Onko Kela maksanut myös teille ns. täyden palvelun muuton jossa muuttofirma myös pakkaa tavara laatikoihin ja purkaa?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
On kyllä törkeää, että veronmaksajien rahoilla maksetaan tällaista, hyvä esimerkki liian hyvistä tuista! Normaali palkansaaja itse anelee kaverit kantoavuksi ja pakkaa ihan itse ja raahaa omalla autonrämällään tavarat. Liian hyvät on edut. Just työttömillä olisi aikaa pakata ja kantaa itse.
Sun olis jo aika palata Ylilaudalle!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kun olen kalpea suomalainen mies.
Juntti sä olet!
Mun pitää hakea jotain harkinnanvaraista tukea muuttaessa että tulevat hakemaan kaikki mun kamat sorttiasemalle.
Sädesieni & muu homecoctail sairastuttaa minut sekä pilaa kaiken sisustuksen huonekaluja myöten. Onpa taas ihanaa kun tämä tapahtuu jo kolmannen kerran tässä homeluukkujen luvatussa maassa!
Olemme muuttaneet monta kertaa. Itse on pakattu ja kuljetusliike vienyt tavarat. Lasku on aina tullut meille, ei kelaan. Koen tämän epäoikeudenmukaisena, jos näiden yhteiskunnan elättien muutotkin hoidetaan.
Mulle ei Kela ei maksanut centtiäkään kun muutin jokusen satakilometriä määräaikaisen työsopimuksen saatuani. Koska määräaikaisuuteni lopoui ja olen taas työtön, niin pitäiskö kysyä Kelalta, että maksavatko, jos muutan vai olisiko oikea paikka kysyä kunnavirastolta, niin kunnan työttömyys tilastot paranevan kun muutettuani pois. .
Mulle tuli tilille muuttoavustus 120 e. Mulla on Kela Gold.
Vierailija kirjoitti:
Kahdesti olen muuttanut työn perässä ja omasta persnahasta pitänyt muuttorahat repiä. Molemmilla kerroilla olin työttömänä työnhakijana. Menin minne vaan töihin niin firma tekee konkurssin.
Yrittäjät huom! Jos haluatte tehdä konkurssin niin palkatkaa minut töihin.
Nostit esiin tärkeän pointin: jos muuttaa työn luokse tai työn perässä, se työpaikka voi kuitenkin äkkiä kadota. Siinä mietittävää kaikille, jotka vaativat työttömiä muuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahdesti olen muuttanut työn perässä ja omasta persnahasta pitänyt muuttorahat repiä. Molemmilla kerroilla olin työttömänä työnhakijana. Menin minne vaan töihin niin firma tekee konkurssin.
Nostit esiin tärkeän pointin: jos muuttaa työn luokse tai työn perässä, se työpaikka voi kuitenkin äkkiä kadota. Siinä mietittävää kaikille, jotka vaativat työttömiä muuttamaan.
Voi. - Ja sitten joku ihmettelee, että miten joku voi asua ja elää vuokralla...
Eri
Vierailija kirjoitti:
Selvititkö yhtään firman taloudellista tilannetta? Nuo tiedot saa helposti netistä.
tammelan ja padasjoen kunnat hoitavat muutot vaikket vielä ole vapautunutkaan niin näissä kunnissa odottaa uusi asuntosi kalustettuna kunnat luonnollisesti ostaneet uudet tvt mikrot ym jos sinulta ei niitä ole löytynyt. kunnissa luullaan että määrä korvaa laadun. eivät ole katsoneet pois muuttajien tilastoa. nyt yhtä muuttaja kriminaalia vastaan pois muuttaa kolme normi ihmistä. kunnista muodostuu jalka panta huume kauppiaitten keskittymiä joihin ei normi ihminen muuta.
Kela ei maksanut minun muuttoani. Olisin saanut halvemman vuokra-asunnon. Ei ollut perusteita muuttoon kuulemma kun vuokra olisi ollut 80 euroa halvempi. Eipä mittää voin asua tässä kalliimmassa asunnossakin.
Totuus on, että Kela ei maksa muutosta mitään.
Kela ei huomioi edes vesivahingon vuoksi tapahtuvaa pakkomuuttoa vaan vähentää vielä myönnettävästä toimeentulotuesta kaikki vuokrahyvitykset.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä törkeää, että veronmaksajien rahoilla maksetaan tällaista, hyvä esimerkki liian hyvistä tuista! Normaali palkansaaja itse anelee kaverit kantoavuksi ja pakkaa ihan itse ja raahaa omalla autonrämällään tavarat. Liian hyvät on edut. Just työttömillä olisi aikaa pakata ja kantaa itse.
Etkö ihan tosissaan tajunnut, että aloitus on provo?
Myöntää kyllä, esimerkiksi elintarvikkeisiin (vähennetään toimeentulotuesta), samoin henkilöasiakirjaan, passikuviin, silmälaseihin. Toki pitää olla perusteet näille. Ja ptt-päätöksen kylkiäisinä tulee lääkemaksusitoumus.
Vierailija kirjoitti:
Myöntää kyllä, esimerkiksi elintarvikkeisiin (vähennetään toimeentulotuesta), samoin henkilöasiakirjaan, passikuviin, silmälaseihin. Toki pitää olla perusteet näille. Ja ptt-päätöksen kylkiäisinä tulee lääkemaksusitoumus.
Tämä vastauksena kommenttiin, ettei Kela myönnä maksusitoumuksia.
Vierailija kirjoitti:
Totuus on, että Kela ei maksa muutosta mitään.
Kela ei huomioi edes vesivahingon vuoksi tapahtuvaa pakkomuuttoa vaan vähentää vielä myönnettävästä toimeentulotuesta kaikki vuokrahyvitykset.
Älä viitsi. Kelasta voi saada muuttoavustusta:
Kai sinä ymmärrät, että joku vain kirjoitti omiaan. Ei ole siis totta.