaa olla jokin pahempikin vitamiininpuutostila olla kyseessä, mutta muistin kyllä kuulleeni jo raskausaikana että hiukset sitten lähtevät, en vaan kuvitellut että ihan semmoisissa määrin.
muttei mullakaan mitään kaljuja kohtia sentään onneksi ehtinyt syntyä keskelle päätä.
nou hätä, kyllä saat vielä tukkasi takaisin!
lähtee aivan älyttömästi hiuksia, alkoi n. 4kk synnytyksen jälkeen kun alkasin vähentämään imetystä ja jatkuu aina vaan, ja vauva on nyt runsaat 7kk. Mutta vielä on hiuksia päässä ;). Ja uusia tulee vaikka kuinka, hiuspohjassa on sellainen alle parin sentin sänki, joka törröttää pitkien hiuksien läpi.. Ei kovin kaunista, mutta ainakin tietää että uusia tulee tippuneiden tilalle!
Syötkö kalkkilisää? Suosittelen...
Mulla on ihan normaalistikin lähtenyt hiuksia aivan älyttömät määrät. Raskausaikana aloin syömään Kalcipos-D mite -tabletteja. Hiusten määrä tuplaantui, eikä lähtenyt enää ollenkaan. Jatkoin näiden syöntiä säännöllisesti myös raskauden jälkeen ja ainakin vielä hiukset ovat paksut, vahvistuneet, eivätkä lähde oikeastaan ollenkaan, koko ajan vain pukkaa uutta hiusta. (Synnytyksestä 3kk, imetän)
Esikoisen kanssa alkoi n. 4kk synnytyksestä ja kesti kuukausia... Nyt ei ole vielä alkanut (vauva 3kk) mutta eiköhän se taas tästä pian...
Niin ja vertailuna ystävä, jolla samanikäinen lapsi kun meidän esikoinen. Meillä alkoi molemmilla hiukset lähteä yhtä aikaa synnytyksen jälkeen. Ystävä ei millään uskonut, että niin se vaan menee ja takas ne kasvaa kyllä, vaan kokeili kaikkia vitamiineja ja söi kalkkia ja luontaistuotekaupan " ihmepillereitä" . Mutta niin se vaan kesti aikansa ja yhtä aikaa meillä tuo hiustenlähtö sitten loppuikin, vaikka minä en tehnyt asialla muuta kuin keräsin hiuksia harjasta roskiin...
Joillain lähtee ihan tukoittain!!
Mulla hiusten lähtö on kans aika reipasta just suihkun jälkeen kun harjaa hiukset märkänä.. pelkäsin pahempaa kun mun äidillä aikoinaan oli lähtenyt ihan hirveesti kerrallaan, niil oli ollut amme ja kun äiti oli siitä noussut pinta oli ollut ihan mustia hiuksia täynnä ;)
Ja kun aattelee et tukkaa ei ole lähteny koko odotusaikana (ainakaan mulla) ja sit vielä muutamat kuukaudet siihen päälle niin voihan sitä aika lailla lähteä!! Mulla odotusaikana hiusten määrä tuplaantui ja vähän enempikin, kampaajakin ihmetteli ja tuumas että ainakin puolet voi tippua pois ja se on ihan kiitettävä määrä ;) Meillä onkin jokapaikassa irtohiuksia vaikka yritän pompulalla pitää..
Huoli pois kuuluu kuvaan :D
Niamey ja Neiti 5kk