Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ainejärjestö blokkasi minut Instagramissa 😲

Vierailija
11.03.2024 |

Varttitunti sitten lähetin yksityisviestin missä totesin että olen maksanut jäsenmaksun ja pyydän nyt kolmatta kertaa ystävällisesti päästä sähköpostilistoille ihan sen takia että nyt en saa tietoa mistään menoista. Aika nopeasti ne antoi nekin bannit.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköpostilistalle liitytään itse, eikä siihen liittyäkseen tarvitse olla edes maksanut jäsenmaksua. Näin ainakin niissä ainejärjestöissä joihin olen kuulunut.

Ei meillä. Listalle voi pyytää mukaan kun on maksanut jäsenmaksunsa ja se on suljettu ulkopuolisilta. Joku kertoi että menneinä vuosina ne oli vuokrannut jonkun mökin yhtä juhlaa varten ja sinne tuli sitten ulkopuolisia koska sähköpostilista vasikoi paikan ja ajan.

Eihän suljettu lista estä tuollaista mitenkään. Ihan höpöhöpöä puheet jostain salaisesta sähköpostilistasta :D

Vierailija
42/50 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköpostilistalle liitytään itse, eikä siihen liittyäkseen tarvitse olla edes maksanut jäsenmaksua. Näin ainakin niissä ainejärjestöissä joihin olen kuulunut.

Ei meillä. Listalle voi pyytää mukaan kun on maksanut jäsenmaksunsa ja se on suljettu ulkopuolisilta. Joku kertoi että menneinä vuosina ne oli vuokrannut jonkun mökin yhtä juhlaa varten ja sinne tuli sitten ulkopuolisia koska sähköpostilista vasikoi paikan ja ajan.

Eihän suljettu lista estä tuollaista mitenkään. Ihan höpöhöpöä puheet jostain salaisesta sähköpostilistasta :D

Kyllä estää jos joku ilmoittaa gmail-osoitteensa joka sitten pysyy samana vuosikausia. Jos ostaa elinikäisen jäsenyyden niin kukaan ei poista sähköpostia listalta. Nyt sinne hyväksytään vain yliopiston omat sähköpostiosoitteet ja joku käy kaksi kertaa vuodessa läpi tarkistaen että siellä on vain ainejärjestön jäsenmaksun maksaneita ihmisiä mukana. Muut poistetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo, jätin ainakin soittopyynnön. Saa nähdä mitä tulee.

Vierailija
44/50 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä estää jos joku ilmoittaa gmail-osoitteensa joka sitten pysyy samana vuosikausia. Jos ostaa elinikäisen jäsenyyden niin kukaan ei poista sähköpostia listalta. Nyt sinne hy

No eihän estä. Ei sillä sähköpostiosoitteella ole mitään tekemistä sen kanssa, kerronko vaikka minä ulkopuolisille, että "hei meillä on perjantaina bileet Levillä". 

Vierailija
45/50 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mutta olenko ainoa jonka mielestä tämä ketju on yhtä dadaa?

Kyllähän sitä sähköpostilistaa täytyy jonkun ylläpitää, ei kai kukaan voi randomisti liittyä mihin tahansa postilistaan, jos vain päähän pälkähtää? Jos ap on maksanut jäsenmaksun, eikä saa niitä etuja, mitä ainejärjestön jäsenille kuuluu, niin onhan tuo varsin ihmeellistä. Tosin olen itse ensimmäistä ja ainoaa kertaa törmännyt täysin käsittämättömän törkeään käytökseen aikuisten kesken juurikin ainejärjestössä. Entinen ja uusi puheenjohtaja haukkuivat ja kiroilivat toisilleen sähköposteissa, jotka sitten toinen osapuoli toi julki kaikille. Oli aivan käsittämätöntä että aikuiset ihmiset, jotka käyttävät korrektisti noin yleensä, käyttivät toisistaan sellaista kieltä. Teki kyllä mieli hyvin nopeasti tehdä pesäero molempiin henkilöihin. 

Vierailija
46/50 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sitä sähköpostilistaa täytyy jonkun ylläpitää, ei kai kukaan voi randomisti liittyä mihin tahansa postilistaan, jos vain päähän pälkähtää? Jos ap on maksanut jäsenmaksun, eikä saa niitä etuja, mitä ainejärjestön jäsenille kuuluu, niin onhan tuo varsin ihmeellistä. Tosin olen itse ensimmäistä ja ainoaa kertaa törmännyt täysin käsittämättömän törkeään käytökseen aikuisten kesken juurikin ainejärjestössä. Entinen ja uusi puheenjohtaja haukkuivat ja kiroilivat toisilleen sähköposteissa, jotka sitten toinen osapuoli toi julki kaikille. Oli aivan käsittämätöntä että aikuiset ihmiset, jotka käyttävät korrektisti noin yleensä, käyttivät toisistaan sellaista kieltä. Teki kyllä mieli hyvin nopeasti tehdä pesäero molempiin henkilöihin. 

Itse asiassa noin 99% sähköpostilistoista toimii niin, että sivustolla on lomake, johon ilmoitetaan sähköpostiosoite ja painetaan "liity uutiskirjeen tilaajaksi" tai vastaavaa painiketta. Ei niitä listoja sen kummemmin ylläpidetä. Henkilö sitten itse poistaa itsensä kun ei halua enää listalla olla. Ainejärjestöissä on yleensä tuhansia jäseniä. Ei kenelläkään ole aikaa klikkailla sinne yksitelleen jokaista pyrkijää. 

Vierailija
47/50 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa noin 99% sä

Itse asiassa pienemmissä ainejärjestöissä jäseniä voi olla myös kymmeniä.

Vierailija
48/50 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa pienemmissä ainejärjestöissä jäseniä voi olla myös kymmeniä.

Voi, mutta silti ei klikkailla jokaista yksitellen listoille, vaan listalle liitytään omatoimisesti. Siellä on parempaakin tekemistä kuin hoitaa hommia, jotka voi automatisoida. Ei niillä niin salaisia juttuja ole ikinä, etteikö niistä olisi myös julkisesti tiedotetta esim. ainejärjestön sivuilla. Kaikki ainejärjestön tapahtumathan ovat avoimia tilaisuuksia, joissa ei todellakaan kysytä jäsenmaksun perään. 

Vierailija
49/50 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa harjoitella lukutaitoa. Yleensä on eri asia kuin aina, jos et vielä tiennyt. 

Vierailija
50/50 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa harjoitella lukutaitoa. Yleensä on eri asia kuin aina, jos et vielä tiennyt. 

Lainaukset menee päin pyllyä täällä nykyään, että lieneekö erehdys, mutta siis itse olen kirjoittanut vain tuon yhden viestin, jossa kerroin tuosta aikuisten ihmisten kauheasta käytöksestä. Että  kuittailu meni nyt väärään osoitteeseen.

Ja asiaan palatakseni niin tottakai ainejärjestöjen sivuilla on yleensä linkki mistä voi liittyä sähköpostilistalle, en tarkoittanutkaan ylläpitämisellä sitä että joku käsin liittäisi jokaisen osoitteen erikseen johonkin listalle 😂 (toki niinkin voidaan joissain pienissä järjestöissä toimia, emme tiedä millaisesta ap:n tapauksessa on kyse), mutta jokuhan sitä ohjelmaa ylläpitää ja esim päivittää ainejärjestön sivuja. Vai miten ajattelit niiden tapahtumien yms tiedotteiden ilmaantuvan sinne ainejärjestön sivuille? Kyllä siellä on ihan ihminen sitä hommaa tekemässä. Jos ei palkattuna niin vapaaehtoistyönä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme