Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vitalis-voide on suomalainen ihanuus

Vierailija
12.03.2024 |

Ostin äsken lapsuudesta tuttua  kotimaista voidetta ja laitoin kasvoihin ja käsiin. Ihana mieto tuoksu! . En muistanut  että tuoksuu noin hyvälle!

Yleensä olen yliherkkä tuoksuille ja silmät alkavat vuotamaan kyyneliä jos kasvorasvoissa tuoksua .

Mutta Vitalis- voiteesta en tuota vuotamisreaktiota ole saanut

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena äiti laittoi sitä poskiin 1970-luvulla kun menin ulos pakkasella. Posket jäätyi ja nyt on kestopunaiset posket koko loppuelämän ajan.

Vierailija
2/24 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini käytti sitä joskus 40 vuotta sitten. Eikös se ole jotain petrokemian voiteita? Itse tykkään kasviöljyistä ja muutenkin syötävästä kosmetiikasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä aineesta Vitalis tehty, tietääkö joku?

Kivaa että kotimaista

Vierailija
4/24 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parafiinia lanoliinia ja paljon muita öljyjä taitaa olla

Vierailija
5/24 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena äiti laittoi sitä poskiin 1970-luvulla kun menin ulos pakkasella. Posket jäätyi ja nyt on kestopunaiset posket koko loppuelämän ajan.

Mielenkiintoista.

Tiedän yhden toisen joka käyttänyt Vitalista ja omaa myös kestopunaiset posket!

Vierailija
6/24 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivaa että kotimaista

Paraffinum Liquidum, Petrolatum, Glycerin, Ceresin, Cera Alba, Lanolin, Isopropyl Palmitate, Sorbitol, Sorbitan Palmitate, Cetyl Pal mitate, Zinc Oxide, Stearic Acid, Parfum, ALPHA-ISOMETHYL IONONE, BENZYL BENZOATE, CITRONELLOL, GERANIOL, HYDROXYCITRONELLAL, LIMON ENE, LINALOOL, Propylparaben, CI 19140, CI 42090

Vierailija
7/24 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivaa että kotimaista

Pääraaka-aine on parafiini, joka on öljynjalostuksen tislausjäte. Käytetään usein kynttilöissä, koska on halvempaa kuin steariini. Toisena tulee vaseliini, joka on myös öljynjalostuksen sivutuotteita.

Vierailija
8/24 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivaa että kotimaista

Paraffinum Liquidum, Petrolatum, Glycerin, Ceresin, Cera Alba, Lanolin, Isopropyl Palmitate, Sorbitol, Sorbitan Palmitate, Cetyl Palmitate, Zinc Oxide, Stearic Acid, Parfum, ALPHA-ISOMETHYL IONONE, BENZYL BENZOATE, CITRONELLOL, GERANIOL, HYDROXYCITRONELLAL, LIMONENE, LINALOOL, Propylparaben, CI 19140, CI 42090

Vierailija
9/24 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Propyyliparabeeni on hormonihäiritsijä.

Vierailija
10/24 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasella sitä ei saisi laittaa kasvoihin. Meillä 70-luvulla laitettiin lapsille naamat täyteen ja nykyään minulla on ruusufinni.

Vierailija
11/24 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan vitalis

Vierailija
12/24 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan pakkasella poskipäihin ja nenäpäähän.

Minulla on kuiva iho, joten tuo vedetön Vitalis on minulle ihan lääkäreiden suosittelema, ei kuivu iho niin pahasti pakkasella ja suojaa viimalta.

Vierailija
13/24 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kuiva iho, joten tuo vedetön Vitalis on minulle ihan lääkäreiden suosittelema, ei kuivu iho niin pahasti pakkasella ja suojaa viimalta.

Milloin tämä suositus on annettu? Vuonna 1985?

Vierailija
14/24 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

^mutta jos on kovasti hikoileva, silloin ei kannata käyttää, kun hiki jäätyy "väliin"

Vierailija
15/24 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista.

Ei se siitä Vitaliksesta tosin johdu, vaan couperosa nyt on noin 50%:lla suomalaisista muutenkin. Johtuu perinnöllisestä herkkyydestä + ankarasta lämpötilavaihtelusta talvisin kun mennään huoneenlämmöstä ulos ja takaisin. Hiussuonet siinä vaurioituu ja sitten jää punoitus.

Vierailija
16/24 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin tämä suositus on annettu? Vuonna 1985?

2012 muistaakseni eka kerran

sanoi että tuo hien jäätyminen on urbaani legenda, Vitaliksessa ei ole vettä, eikä mitään jäätyvää, eli tekee fysikaalisen suojan

Vierailija
17/24 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan paras voide jos flunssassa nenä punoittaa ja rohtuu, ei kirvele ja parantaa ihon

Vierailija
18/24 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista.

Ei se siitä Vitaliksesta tosin johdu, vaan couperosa nyt on noin 50%:lla suomalaisista muutenkin. Johtuu perinnöllisestä herkkyydestä + ankarasta lämpötilavaihtelusta talvisin kun mennään huoneenlämmöstä ulos ja takaisin. Hiussuonet siinä vaurioituu ja sitten jää punoitus.

Vitalis on voinut aiheuttaa paleltumisvauriot, jotka sitten myöhemmin oireilevat punoituksena. Minä en ole Vitalista käyttänyt, mutta korvanlehti paleltui lapsena, ja kuumottelee edelleen.

-eri.

Vierailija
19/24 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään täysin vedetön  Vitalis aiheuta paleltunisvauriota. Vauriot on aiheuttanut pakkanen.

Minunkin posket paleltuivat 70 luvulla vaikka äiti ei laittanut mitään voidetta

Vierailija
20/24 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään täysin vedetön  Vitalis aiheuta paleltunisvauriota. Vauriot on aiheuttanut pakkanen.

Minunkin posket paleltuivat 70 luvulla vaikka äiti ei laittanut mitään voidetta

en 70-80-luvulla enkä muutoinkaan ole poskiani tm. palelluttanut vaikka ulkona tuli rutkasti oleiltua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme