Olen aina äänestänyt vihreitä tai vasemmistoa. Uskoakseni meitä on paljonkin?
Haavistoa pressaksi ja paikalliset vasemmistolaiset eduskuntaan. Vain näin voimme turvata meille pien eläkeläisille riittävän turvan. Koskee myös muitakin pientuloisia.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Minäkin äänestin nuorena. Sitten otin selvää asioista.
Samoin. Aikuiset eivät äänestä vihervasemmistoa koska ovat aikuisia.
Vasemmisto nousee, näin luulen. Ensi vaaleissa taotaan ennätyslukemat. Ja sdp kanssa hallitukseen.
Olen aina äänestänyt vihreitä tai vasemmistoa, ikää 57. Äänestin nuorena, köyhänä ja idealistina, ja äänestän keski-ikäisenä hyvätuloisena realistina, koska arvostan hyvinvointivaltiota ja luonnon säilyminenkin on kannatettavaa. Vihervassareiden vihaajat sahaavat omaa oksaansa.
Sama täällä. Äänestänyt aina vasemmistoa tulotasosta riippumatta. Arvostan myös hyvinvointivaltiota ja tasa-arvoista yhteiskuntaa.
Itse kannatan heikoimmista välittämistä eli sosialismia, mutta en liberaalia woketusta. Jos vasemmistopuolueet luopuisivat wokettamisesta niin ääniä alkaisi ropisemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Aikuiset eivät äänestä vihervasemmistoa koska ovat aikuisia.
Minä olin nuorena kokoomuslainen, sitten aloin ottaa asioista selvää ja ymmärsin, että kaikki ei ole niin yksinkertaista.
Lisäksi ikäviä kokemuksia tuttavilla ns. yrittäjistä ja myös osakesalkun hankkiminen on saanut ajattelemaan asioita vähän eri tavoin.
Mä oon liikkuva äänestäjä ja nyt monien kokomustien vuosien jälkeen siirryn takaisin vasemmalle.
Äänestin 18 vuotiaana elämäni ensimmäisissä vaaleissa Vihreitä, kunnallisvaalit. Ehdokkaani pääsi läpi ja lakkautti aktiivisen kyläkoulun yhdellä äänellään, ja hänen veljensä alkoi ajamaan koulukyytejä taksillaan.
Vihreistä oppii...
Äänestin nuorena ja kokemattomana kokoomusta. Sitten jouduin työkyvyttömyyseläkkeelle ja näin elämän nurjan puolen. Nykyään en voi sietää keskustaa, perussuomalaisia, kokoomusta, KD:ta tai Rkp:ta. Elämä opettaa meitä kaikkia.
Kaikista pienistä vihervassareista tulee aikuisena kokkareita tai persuja.
Äänestin ennen vihreitä ja vasemmistoa, mutta ylenmääräisen woketuksen vuoksi ei pysty enää. Äänestän persuja nykyään.
Olen äänestänyt pääosin demareita ja vihreitä, joskus myös KD:tä joiden luulin ajavan köyhän asiaa mutta sitten leikkasivat lapsilisistä niin enpä ole sen koommin edes harkinnut
Mäkin äänestin vihreitä kun olin vielä nuori ja tyhmä. Kasvettuani ja viisastuttuani olen siirtynyt oikeiston äänestäjäksi.
No on teitä 1/3 suomalaisista, mutta määränne on laskenut koko 2000-luvun. 2/3 suomalaisista ei kannata vihervassaripolitiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Äänestin nuorena ja kokemattomana kokoomusta. Sitten jouduin työkyvyttömyyseläkkeelle ja näin elämän nurjan puolen. Nykyään en voi sietää keskustaa, perussuomalaisia, kokoomusta, KD:ta tai Rkp:ta. Elämä opettaa meitä kaikkia.
Toki Marinin hallituksen aikana elämäsi näytti valoisan puolen ja rahaa tulvi ovista ja ikkunoista?