Näin kassana järkytyin epäterveellistä ostoksista perheillä pitsaa karkkia limpsaa pitsaa sipsiä ja kaikkea VALTAVAT määrät
Sitten vielä ihmetellään lasten ja vanhempien lihavuutta. Olet mitä syöt ja ultraporsessoitu ruoka lihottaa erittäin hyvin eikä siitä saa tärkeitä vitamiineä ja hivenaineita
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele, että täällä hyssytellään tätäkin asiaa. Läskiyshän on vauvapalstan mukaan kiinni aivan muista tekijöistä kuin siitä mitä syö.
Ai, ei ole mun mielestä noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok.
Eikö järkytä epäterveelliset ostokset arkisin?
Tai alkoholiostokset?
Oliko eka päivä töissä, etkä koskaan oo käynyt kaupassa ja nähnyt toisten ostoksia?
Et osallistunut lapsena synttäreille, jossa on tarjolla muutakin kuin porkkanatikkuja?
Tervetuloa työmaailmaan :)
Saatat jopa nähdä kun joku työkaveri syö tauolla pullaa tai käy lounaalla, ja ruoka sisältää rasvaa ja suolaa arkenakin yli suositusten.
Eiköhän pointtina ole se miten on irvokasta nähdä läskien ostavan sipsiä, karkki yms. roskaa
Irvokasta on sanoa ihmistä läskiksi.
No voi hellanlettas sentään kun menee tunteisiin ihan oikeat viralliset termit. Juuri tällainen hyssyttely ja läskiyden normalisointi on nykyajan syöpää
Pitäisikö sinun vaihtaa työpaikkaa kun koet näitä järkytyksiä päivittäin?
Vierailija kirjoitti:
Kiva maksaa näiden terveydenhuoltomenot🤷
Mitkä menot? Ei ole ollut.
54v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on huoli lapsesta, niin eikö kannattaisi tehdä lasu eikä valittaa täällä palstalla? Ei meillä palstalaisilla ole oikeutta puuttua ihmisten ruokavalioon.
Jaa eikö asioista saa puhua yleisellä tasolla. Kyllä se ylipaino tuo miljardien kulut valtiolle vuodessa. Kesällä uimarannalal kun katsoo porukkaa niin suomalaiset ovat suurimmalta osin todella kuvottavassa kunnossa. Eilen julkaistiin tutkimus miten lapsilla on tyypin 2 diabetes neljä kertaa yleisempää Suomessa mitä Ruotsissa, tämä selittyy pelkästään huonoilla elintavoilla.
Ylipaino itsessään ei tuo mitään kustannuksia, kuten ei normaalipaino tai alipainokaan.
Tuollainen muka-huolipuhe on vain haitallista.
On täysin virheellistä kuvitella, että jollain ihmisellä on joku ongelma ulkoisen ongelman vuoksi. Ei voi olettaa että alipainoinen on sydänsairauksista kärsivä anorektikko, jonka hoidot veronmaksajat suorittavat. Ei voi olettaa, että normaalipainoiset ovat koulukiusaajia, joiden jälkiä maksetaan vuosikymmenet terapian ja työkyvyttömyyden vuoksi.
Ostoskärrykyttääjä herännyt taas tauon jälkeen. Hakee huonolle itsetunnolleen vahvistusta muiden tekemisiä kyttäämällä.
Olin muutama viikko sitten Jenkeissä Floridassa. Järkytyin miten saman kokoisia jenkit on nykyisin suomalaisten kanssa. Jenkit eivät ole laihtuneet, mutta keskivertosuomalainen on ottanut heidät kiinni. Erityisesti lapset. Ei tosiaan ole mikään hyvä kehityssuunta.
Vierailija kirjoitti:
Maksat myös anorektikoiden terveydenhuoltomenot. Niitä muuten riittää vuosiksi per yksi potilas.
Vierailija kirjoitti:
Olin muutama viikko sitten Jenkeissä Floridassa. Järkytyin miten saman kokoisia jenkit on nykyisin suomalaisten kanssa
Se on se high fructose corn syrup joka tämän aiheuttaa. Elintarviketeollisuus ympäri maailman käyttää tätä erittäin edullista raaka-ainetta. Glukoosi-fruktoosi-siirappi, tärkkelyssiirappi, maissisiirappi, rakkaalla lapsella on monta nimeä.
Unohdit mainita, ap, missä kaupassa työskentelet. Sinulle eivät kuulu kenenkään ostokset millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksat myös anorektikoiden terveydenhuoltomenot. Niitä muuten riittää vuosiksi per yksi potilas.
