Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saksassa lakkoillaan nelipäiväisen työviikon saamiseksi

Vierailija
12.03.2024 |

Veturinkuljettajat vaativat nykyisen palkan 4- päiväisellä viikolla. Tutkimusten mukaan 4-päiväinen työviikko nostaa motivaatiota ja tehokkuutta sekä vähentää poissaoloja eikä näin tule yhtään kalliimmaksi, vaan on nykypäivää.

Laajat lakot meneillään myös inflaation vietyä leivän matalapalkkatyöläisiltä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 päiväinen työviikko motivoi vielä paremmin, miksi eivät lakkoile sen puolesta?

Vierailija
2/11 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Saksassa ole aika pitkiä nuo lakot yleensä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 päiväinen työviikko motivoi vielä paremmin, miksi eivät lakkoile sen puolesta?

 

Ajattele kuinka paljon se vielä työllistäisi, kun yhden hengen sijaan samaan työhön voisi palkata kaksi ja puoli työntekijää 

Vierailija
4/11 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu Euroopan työssäkäyvä porukka pitää paljon paremmin kiinni eduistaan ja palkoistaan. Silti niissä varsinkin on paljon myös muualta tullutta työväkeä. Ja paljon vakaammat yritykset.  Saksassa on palkat ja palkan ostovoima erittäin hyvä. Ei sinne niiden ek:t saa tuotua mitään matalapalkkalakeja. Myös liittoihin kuuluminen on ihan säännönmukaista. Meillä ihan oikeasti osa kuvittelee, että yksin neuvottelemalla saa paremmat edut. Nyt hallitus värittää tämän paikallisen sopimisen työntekijän taivaaksi ja että sillä saa sen mitä vaan osaa pyytää. Viiden vuoden päästä nähdään että tämäkin uudistus oli oikeiston taksiuudistus työelämälle. 

Vierailija
5/11 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muu Euroopan työssäkäyvä porukka pitää paljon paremmin kiinni eduistaan ja palkoistaan. Silti niissä varsinkin on paljon myös muualta tullutta työväkeä. Ja paljon vakaammat yritykset.  Saksassa on palkat ja palkan ostovoima erittäin hyvä. Ei sinne niiden ek:t saa tuotua mitään matalapalkkalakeja. Myös liittoihin kuuluminen on ihan säännönmukaista. Meillä ihan oikeasti osa kuvittelee, että yksin neuvottelemalla saa paremmat edut. Nyt hallitus värittää tämän paikallisen sopimisen työntekijän taivaaksi ja että sillä saa sen mitä vaan osaa pyytää. Viiden vuoden päästä nähdään että tämäkin uudistus oli oikeiston taksiuudistus työelämälle. 

 

Jos uskoo kokoomuksen valheet paikallisen sanelun autuudesta on liian tyhmä työelämään.

Vierailija
6/11 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä saksalaiset!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut mut mut eihän muualla maailmassa laikkoilla? eikö saksailaiset mieti että nyt ei tule mitään investointeja enää koskaanikinäkoskaan sinne?

Vierailija
8/11 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa tuntuu olevan jatkuvasti lakkoja. Lentolakko nytkin ja just oli pitkä junalakko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin vuosi sitten 80 % työaikaan, mikä tarkoittaa aikalailla nelipäiväistä työviikkoa. Jaksamista arkeen on tullut sen verran paljon, että pystyn tekemään viiden päivän työt neljässä päivässä, mutta saan palkkaa 20 % vähemmän. Ihan putkeen meni tämäkin.

Vierailija
10/11 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopan inflaatio on paljon kiinni miten Saksassa palkat ja senmyötä hinnat nousee.

Jos Saksassa tulee isot palkankorotukset nousee hinnat ja korot taas lisää Suomessakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

GDL is demanding for working hours to be reduced from 38 to 35 hours per week without a pay cut.

https://www.euronews.com/travel/2024/03/11/germany-strikes-flight-and-t…