Käyttötilillä 20 tuhatta euroa
Mihin kannattaa siirtää säästöön? Sijoittaa en halua enkä kultaa ostaa enkä anna kellekään. Mutta voisin siirtää johonkin kasvamaan korkoa. Onko suosituksia pankeista?
Itse en ymmärrä näistä mitään, mutta ystävä käski laittaa edes säästötilille. Mutta minne? Käyttötili OP:ssä.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan ensimmäiseksi vaihdat pankkia.
No siinähän ei ole mitään järkeä. OP:n omistaja-asiakkaana saa bonuksia millä voi maksaa palvelumaksut ja Pohjolan vakuutukset. Itse en ole maksanut vakuutuksista mitään viimeiseen kymmeneen vuoteen ja minulla on kuitenkin kuusi autoa, kotivakuutus, matkavakuutus jne.
Joo, minunkin piti siirtää osa vakuutuksista OP pohjolaan että saan käytettyä bonukset niiden maksuihin.
Miksi muuten op bonuksia ei saa nostaa rahana, mutta s bonukset voi nostaa. OP Pohjolan virkailija väitti, että verottaja estää sen. No jos näin on niin miksi verottaja sallii s bonusten noston rahana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdit otsikosta sen loppuosan, ",miten pärjään loppukuun?"
xD
Kateellinen häviäjä ilmoittautui. Miten saat ajan kulumaan työttömänä?
Wau... just wau... oikeistolaisten psykopaattinen röyhkeys jaksaa aina yllättää!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan ensimmäiseksi vaihdat pankkia.
No siinähän ei ole mitään järkeä. OP:n omistaja-asiakkaana saa bonuksia millä voi maksaa palvelumaksut ja Pohjolan vakuutukset. Itse en ole maksanut vakuutuksista mitään viimeiseen kymmeneen vuoteen ja minulla on kuitenkin kuusi autoa, kotivakuutus, matkavakuutus jne.
Joo, minunkin piti siirtää osa vakuutuksista OP pohjolaan että saan käytettyä bonukset niiden maksuihin.
Miksi muuten op bonuksia ei saa nostaa rahana, mutta s bonukset voi nostaa. OP Pohjolan virkailija väitti, että verottaja estää sen. No jos näin on niin miksi verottaja sallii s bonusten noston rahana?
Erikoinen juttu. Hallitusohjelmassa on nyt suunnitteilla finanssialan bonusten verottaminen myös silloin, kun niitä käytetään esim saman firman vakuutuksiin. S-bonus ilmeisesti edelleen katsotaan jälkikäteen saaduksi alennukseksi. Mikä näissä on ero? Eikös molemmat ole osuuskuntia ja alennuksen/bonuksen perusteena on ostojen määrä.
S-Bonuksissa saa takaisin sitä rahaa, jolla on jo ostanut tuotteita S-kaupoista. Se on siis tosiaan jälkikäteen annettu alennus. Sen sijaa OP-bonukset tulevat sen perusteella, paljonko tilillä tms. on rahaa. Et siis ole varsinaisesti vielä ostanut OP:ltä mitään, vaan vain antanut rahaa pankin säilytettäväksi. Jos käytät OP-bonuksen saman firman tuotteiden (esim. vakuutukset) ostamiseen, on sekin tavallaan alennus, mutta jos saisit OP-bonuksen rahana käteen, olisi kysymys pääomatulosta
Oletan logiikan menevän jotenkin noin.
Muuta syrjäkylille ja osta maata.
Jos et jaksa tutkia mikä muu ehdotettu pankki ja tili olisi sellainen, minne uskallat laittaa, nopeiten tosiaan katso vain OP::n verkkopankissa millaisia säästötilejä siellä voi avata itsepalveluna.
Miksi et opettele sijoittamaan? Tärkeintä on oppia tuntemaan itsensä ja sen kuinka suhtautuu tappiollisiin sijoituksiin ja ajanjaksoihin. Eihän sitä koko 20 tonnia ole tietenkään mikään pakko sijoittaa eikä varmaan sinun tapauksessa kannatakaan. 
Olen opetellut sijoittamisen, ei ole vaikeaa. Tärkein opiskelu oli oppia tuntemaan oma itsensä ja se miten reagoi kun tulee lunta tupaan. 
Miksi aloitusta on alapeukutettu? Aivan asiallinen kysymys ja kysyjä on selvästi nuori koska rahaa on kuitenkin melko vähän.