Ensin kannattais ap:n maksaa omansa, selvästi joku diagnoosi tulee, eikä sovi palveluammattiin.
Yleensä kassat järkyttyy kun ostaa vain yhden tai kaksi tuotetta, huomaa ilmeistä että joutuu heti myyjän mielessä ei-toivottujen asiakkaiden listalle.
Onhan se hyvä että jotkut järkyttyy myös suurista ostoksista.
Älä viitsi ap valehdella. Olen myös ollut kassalla sen verran, että en ole huomannut yhdenkään perheen, enkä yksittäisenkään asiakkaan ostavan mitään noista valtavia määriä. Ei edes viikonloppuostoksissa, joissa on yleensä lapsille jonkun verran karkkeja, ehkä se sipsipussi, muutama olut ja/tai siideri, ja jopa pizzaakin. Mutta mitä sitten? Ei se kuulu minulle, eikä sinulle, mitä ihmiset ostavat kaupasta.
Tärkeämpää on seurata, että hinnat tulevat oikein, eikö vain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok.
Eikö järkytä epäterveelliset ostokset arkisin?
Tai alkoholiostokset?
Oliko eka päivä töissä, etkä koskaan oo käynyt kaupassa ja nähnyt toisten ostoksia?
Et osallistunut lapsena synttäreille, jossa on tarjolla muutakin kuin porkkanatikkuja?
Tervetuloa työmaailmaan :)
Saatat jopa nähdä kun joku työkaveri syö tauolla pullaa tai käy lounaalla, ja ruoka sisältää rasvaa ja suolaa arkenakin yli suositusten.
Eiköhän pointtina ole se miten on irvokasta nähdä läskien ostavan sipsiä, karkki yms. roskaa
Irvokasta on sanoa ihmistä läskiksi.
No voi hellanlettas sentään kun menee tunteisiin ihan oikeat viralliset termit. Juuri tällainen hyssyttely ja läskiyden normalisointi o
Missäs virallisessa paikassa tuo termisi "läski" on määritelty?
Onko vaikeaa käyttää esimerkiksi sanoja ylipainoinen tai lihava, kun et pääse samalla lailla halveksimaan muita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on huoli lapsesta, niin eikö kannattaisi tehdä lasu eikä valittaa täällä palstalla? Ei meillä palstalaisilla ole oikeutta puuttua ihmisten ruokavalioon.
Jaa eikö asioista saa puhua yleisellä tasolla. Kyllä se ylipaino tuo miljardien kulut valtiolle vuodessa. Kesällä uimarannalal kun katsoo porukkaa niin suomalaiset ovat suurimmalta osin todella kuvottavassa kunnossa. Eilen julkaistiin tutkimus miten lapsilla on tyypin 2 diabetes neljä kertaa yleisempää Suomessa mitä Ruotsissa, tämä selittyy pelkästään huonoilla elintavoilla.
Ylipaino itsessään ei tuo mitään kustannuksia, kuten ei normaalipaino tai alipainokaan.
Tuollainen muka-huolipuhe on vain haitallista.
On täysin virheellistä kuvitella, että jollain ihmisellä on joku ongelma ulkoisen ongelman vuoksi. Ei voi
Lisäksi ne "läskit" ostavat paljon ruokaa, mitä eivät tarvitse, eli kuluttavat paljon rahaa. Tämä on hyvä homma talouden kannalta.
Ei pitäisi olla kassalla töissä, jos hermostuu tuosta joka päivä. Johan tuosta yöunet kärsii. Näitä samoja aloituksia kun tulee koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut koko aikuisikäni hoikka tai normaalipainoinen koska olen kärsinyt syömishäiriöistä. Olen vuosikausia ollut psykiatrisen poliklinikan asiakkaana ja onpa mulla osastojaksokin takana. Ehkä mä olen saanut ap:n mielestä ostaa herkkuja koska en ole lihava, mutta oikeasti olen yleensä oksentanut ne pois. Ei toisen ulkonäöstä voi päätellä, kuinka "kalliiksi" hän on tullut yhteiskunnalle. Tämä kaikki muuten sai alkunsa kun lapsena huomauteltiin "ystävällismielisesti" syömisestä ja painosta, että kiitos vaan ap:n kaltaisille k-päille.
Jaa mikä siinä on irvokasta? Harmittaako kun itse elät epäterveellisesti?