Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nämä altistavat selluliitille. Onko sinulla selluliittia ja moniko kriteeri osuu?

Vierailija
14.05.2025 |

Mainitse myös ikäsi ja onko ylipainoa.

1. Jojodieetit

2. Tupakointi

3. Särkylääkkeet

4. Rasvaimu

5. Jalat ristissä istuminen

6. Aurinko

7. Pelkkä aerobinen liikunta

8. Muotoilevat sukkahousut tai legginsit

Itselläni osuu 5 kohtaa, mutta ei ole selluliittia. N55, 10kg ylipainoa.

Kommentit (19)

Vierailija
2/19 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa sukupuoli olla suurin altistaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on äidillä selluliittia on sitä tyttärelläkin iän karttuessa ellei sitten ole tullut täysin isänsä sukuun, jossa naisilla ei selluliittia esiinny. Selluliitin esiintymiseen vaikuttaa myös vartalotyyppi, itselläni ei ole selluliittiä ollenkaan ja olen 69 v. omppuvartaloinen normaalipainoinen nainen.

Vierailija
4/19 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä on paksumpi iho, siksi heillä ei ole selluliittiä ja rypistyvätkin iäkäämpinä kuin naiset keskimäärin.

Vierailija
5/19 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mit' hiton väliä....

Vierailija
6/19 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään noista kriteereistä ei osu ja minulla on selluliittia. Alkoi tulla kun täytin 13-vuotta. Epäilen että naishormoneilla on suurin osuus tässä asiassa.

Vierailija
7/19 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kohta osui. Ikää yli 60, alipainon rajoilla, selluliittia ja suonikohjuja. Perintötekijät...

Vierailija
8/19 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun jalat ristissä joo, ja olen ollut nuorempana ulkotöissä eli aurinkoa on saatu. Selluliittiä on jaloissa, persheessä ja käsivarsissa. Suonikohjujakin on. 60+ hoikka. 

Vierailija
9/19 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillereistä tulee selluliittia, ilman ollessa se on kadonnut, mutta koska syön pillereitä sairauden hoitoon enkä enää ikinä aio kokeilla pärjätä ilman niin mitäpä tuosta. Ylipainoa ei ole. Selluliitti on naisilla ihan normaali rasvakudoksen ominaisuus ja siihen vaikuttaa eniten hormonit, juuri siksi edes huomattavan lihavilla miehillä ei ole selluliittia, paitsi jos lihavuus on aiheuttanut pahan hormonien epätasapainotilan.

Vierailija
10/19 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hitsi. Elämää suurempi asia, onko rasvakerroksessa enemmän vai vähemmän tukikudosta ja päällä ohuempi vai paksumpi ihokerros. Maailmanloppu.

Vierailija
11/19 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että pitkälti geneettinen juttu. Äidilläni ei ole koskaan ollut selluliittia, eikä mullakaan ole. En kauheasti tee lihaskuntoa, aerobista liikuntaa lähinnä, eli toi kohta osuu. Nuo muut ei, mutta luulen, että selittyy geeneillä enimmäkseen.

Vierailija
12/19 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/8-yllattavaa-tekijaa-jotka-altistav…

"Selluliitti on ehkä yksi naisen pahimmista vihollisista. Juhliin lähteminen ei onnistu ilman sukkahousuja, vaikka olisi polttava kesähelle. Lyhyet mekot ovat poissa pelistä. Uimarannalla täytyy käyttää peittävää saronkia bikinien päällä."

11 vuotta vanha artikkeli. Uskomatonta naisten ulkonäköpaineiden lietsomista ja normaalista naisen kehon ominaisuudesta häpäisemistä, ihan sanattomaksi vetää

Vierailija
13/19 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikalla tosi rumaa selluliittia perseessä. 

Vierailija
14/19 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkittävin selluliitille altistava tekijä puuttuu: kromosomipari xx.

Ei, kyse ei ole luontaisesti suuremmasta rasvaprosentista vaan sidekudoksen rakenteesta.

Vierailija
15/19 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/8-yllattavaa-tekijaa-jotka-altistav…

"Selluliitti on ehkä yksi naisen pahimmista vihollisista. Juhliin lähteminen ei onnistu ilman sukkahousuja, vaikka olisi polttava kesähelle. Lyhyet mekot ovat poissa pelistä. Uimarannalla täytyy käyttää peittävää saronkia bikinien päällä."

11 vuotta vanha artikkeli. Uskomatonta naisten ulkonäköpaineiden lietsomista ja normaalista naisen kehon ominaisuudesta häpäisemistä, ihan sanattomaksi vetää

"Yhyy, en pysty olee mukavissa vaatteissa, ettei kukaan huomaa, ettei vartaloni ei ole täydellinen." Ahdistaisi elää tuolla lailla kuin tuo kirjoittaja.

Vierailija
16/19 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 12v painoin ehkä 40kg ja olin 160cm pitkä, muistan istuneen sortseissa mummolan keinutuolissa risti-istunnassa ja ihmetelleen mitä ihmeen pahkuroita on reidessäni.

Olin varma että kuolen syöpään, sillä myös rintoihini oli tullut kova möykky samana kesänä. 

Vierailija
17/19 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aerobinen liikunta nimenomaan auttaa muhkuroiden hävittämisessä

Vierailija
18/19 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selluliitti on ikuista ja olkoon! 30+😀

Vierailija
19/19 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 12v painoin ehkä 40kg ja olin 160cm pitkä, muistan istuneen sortseissa mummolan keinutuolissa risti-istunnassa ja ihmetelleen mitä ihmeen pahkuroita on reidessäni.

Olin varma että kuolen syöpään, sillä myös rintoihini oli tullut kova möykky samana kesänä. 

Tapahtuiko tämä 1800-luvulla? Et ollut kuullut murrosiästä?