Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terve mummoni 94 kuoli hoitolaitoksessa

Vierailija
10.03.2024 |

Vähän oli muisti huono ja vähän jaksoi kävellä mutta muuten terve ja huonolla hoidolla sitten menehtyi äkkiä.   Niin yleistä nykyisin.   

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve 94-vuotias ei ole hoitolaitoksessa. Hoitolaitokseen pääsee vasta, kun on niin huonossa kunnossa, ettei avustettunakaan pärjää enää kotona. Hoitolaitoksessa asutaan yleensä vasta elämän viimeisinä vuosina (tai kuukausina). 

Vierailija
22/47 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo jo todella korkea ikä ihmiselle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisit hoitanut paremmin. Yksinkertaista.

Vierailija
24/47 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terve 94-vuotias ei ole hoitolaitoksessa. Hoitolaitokseen pääsee vasta, kun on niin huonossa kunnossa, ettei avustettunakaan pärjää enää kotona. Hoitolaitoksessa asutaan yleensä vasta elämän viimeisinä vuosina (tai kuukausina). 

Minun 94v mummoni ( josta kerroin tämän viestiketjun alkupuolella) oli siis sillä tavalla terve, ettei ollut muuta kuin sokea (kaihi), puolikuuro ja pahasti muistiongelmia. Mutta ei syöpää, reumaa, ms-tautia, diabetesta, verenpainetautia tms. Ihan vaan vanha, ja hoivakodissa.

Vierailija
25/47 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei mummo ollut teillä asumassa jos oli niin terve? Ei hoitolaitokseen noin vain mennä

Vierailija
26/47 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alzheimeriä sairastanut mummoni meni rajua vauhtia huonoksi kun kotoa vietiin laitokseen. Ja se ahdistus vieraasta paikasta oli ehkä pahinta ikinä 😥 Valitettavasti ei todellakaan ole ainut kenelle näin käynyt. Näitä tapauksia on paljon. 

Harmi että Suomessa on niin tiukkaa ettei vanhuksia, jotka ovet tänne lapsia tehneet ja osansa hoitaneet pystytä mukamas heidän maksamillaan verovaroilla hoitamaan kotona loppuun asti. 

Vierailija
27/47 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alzheimeriä sairastanut mummoni meni rajua vauhtia huonoksi kun kotoa vietiin laitokseen. Ja se ahdistus vieraasta paikasta oli ehkä pahinta ikinä 😥 Valitettavasti ei todellakaan ole ainut kenelle näin käynyt. Näitä tapauksia on paljon. 

Harmi että Suomessa on niin tiukkaa ettei vanhuksia, jotka ovet tänne lapsia tehneet ja osansa hoitaneet pystytä mukamas heidän maksamillaan verovaroilla hoitamaan kotona loppuun asti. 

Niin tiukkaa on että ollaan viittä vaille konkassa, mutta toki pitäisi saada kaikille yksityishoitajat verovaroilla. Ei ikävä kyllä taida onnistua.

Vierailija
28/47 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi et itse hoitanut häntä kotonaan. Itse olen kovin kiitollinen hoivakodille altzheimer-isäni hoidosta. Hän oli aggressiivinen ja väkivaltainen aika pitkään sairaudesta johtuen. Eikä olisi pystynyt kotonaan asumaan ellei olisi ollut hoitoa kokoaikaisesti.

Vierailija
29/47 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli varmaan kuoleman tuottamus jos terve kerran kuoli. Ihmetyttää miksi terve asui hoitolaitoksessa kun ei sinne sellaisia yleensä päästetä vaan vain sairaat ja huonokuntoiset. 

Vierailija
30/47 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi et itse hoitanut häntä kotonaan. Itse olen kovin kiitollinen hoivakodille altzheimer-isäni hoidosta. Hän oli aggressiivinen ja väkivaltainen aika pitkään sairaudesta johtuen. Eikä olisi pystynyt kotonaan asumaan ellei olisi ollut hoitoa kokoaikaisesti.

Koska meillä on maataloutta kotona, en mitenkään olisi pystynyt tekemään sitä kunnolla. Lisäksi minä en ole lähihoitaja tms, jonka työtä se on. Siis hoitaa vanhusta. 

Miksi et itse hoida vanhuksia?

Vierailija
31/47 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo pienehkössä kunnassa sai paikan kun asui yksin syrjässä huonokuntoisessa talossa,  sinne ei vanhushoidon palveluja haluttu viedä.  Mutta eihän huono  muisti tai lonkat pitäisi kuolemaa aiheuttaa?   Ap

Vierailija
32/47 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä soisin että muistisairas äitini, 96 v

pääsisi jo pois. On hyvässä hoitopaikassa ollut kohta neljä vuotta.

Fysiikka on hyvä joten voi elää vielä pitkään. Elvytyskielto on annettu.

Kyllä kuolema on armahtaja vanhalle sairaalle ihmiselle.

Vierailija
33/47 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoli vanhuuteen.

Vierailija
34/47 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oli siellä jos muka niin hyväkuntoinen?

Vierailija
35/47 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siinä kuolemassa jokin syy pitää olla. Sillä lääkärin pitää kirjoittaa kuolintodistukseen kuolinsyyt!

Jos ei ole varmuutta, niin sitten laitetaan lääketieteelliseen avaukseen. 

Vierailija
36/47 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonolla muistilla ap siis tarkoittaa, että mummo sairasti dementiaa. Se on kuolemaan johtava tauti, ei huonomuistisuutta.

Vierailija
37/47 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako joku yli esim. 75-vuotias automaattisesti elvytyskiellon vai mihin ne perustuvat?

Vierailija
38/47 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi oli siellä jos muka niin hyväkuntoinen?

Voiko oikeasti joku olla näin vähä-älyinen, että edes kysyy tätä? Kun ei näköjään ole mitään tajua asiasta niin 16 on jo käynyt kysymässä tätä samaa 🤦

Vierailija
39/47 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että 94 v on terve. Siinä iässä on kaikilla joitain sairauksia ja lääkkeitä. t  konkari sh

Vierailija
40/47 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän hoitopaikkoja vähennetään lisää, joten omaisille on mahdollisuus hoitaa vanhuksensa kotona loppuun asti.

Nytkin on jonot niin pitkät, että saa taistella, että vanhuksen saa hoitoon. 

Muutaman vuoden sisällä jää hoitajia todella paljon eläkkeelle ja tilalle ei ole tulijoita, joten jokainen voi antaa suurten ikäluokkien vanhuksille hyvää hoitoa kotona