Miten sietää puuduttavaa työtä (puhelinhaastattelija)?
Miten jaksatte? Vinkkejä aloittelijalle? En saanut muuta työtä.
Kommentit (41)
Seuraavan kerran kun kiroatte, miten "taas joku haastattelija soittelee", miettikää, että hän yrittää vain tehdä työtään. Eikä todellakaan ole helppoa :(
T. puhelinhaastattelija
Vierailija kirjoitti:
Minä ajattelen, mitä samaan aikaan tekisin entisessä työssä: aamulla vaihtaisin vaippoja, pesin, pukisin aggressiivisia vanhuksia, sitten syöttäisin, iltapäivällä uusi vaipparalli. Toimistotyöni on tylsää, mutta voittaa hoitotyön haukkumisen kohteena olemisen.
Tylsästäkin toimistotyöstä voisi tehdä kiinnostavan....kiinnostavat asiakkaat? netti aina kun ehtii..ulos syömään ruokatunnilla...
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Kela Gold niin paskaduunit ovat vain neken ja weeteen osa.
On myös paljon akateemisia työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi teet sitä työtä?
"En saanut muita töitä".
Vierailija kirjoitti:
20. Kummalla puolella: kysyjien vai vastaajien?
Molempien!
Itelle ei soita puhelinmyyjät eikä haastattelijat, kun puhelimen tekoäly osaa tunnistaa "häirikkönumerot". Joitain yksittäisiä voi tulla läpi, mutta päätyvät mustalle listalle.
En tiedä. Itsellä alkaa puuduttava linjastotyö niin aikaisin, että aikaisin kotiin pääsemisestä ei ole mainittavaa hyötyä kun vain tollotan eteeni, toivun töistä ja valmistaudun seuraavaan päivään (työvaatteiden pesu, eväät valmiiksi). Päivän aikana pitäisi pysyä skarppina, mutta väkisinkin huomio herpaantuu välillä.
Hyi kaikkea muuta puuduttavaa kestän, mutta puhumista en sietäisi. En osaa valitettavasti auttaa. T.postinlajittelija
Tai no yksi idea. Ala haastatella laulamalla!
Tietyt puhelinhaastattelija firmat syyllistävät työntekijöitään helposti. On haastattelijan vika jos ohjelma mättää ja haastattelijan vika jos numerot menee taivaan tuuliin. Itse olen etätöissä ja kokenut nämä. Joskus huomautetaan siitä kun linjat rätisee. Töitä tehdään vain silloin kun armon haastattelufirmalle sopii.
Palkka on aivan liian pieni.
Puhelinmyyjät ja -haastattelijat pitäisi kaikki lähettää Siperiaan ilman paluulippua!
Mieluimmin sitä kuin sossun tukien varassa.
Tein aikoinaan puhelinhaastattelijan työtä ja pidin siitä kovasti. Minusta oli mukavaa päästä juttelemaan vieraiden ihmisten kanssa. Erityisesti autotutkimukset olivat hauskoja, ihmisillä oli niin kiinnostavia tarinoita. Kaipaan myös työkavereitani, joiden kanssa tauot olivat hauskoja. Vapaallakin järjestettiin kaikkea kivaa yhdessä.
En tiedä, kuinka voisit viihtyä työssäsi paremmin, jos se ei sovi persoonallisuustyypillesi. Ehkä kokemus muista töistä auttaisi asiaa. Jotkut kokevat työnteon yleisesti raskaaksi. Itse kyllä vaihtaisin myyjän työt haastattelemiseen koska tahansa. Puhelinmyyntiä en muuten kestänyt kuin kaksi viikkoa.
Meillä ihan fasistiset säännöt. Palkasta näpsitään pois jos pidät pieniäkin taukoja. Etätyönä tätä teen ja robotit kuuntelee vissiin ihan kaiken mitä sanon täällä kotona. Monet ovat lopettaneet ja jengi kaikkoaa koska pitää aina olla suu torvella haastattelemassa. Ääni kärsii. Kohta ei ole kukaan tekemässä näitä hommia. Ehkä rupevat korvaamaan haastattelijat robottipuolelle koska niitä sieluttomia roboja on jo olemassa. Aina joku kysyy minultakin että olenko robotti? Tekisin vaikka siivoojan töitä mutta ei ole fyysistä kykyä siihen. Enkä saa muualta hommia paitsi toisella samaa puuduttavaa hommaa. Meiltä on näpsitty pois työtunnit joten teen netissä vähän luovempaa hommaa välillä. Aina ei niitäkään ole saatavilla.
Mä en ole puhelinhaastattelija, mutta oma työ ei muuten vain ole kovin hohdokasta. En ole saanut parempaakaan.
Mulla on muutama kiva harrastus ja ennen kaikkea lemmikki. Kun ostan sille ruokaa, mietin, että työlläni saan sille juuri tarjottua tätäkin. Pystyn lomailemaan lasten kanssa kerran vuodessa etelässä. Sekin on semmoinen tavoite aina, ja funtsin siinä samoin, että pystyn tämän tarjoamaan sentään.
Tykkään sisustaa kotia, tehdä käsitöitä ja käydä juoksulenkeillä. Ne tasapainottaa elämää. Ei se työ ole kaikki.
20. Kummalla puolella: kysyjien vai vastaajien?