Onko täällä jollain isoja/järjettömän kokoisia uunivuokia ja salaattiastioita?
Käytettekö niitä vaan kun tulee vieraita, että syöjiä noin 10.
Kommentit (7)
Tehdään isoja määriä ruokaa. Syödään samaa 2 päivää ja laitetaan pakkaseen vielä yhdeksi päiväksi eväät. Säästetään vuodessa varmaan yli tuhat euroa kun tehdään isoja määriä kerrallaa
Mulla on isoja uunivuokia. Jääneet ajalta, jolloin oli iso perhe. Nykyisin ne on käteviä, kun voi laittaa ruokaa itselleen moneksi päiväksi ja pakastaa loput.
Minulla on, sain perintönä. Meillä oli iso perhe. Teen niissä uunivuokissa joskus ruokaa ihan pakastamista varten. Nykyään on enää harvoin isoja perhejuhlia, joissa tarvitsee.
On iso lasagnevuoka ja uunipata. Niissä tulee tehtyä lasagnea ja laatikkoruokia.
Käytän isoina salaattikulhoina isoja metallisia kulhoja. Niitä tulee käytettyä leivonnassa ja ruoanlaitossa.
Minulla on ne isot picasso-maljat, ei niitä voi käyttää muuta kuin juhlissa, kymmenen litraa pastaa tai salaattia muodostaa keon keskelle maljaa, mutta juhliin ne sopivat. Isoja vuokia ja kattiloita käytän normaalisti sinkkunakin - on paljon mukavampi tehdä kunnon annokset ruokaa, kuin nyhvertää pikku määriä.
Inhottavia kaukaloita, yök. Sorry tästäkin.
Mikä on järjettömän kokoinen? Käytän samaa vuokaa, jossa paistan joulukinkun (6-7kg) lasagnen tekoon. Viisihenkinen perhe, usein pöydässä 6-7 henkeä. Ei siitä hirveämmin säilöön seuraavaksi päiväksi jää.