Uskotko hiidenkirnuihin?
Minä en ole koskaan elämässäni nähnyt hiidenkirnua luonnossa.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Ei nuo Rovaniemen alueen hiidenkirnut ole kuin 25km päässä, useasti nähnyt. Komeita ovat mutta syrjässä päätieltä harva löytää paikalle.
Eivät ole kuitenkaan kaukana ja autolla pääsee viereen. Kannattaa käydä, kun sulan maan aikaan Rovaniemellä käy.
T:Assburger
Oletko nähnyt hiidenkirnun jossain muualla kuin luonnossa? Missä?
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt hiidenkirnun. Se lähti matkaan baarista. Aamulla kertoi että sillä on 3 lasta.
Ai, kauhee🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Voitko kertoa missä olet nähnyt hiidenkirnun?
Hangossa noita on ainakin kaksi.
Minä en ole koskaan nähnyt karhua luonnossa. Enkä sutta. Enkä ahmaa. En usko niihin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko nähnyt hiidenkirnun jossain muualla kuin luonnossa? Missä?
muistaakseni museossa kerran näin valokuvan hiidenkirnusta mutta siitä on jo pitkä aika enkä luota täysin muistiini
on taas teilläkin keskustelut... Uskotko hiidenkirnuihin?
Vierailija kirjoitti:
on taas teilläkin keskustelut... Uskotko hiidenkirnuihin?
Uskotkot hiidenkirnuihin?
Esim
Askolassa on hiidenkirnuja.
Siitä en tiedä onko joku Hiisi ne tehnyt vai jää..
Veikkaan hiidenkirnuja ihmisen tekemiksi. Niitä on "jääkaudella" tullut sattumalta eniten ja tiheimmin sinne missä eniten asutusta. Eniten Etelä-Suomeen. Uskoisin, että entisajan ihmiset ovat käyttäneet niitä veden keräämiseen. Ns. Kaivoina. Kun useampia ja eri kokoisia samalla alueella, osa on voinut toimia ruoka-ansoina eläimille (hirvet yms. Pienemmät ja isommat). Ehkä jopa kalojen eli ruuan säilytyspaikkana elossa, jotta tuoretta ruokaa mahd. Pitkään "valmiiksi kerättynä" kun Koskista sinkoutuu kalat kuoppaan. Askolassa tosiaan löytyy ja Pihlajanmäestä ja monesta muusta paikasta. Pihlajamäen lähistolla on pikku koski.
T. Sipoon rouva
Pakko uskoa, kun olen omin silmin nähnyt.
Ei nuo Rovaniemen alueen hiidenkirnut ole kuin 25km päässä, useasti nähnyt. Komeita ovat mutta syrjässä päätieltä harva löytää paikalle.