Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Is: Sähköautojen päästöverottaminen alkaa

Vierailija
12.03.2024 |

Sähköautot ei enää ole päästöttömiä! 😄

Sähköautojen aika virallisesti nollapäästöisinä ajoneuvoina päättyy. Samalla alkaa myös sähköautojen päästöpohjainen verottaminen.

https://www.is.fi/autot/art-2000010288063.html

Kommentit (166)

Vierailija
141/166 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköautoilijoilla on pieni galu

Tämä ja homottelu on yksi kans järjen riemuvoitto. :)

Välillä laitan kommentteihin loppukaneetiksi että olen nainen, ettei tulisi homotteluvastauksia, mutta eipähän se näitä teinixejä estä homottelemasta. Meidän varhaisteini ei vielä edes ihan täysin ymmärrä mikä on homo.

Vierailija
142/166 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sähköautohomottelijat voi lähettää vaimonsa mulle testiin. Ajellaan ensin vähän rundia teslalla ja sitten mun luokse selvittämään se homouspuoli.

M

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/166 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköautoilu on vain hyvätuloisten ihmisten hupia joten kyllä sähköautoja pitäisi verottaa ankarammin kuin polttomoottoriautoja.

Tai sitten paljon ajavien. Koska sähköllä ajaminen on paljon halvempaa kuin polttiksilla, niin se kannattaa vaikka tulot eivät oliskaan kovin korkeat, jos kilometreja tulee paljon.

Ja ennen kuin alat selittää, ettei sähköautolla voi ajaa paljon, koska yhdellä latauksella ei pääse yhtä pitkälle kuin tankillisella polttoainetta, niin laske vaikka vuoden duunipäivät x 250 km. Tulee aika paljon, eikä mitenkään mahdoton kertalatauksella. Siihen sitten ei-duunipäivien ajot päälle.

Sen miten kannattavaa mikäkin autoilussa on, näkee vasta kun vaihtaa auton seuraavaan. Vain todellinen urpo perustelee sähköautolla ajamisen

Kysy Teslan omistajilta.

Vierailija
144/166 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki sähköautohomottelijat voi lähettää vaimonsa mulle testiin. Ajellaan ensin vähän rundia teslalla ja sitten mun luokse selvittämään se homouspuoli.

M

Eli haluat jonkun lesbonaisen testiin? Siis jos on homottelija jolla on vaimo niin se toinen osapuoli on myös nainen, eikö?

Vierailija
145/166 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton voi vakuuttaa ulkomaille ja ajaa sillä vain 6kk Suomessa, jolloin ei maksuvelvollisuutta Suomeen. Tosin osoite pitää olla myös ulkomailla mutta siihen käy ulkolainen postilokero.

Vierailija
146/166 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköautoilu on vain hyvätuloisten ihmisten hupia joten kyllä sähköautoja pitäisi verottaa ankarammin kuin polttomoottoriautoja.

Tai sitten paljon ajavien. Koska sähköllä ajaminen on paljon halvempaa kuin polttiksilla, niin se kannattaa vaikka tulot eivät oliskaan kovin korkeat, jos kilometreja tulee paljon.

Ja ennen kuin alat selittää, ettei sähköautolla voi ajaa paljon, koska yhdellä latauksella ei pääse yhtä pitkälle kuin tankillisella polttoainetta, niin laske vaikka vuoden duunipäivät x 250 km. Tulee aika paljon, eikä mitenkään mahdoton kertalatauksella. Siihen sitten ei-duunipäivien ajot päälle.

Sen miten kannattavaa mikäkin autoilussa on, näkee vasta kun vaihtaa auton seuraavaan. Vain todellinen urpo perustelee sähköautolla ajamisen

Puhumattakaan siitä kuinka halpa sähköauto on ostohetkellä verrattuna polttomoottoriautoon. Sähköautoani vastaava bensabemari olisi maksanut yli 30 t€ enemmän ja siinä olisi ollut huonommat varusteet ja vähemmän tehoa. Eikä todellakaan ole yllätys, että aletaan verottamaan. Eiköhän tämä ole ollut aika selvä asia tässä maassa että näin tulee käymään. Onneksi ehdin ostamaan omani verovapaana ja jos joku kilometrivero tulee niin kyllä se tulee polttomoottoriautoillekin. Luulen, että minulla on siihen veroon hyvinkin varaa tai jos ei ole niin muutan sitten ulkomaille.

Vierailija
147/166 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M

Tesla? Ällö.

