Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koetko olevasi ns. hyvä ihminen? Miksi?

Vierailija
10.03.2024 |

On fakta, että osa ihmisistä on ns. parempia kuin muut. Nämä paremmat ihmiset ovat kiltimpiä itselleen ja muille, levittävät hyvää ympärilleen ja toimivat esim. vanhempina siten että lapsensa saavat vahvat eväät elämään. Ns. huonommat ihmiset eivät välttämättä ole täysin itse syyllisiä tilanteeseensa, mutta jokaisella aikuisella ihmisellä on kuitenkin tietty oma vastuu elämästään. Kaikkea ei voi laittaa vanhempiensa tai yhteiskunnan syyksi.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ns. huono ihminen on ihminen, jolla menee huonosti, ja hän voi syyttää vain itseään? Mitä oikein selität? 

Jos ihmisellä menee huonosti, se voi tarkoittaa rikollisuutta, valehtelua, väkivaltaista käytöstä ja öyhötystä. Tai sitten masennusta, itsetuhoisuutta, vähävaraisuutta ja sairauksia ilman noita ensimmäisiä.

Vierailija
22/26 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kerron teille viisauden. Hyvä ihminen ei yleensä itsekkään tiedä onko hän hyvä vai huono, hän todennäköisesti ajattelee että hän jotain siltä väliltä. 

Jos me katsotaan tätä yhteiskuntaa, niin täällä on todella paljon ihmisiä ketkä luulevat olevansa hyviä ihmisiä. Näillä ihmisillä ei ole oikeasti mitään hajua kuinka pahoja he itseasiassa ovatkin. Heille luodaan kuva hyvyydestä mikä tulee pahan kautta. Vastakkainasettelua hyvän ja pahan välillä. Joku muu kulttuuri on "paha", joten minä olen "hyvä" kun minä haluan heidän kuolemaansa. 

Oikea hyvyys tulee oman sisäisen työn kautta. Ihminen kasvaa kokonaan pois tästä kaikesta harhasta mitä meille opetetaan. Silloinkaan ihminen ei ole varma onko hän hyvä vai jotain muuta. Hän ei tiedä sitä. 

Haluan muuten sano tähän vielä, että tämä sama koskee myös eläimiin suhtautumisessa. 

"tuo eläin on peto ja paha joten maailma olisi parempi jos se vain kuolisi" <<<----------- Hyvä ihminen, tasapainoinen ihminen ja älykäs ihminen ei ajattele näin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen julma sadisti, siitä minä nautin.

Vierailija
24/26 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minussa on paljon hyvää, mutta myös heikkouksia ja itsekkyyttä. Uskon, että kaikissa meissä on.

Olen itse saanut lapsuudestani hyvät eväät, enkä ole joutunut kokemaan mitään äärimmäisen traumaattista. Olen siinä mielessä etuoikeutetussa asemassa, enkä todellakaan tiedä, millainen ihminen nyt olisin, jos olisin kasvanut toisenlaisissa olosuhteissa. Minulla on henkistä varaa olla ystävällinen, luopua omastani, pyrkiä kasvamaan paremmaksi ja ymmärtää muita. Kaikilla ei sitä ole, ja siihen on usein jokin syy ja selitys. 

Yritän kohdella itseäni, muita ihmisiä, eläimiä ja ympäristöä niin hyvin, kuin osaan ja pystyn. En aseta omia tarpeitani aina etusijalle, en koskaan vahingoita ketään tai mitään tarkoituksella, ja pystyn tunnistamaan ja tunnustamaan virheeni ja heikkouteni. Ehkä se tekee minusta jonkun mielestä paremman ihmisen johonkin toiseen verrattuna, mutta pidän sellaista ajattelua hiukan kyseenalaisena. 

Vierailija
25/26 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ns. huono ihminen on ihminen, jolla menee huonosti, ja hän voi syyttää vain itseään? Mitä oikein selität? 

Hyvä avaushan tuo on. Hyvä ihminen, siispä Muiden ihmisten näkökulmasta (eikä suinkaan itse kehuttuna):

"Nämä paremmat ihmiset ovat kiltimpiä itselleen ja muille, levittävät hyvää ympärilleen ja toimivat esim. vanhempina siten että lapsensa saavat vahvat eväät elämään."

Ei niinkään hyvä ihminen Muiden näkökulmasta toteuttanee kaikenlaisia negaatioita:

- röyhkeys, toisen ihmisen henkisen tilan valtaaminen; "minä päätän minun asioistani ja sen lisäksi minä päätän myös sinun asioistasi, minulla kun on kaksikertainen ihmisarvo ja sinulla tämän ryöstön jälkeen 0-kertainen"
- hyvesignalointi ulkomaailmalle eli hyvyyden näennäisyys

joulurauhaa kaikille 🌟

Vierailija
26/26 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njoo, arka ja kovin hauras eläjä olen, joten ei ainesta sankariksi, mutta yleensä vain hyvää tahdon toisille ja itsellekin toki,  en ole vallanhimoinen enkätykkää määräillä toisia, ja aikas avomielinenkin olen.

Mutta miten sen hyvän kukakin määrittelee...