En halua olla äitini kanssa tekemisissä, miten silti mahdollistaa lasten ja mummon tapaamiset?
Minulla on painavat syyt siihen miksi en halua enkä voi olla äitini kanssa tekemisissä. Minulla on kaksi päiväkoti-ikäistä lasta, jotka puolestani periaatteessa saisivat olla mummonsa kanssa tekemisissä. Mutta miten järjestää asia? En voi kutsua mummoa meille. Hän asuu 20 km päässä meistä paikassa johon ei pääse julkisilla ja itse olen ajokortiton. Mieheni ei aio kuulemma sekaantua asiaan millään tavalla, minkä hyvin ymmärrän. Mummon kyytiin en suostu antamaan lapsia, koska hän ei viitsi huolehtia, että lapset ovat turvaistuimissa. En tiedä mitä minun pitäisi tehdä. Antaa asian olla? Vai yrittää lasten tähden järjestää jotain? He ovat tavanneet mummonsa muutamia kertoja elämässään, mutta eivät kysele tämän perään tai pyydä voisivatko tavata.
Kommentit (13)
Jos et halua olla itse tekemisissä ja sinun pitää kantaa huolta siitä ajatteleeko mummo lastesi turvallisuutta, niin miksi haluaisit lastesi olevan mummon kanssa tekemisissä?
Vierailija kirjoitti:
Jos et halua olla itse tekemisissä ja sinun pitää kantaa huolta siitä ajatteleeko mummo lastesi turvallisuutta, niin miksi haluaisit lastesi olevan mummon kanssa tekemisissä?
Hän on heidän ainoa elossa oleva isovanhempi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mummolla on oikeus tavata.
Tähän kaipaan perusteluja kyllä.
Löytyisikö joku muu, joka voisi käyttää lapsia mummolla? Täti, eno, serkku, kummi? Vaikeaahan tuo on, jos et itse halua hoitaa.
Onkohan lapsille mukava mennä tuollaiseen tapaamiseen, jos kumpikaan vanhemmista ei halua niihin osallistua? Mitä pienempiä lapset on, sitä enemmän kuitenkin peilaavat asioita vanhempiensa kautta. Kuten sanoit, eivät kaipaile mummoa. Minä antaisin asian olla. Riittää ihan hyvin että tietävät kuka mummo on ja halutessaan isompina voivat olla yhteyksissä.
Jos on mahdollista, kutsu mummo teidän paikkakunnalla sijaitsevaan leikkipuistoon. Mummo ja lapset voivat tavata siellä ja syödä eväitä.
Jos ei ole mahdollista, niin sitten mummo ja lapset voivat ehkä tavata kun lapset ovat vanhempia.
Ja jos se mummon tapaaminen on vaikeaa, tapaamisia ei ole tarpeellista järjestää. Ei kaikkien sukulaisten kanssa tule toimeen.
Annapa sen mummon olla omissa oloissaan. En veisi mummoa tapaamaan lapsiani, kun en itsekään halua tavata. Siihen on syy.
Miksi altistaisit lapsesi ihmiselle, joka on vakavasti ikävää seuraa aikuisellekin?
Jos joku on äitinä kusipää, hän on mummonakin kusipää.
Vierailija kirjoitti:
Mummolla on oikeus tavata.
Minkään valtakunnan oikeuksia ei mummolla ole.
Hautajaiset ovat hyvä paikka tavata mummo.