Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttötilillä 20 tuhatta euroa

Vierailija
12.03.2024 |

Mihin kannattaa siirtää säästöön? Sijoittaa en halua enkä kultaa ostaa enkä anna kellekään. Mutta voisin siirtää johonkin kasvamaan korkoa. Onko suosituksia pankeista?

Itse en ymmärrä näistä mitään, mutta ystävä käski laittaa edes säästötilille. Mutta minne? Käyttötili OP:ssä.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloitusta on alapeukutettu? Aivan asiallinen kysymys ja kysyjä on selvästi nuori koska rahaa on kuitenkin melko vähän.

Vierailija
22/28 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan ensimmäiseksi vaihdat pankkia.

No siinähän ei ole mitään järkeä. OP:n omistaja-asiakkaana saa bonuksia millä voi maksaa palvelumaksut ja Pohjolan vakuutukset. Itse en ole maksanut vakuutuksista mitään viimeiseen kymmeneen vuoteen ja minulla on kuitenkin kuusi autoa, kotivakuutus, matkavakuutus jne.

Joo, minunkin piti siirtää osa vakuutuksista OP pohjolaan että saan käytettyä bonukset niiden maksuihin.

Miksi muuten op bonuksia ei saa nostaa rahana, mutta s bonukset voi nostaa. OP Pohjolan virkailija väitti, että verottaja estää sen. No jos näin on niin miksi verottaja sallii s bonusten noston rahana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdit otsikosta sen loppuosan, ",miten pärjään loppukuun?"

xD

Kateellinen häviäjä ilmoittautui. Miten saat ajan kulumaan työttömänä?

Wau... just wau... oikeistolaisten psykopaattinen röyhkeys jaksaa aina yllättää!!

Vierailija
24/28 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan ensimmäiseksi vaihdat pankkia.

No siinähän ei ole mitään järkeä. OP:n omistaja-asiakkaana saa bonuksia millä voi maksaa palvelumaksut ja Pohjolan vakuutukset. Itse en ole maksanut vakuutuksista mitään viimeiseen kymmeneen vuoteen ja minulla on kuitenkin kuusi autoa, kotivakuutus, matkavakuutus jne.

Joo, minunkin piti siirtää osa vakuutuksista OP pohjolaan että saan käytettyä bonukset niiden maksuihin.

Miksi muuten op bonuksia ei saa nostaa rahana, mutta s bonukset voi nostaa. OP Pohjolan virkailija väitti, että verottaja estää sen. No jos näin on niin miksi verottaja sallii s bonusten noston rahana?

Erikoinen juttu. Hallitusohjelmassa on nyt suunnitteilla finanssialan bonusten verottaminen myös silloin, kun niitä käytetään esim saman firman vakuutuksiin. S-bonus ilmeisesti edelleen katsotaan jälkikäteen saaduksi alennukseksi. Mikä näissä on ero? Eikös molemmat ole osuuskuntia ja alennuksen/bonuksen perusteena on ostojen määrä.

Vierailija
25/28 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-Bonuksissa saa takaisin sitä rahaa, jolla on jo ostanut tuotteita S-kaupoista. Se on siis tosiaan jälkikäteen annettu alennus. Sen sijaa OP-bonukset tulevat sen perusteella, paljonko tilillä tms. on rahaa. Et siis ole varsinaisesti vielä ostanut OP:ltä mitään, vaan vain antanut rahaa pankin säilytettäväksi. Jos käytät OP-bonuksen saman firman tuotteiden (esim. vakuutukset) ostamiseen, on sekin tavallaan alennus, mutta jos saisit OP-bonuksen rahana käteen, olisi kysymys pääomatulosta

Oletan logiikan menevän jotenkin noin.

26/28 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta syrjäkylille ja osta maata.

Vierailija
27/28 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et jaksa tutkia mikä muu ehdotettu pankki ja tili olisi sellainen, minne uskallat laittaa, nopeiten tosiaan katso vain OP::n verkkopankissa millaisia säästötilejä siellä voi avata itsepalveluna.

Vierailija
28/28 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et opettele sijoittamaan? Tärkeintä on oppia tuntemaan itsensä ja sen kuinka suhtautuu tappiollisiin sijoituksiin ja ajanjaksoihin. Eihän sitä koko 20 tonnia ole tietenkään mikään pakko sijoittaa eikä varmaan sinun tapauksessa kannatakaan. 

Olen opetellut sijoittamisen, ei ole vaikeaa. Tärkein opiskelu oli oppia tuntemaan oma itsensä ja se miten reagoi kun tulee lunta tupaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi