Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini on niin jäykkä ajatuksiltaan, että ei hyväksy eronneita ihmisiä

Vierailija
11.03.2024 |

Hän on siis 78 vuotias ja on laittanut vaan häviämällä tuttavuuden poikki kahteen ikätoveriinsa, jotka erosivat tai itseasiassa heidät jätettiin. Hänen mielestä se on häpeällistä, kun ihmiset eroavat. Itse erosin yli 20 vuotta sitten avoliitosta ja äitini ei puhunut minulle 3 vuoteen. Nykyäänkin kertoo kaikille minun olevan suhteessa vaikken ole. Onko muilla vastaavia kokemuksia??

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini ei hyväksynyt eronneita ihmisiä, paitsi että isäni jätti hänet. Kenellekään ei olisi saanut kertoa. 

Vierailija
2/33 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh. Onko joku uskonnollinen vakaumus taustalla? Vai muuten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli hänen nuoruudessa iso häpeä josta joutui silmätikuksi. Ja tietenkin aina naisen syy. Eri. 

Vierailija
4/33 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI ainakaan omalla äidilläni. Ei käy koskaan kirkossa eikä ole mitenkään uskovainen. Ja on mielestäni itse todella huonossa liitossa isäni kansa. Paljon riitoja.

Vierailija
5/33 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elit siis susiparina, mistä erosit. Häpeään peittyy äidin harmaat hapset.

Vierailija
6/33 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on Jumalan edessä luvannut olla yhdessä kunnes kuolema erottaa niin sitten ollaan yhdessä kunnes kuolema erottaa. Eronneet pitäisi ampua.

Vierailija
7/33 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Tuollaisia tuo ikäluokka on https://veksi.com/Uutiset.jsp?otsikko=Ero

Vierailija
8/33 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeä saa ihmiset ihan kummallisiksi. Yleensä vanhat ihmiset ajattelee vielä, että mies jättää ja se on häpeä. Ei auta selittää, että ero oli naisen tahto, kun vain mies voi jättää. Nainen tekee kaikkensa kunhan vain saa olla naimisissa. 

Itsellä häiritsisi todella tuollainen käytös. Ei ole tervettä tuollainen kolmen vuoden puhumattomuus. Itse olisin katkaissut jo välit jos ei osaa käyttäytyä ja pyytää anteeksi ja puhua totta. 

Vierailija
9/33 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä  se haittaa, hänen  mielipiteet  antaa  olla vaan.  Voi  uskon  hommat  myös  häiritä  taustalla,   mitä  pienenä  on  opetettu ns. Kunniallinen  elämä.

Vierailija
10/33 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa olla rasittava ihminen.

Vierailija
11/33 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on Jumalan edessä luvannut olla yhdessä kunnes kuolema erottaa niin sitten ollaan yhdessä kunnes kuolema erottaa. Eronneet pitäisi ampua.

Oikein!

Vierailija
12/33 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan tämän 85-vuotiaista vanhemmistani. He eivät ole keheenkään välejä katkaisseet, mutta oudosti ero määrittää ihmisen. Esim. Kun kertovat jostan henkilöstä, niin kertovat tittelin ja aviosäädyn. 

Mutta kaikki eronneet eivät ole samalla viivalla. Jos on itse hakenut era, niin syy kiristyy viivaksi eikä siitä puhuta enempää. Jos on jätetty, niin voi että sitä voivotellaan.

Minä itse olen eronnut - huh, onneksi jätetty! -  ja vielä 15 vuoden jälkeenkin äitini yrittää kaivella minulta, kuinka pahalta minusta vieläkin mahtaa tuntua. 

Ei se minusta suoranaista häpeää ole 1980-luvun jälkeen, jolloin erosta kerrottiin säälivästi ja kuiskutellen, mutta vieläkin jotenkin outoa ja leimaavaa.

Vierailija
13/33 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrassaan viehättävä ja päästään terve äiti sinulla. Tai sitten ei.

Vierailija
14/33 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kivittäminen ole se perinteisempi keino.

Vierailija
15/33 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävä häpeämentaliteetin kautta eläjä. Myrkyttää itsensä ja ympäristönsä.

Vierailija
16/33 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tietää ettei kelpaa ihmisenä ja on heikko itsetunto. Silloin kehittää tuollaisia pöllöjä uskomuksia. Hän on elänyt aikakautta milloin oli mieselättäjyys voimissaan ja naiset pidettiin kodeissaan pahoinpideltävä häpeän voimalla. Ei hän ole muuta kuin katkera siitä ettei päässyt ulos itse omasta avioliitostaan.

Vierailija
17/33 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän tietää ettei kelpaa ihmisenä ja on heikko itsetunto. Silloin kehittää tuollaisia pöllöjä uskomuksia. Hän on elänyt aikakautta milloin oli mieselättäjyys voimissaan ja naiset pidettiin kodeissaan pahoinpideltävä häpeän voimalla. Ei hän ole muuta kuin katkera siitä ettei päässyt ulos itse omasta avioliitostaan.

Tämä. En olisi missään tekemisissä.

Vierailija
18/33 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliitot oli ennen noin 10 vuotta minkä suhteet kesti ennen kuin toinen kuoli. Avioliittoa ei ole ikinä tarkoitettu ikuiseksi. Se ei lue edes niin alkuperäisessä vihkikaavassa vaan liitto kestää siihen asti kun päättävät ettei se kestä. Moni jättää kokonaan vihkikaavasta tuon pois. Sinun kannattaisi hakeutua hoitoon.

Vierailija
19/33 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi syntyi samana vuonna kun Hitler kuoli. Sattumaako? Enpä usko.

Vierailija
20/33 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eronneet ovat itsekkäitä paskiaisia jotka eivät osaa ajatella kuin itseään. Selityksiä kyllä löytyy miksi ero on niin hyvä asia.

Lapset eivät merkitse eronneille yhtään mitään.