Vierailija
148/166 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdessä oli juttua että autokauppiaat eivät ota mielellään käytettyjä sähköautoja vaihdossa uusiin autoihin. Eli kelpaa vain kalaverkon painoiksi.

Vierailija
149/166 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lehdessä oli juttua että autokauppiaat eivät ota mielellään käytettyjä sähköautoja vaihdossa uusiin autoihin. Eli kelpaa vain kalaverkon painoiksi.

Kaikki nämä täysin toimivat arvottomat sähköautot saa tuoda minun pihalle. Ilmaiseksi.

Vierailija
150/166 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhumattakaan siitä kuinka halpa sähköauto on ostohetkellä verrattuna polttomoottoriautoon. Sähköautoani vastaava bensabemari olisi maksanut yli 30 t€ enemmän ja siinä olisi ollut huonommat varusteet ja vähemmän tehoa. Eikä todellakaan ole yllätys, että aletaan verottamaan. Eiköhän tämä ole ollut aika selvä asia tässä maassa että näin tulee käymään. Onneksi ehdin ostamaan omani verovapaana ja jos joku kilometrivero tulee niin kyllä se tulee polttomoottoriautoillekin. Luulen, että minulla on siihen veroon hyvinkin varaa tai jos ei ole niin muutan sitten ulkomaille.

Kerropa miten "vastaava" polttis maksaa 30k enemmän?

Vierailija
151/166 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pellet täällä kuvittelee ettei olisi varaa maksaa jotain pieniä veroja. Voin kertoa etten ostanut 85t€:n sähköautoa viimeisillä rahoillani, enkä velaksi. Persaukisilla on kyllä erikoiset ongelmat. Miksi kyttäätte sähköautojen veroja jos teillä ei sellaista ole ja tuskin tulee koskaan olemaankaan kun ei rahat vaan riitä?

Satuja voi kertoa kuka vaan. Eri juttu, että uskotaanko.

Sähköauton ostamiseen ei vaikuta "kun ei vaan rahat riitä" tai että "laitoinpa nyt 85 donaa kiinni" -pelle, joka on edelleen henkisesti köyhä. Sähköauto ostetaan sitten, kun sen hankinta on järkevää eli kun te koekäyttäjät ostatte tarpeeksi niitä ylihintaisia koekappaleita jaloista pois ja hävitätte niistä ne lastentaudit. Sitten me oikeat asiakkaat ostamme niitä vaikkapa kolme sillä sa

Sähköauto keksittiin jo 1830-luvulla 50 vuotta ennen kuin Benz keksi bensiinimoottorin. Kohta jo 200 vuotta vanha keksintö

https://fi.wikipedia.org/wiki/S%C3%A4hk%C3%B6autojen_historia

Vierailija
152/166 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva tietää mitä tämä tarkoittaa käytännössä?

Tuhansia euroja lisää hintoihin autoveroa vai miten paljon?

Jos tuleekin jotain lisäveroa, niin sehän on vain väliaikainen :D

Vierailija
153/166 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset pitävät värisevistä sähköautoista

Vierailija
154/166 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköautoilijoilla on pieni galu

Tämä ja homottelu on yksi kans järjen riemuvoitto. :)

Kaikki on suhteellista. Tuollaisten kirjoittajien kohdalla se todella on sitä, ja ne ovat vieläpä ylpeitä fiksuudestaan.

Vierailija
155/166 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityisesti sähköpenkki-lisävarusteesta.

Vierailija
156/166 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erityisesti sähköpenkki-lisävarusteesta.

Nyt tajuan miksi Teslat on tietyn porukan suosiossa...

Vierailija
157/166 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heti jos tehoa haluaa autoon yli 250hv niin näin käy aika äkkiä.

Vierailija
158/166 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Verotus olisi uutisen mukaan sähkön CO2 tuotannon mukaan. Miten verottaja tietää, millä sähköllä autoilija on kulloinkin ladannut? "

Eiköhän se lasketa koko maan tuotannon keskiarvon mukaan.

Vierailija
159/166 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heti jos tehoa haluaa autoon yli 250hv niin näin käy aika äkkiä.

Harrastus- ja erikoispelit erikseen. Niillä ei voi perustella käyttövoiman paremmuutta tai huonommuutta yleisellä tasolla.

Vierailija
160/166 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Verotus olisi uutisen mukaan sähkön CO2 tuotannon mukaan. Miten verottaja tietää, millä sähköllä autoilija on kulloinkin ladannut? "

Eiköhän se lasketa koko maan tuotannon keskiarvon mukaan.

Jos ei varmaa tietoa, niin sitten kalleimman mukaan