Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenelläkään muulla n. 3v lasta, joka EI osaa vielä itse pukea?

Vierailija
17.01.2007 |

Minulla kohta 3v poika, joka ei osaa. Olen opettanut ja aina yritetään, muttei vaan onnistu... Poika on kömpelö motoriikan suhteen ja hidas oppimaan liikunnallisia ja motorisia juttuja. Luin tuota yhtä ketjua, jossa suunnilleen kaikkien 3v lapset osasivat itse pukea vaatteet ja ulkovaatteet. Alkoi surettaa... :( Meillä pukee housut itse jos ne on laitettu oikein päin lattialle, paidan vetää päälleen jos auttaa. Hanskoja ei saa, samoin pipon laitto on vaikeaa. Vetoketjua ei saa itse vaan autettuna. Kenkiä ei saa itse laitettua. Poika vielä turhautuu niin nopsaan, että ellei heti mene hyvin, hän heittelee kaikki ympäriinsä ja alkaa itkeä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika ei myöskään osaa juurikaan pukea. Riisuu kyllä vaatteita, mutta pukeminen on aika hankalaa. Hienomotoriikka kankeaa, ja siksi vetoketjut, pujottamiset ym vaikeita.

Kärsivällisyyttä ja muistathan kehua lastasi kun jokin asia pukemisessa onnistuu.

Meillä saa jo välillä koomisia piirteitä tuo palkitseminen kehuilla. Kaikki taputtaa kun vetskari menee kiinni. Lasta itseäänkin naurattaa ja tekemisestä jää positiivinen mielikuva.

Vierailija
2/5 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 3 TYTTÖ jota ei kiinnosta/ ei osaa pukea itse. Osaa siis myös laittaa pikkuhousut, housut ja paidan jos ne on aseteltu oikein :/ Työntää myös jalkansa haalariin itse mutta siihen se jääkin. Mun mielestä siinä ei oo mitään huolestuttavaa, ei kaikkia kiinnosta samat asiat samassa iässä ja meillä jo 1,5v pukee paljon sujuvammin kuin tuo 3v :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maaliskuussa kolme täyttävä poika joka ei oikein kunnolla osaa pukea:)

Laittaa housut, paidan autettuna ja sukat joskus jos ovat " löysät" , haalarin pukee itse ja pipon muttei juuri muuta. Minua ei ainakaan huoleta yhtään osaako pukea riittävän hyvin, päiväkodissa ei ainkaan ole ollut ongelmia.

Vierailija
4/5 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisävaatteitakaan ei osaa pukea, ulkovaatteista puhumattakaan.

On motoorisesti hyvä.

Tyttökään ei pukenut tuossa iässä.

Vierailija
5/5 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puen ja riisun poikani (4-v) suurin piirtein jokapäivä. Joskus hän saattaa olla niin innokas, että pukeutuu itse. En näe siinä mitään ongelmaa, ihan kiva, kun hän peruuttaa siihen syliin, ja voidaan jutustella ja vaihtaa vaatteita.

Eipä tuo enää kymmenen vanhana syliin änkeä edes pukemisen takia.

En muutenkaan ymmärrä, miksi lasten pitäisi jo alle 5-vuotiaina osata tehdä kaikki itse, alle kymmenenvuotiaina tehdä ruokaa ja muuta vastaavaa. Meillä lapset ovat lapsia, kunhan auttavat silloin tällöin ja keräävät roiniaan sieltä täältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän