Sokeri on muodostumassa väestön suurimmaksi ruuasta johtuvasta terveysongelmaksi
Aiemmin saatiin suolaa ja myöhemmin kovia rasvoja vähennettyä. Sokeri on seuraava suuri ongelma eikä asiaa helpota että nuoret syö paljon makeaa.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Olen liikunnallinen normaalipainoinen ja syön melko terveellisesti. Nyt on verensokerit koholla ja se tuhoaa pikkuhiljaa koko terveyden. Onneksi tässä vaiheessa voi itse tehdä paljon.
Sokeri on osalle ihmisistä todella pahasta, osa kestää paremmin, geeneistä riippuen. Kaikille siitä on jotain haittaa, ns. höttöhiilareita.
Niin olen siis nainen vaihdevuosi-iässä. Kyllä sokerista eroon pääsee, kun vaan päättää niin. 2 kk mennyt, mielenkiintoista käydä mittaamassa verensokerit muutaman kk päästä.
Jaa hedelmiä tai marjoja ei saisi syödä?
Vihanneksissa on sokeria. Ovatko nekin kiellettyjä?
Vierailija kirjoitti:
Vihanneksissa on sokeria. Ovatko nekin kiellettyjä?
Minä luulen että ap tarkoittaa lisättyä sokeria.
Vierailija kirjoitti:
No näkeehän sen kun katsoo katukuvaa. Ylipainoisten määrä jo lapsissa moninkertainen. 70-80 luvuilla oli yksi ylipainoinen lapsi per luokka, mikä on nyt tilanne? Samoin ylipainoisten aikuisten määrä on moninkertaistunut.
Itse yhdistän sen tähän kaloristen juomien lisääntymiseen, lapsena sai vähän limsaa kerran viikossa saunan jälkeen ja oli selkeä karkkipäivä. Karkkipussit oli silloin 100g nyt 350g.
Ei mulla vaan ollut. Eikä kavereilla. Syötiin karkkia ja limua miten haluttiin. 70-80-luvuilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:No näkeehän sen kun katsoo katukuvaa. Ylipainoisten määrä jo lapsissa moninkertainen. 70-80 luvuilla oli yksi ylipainoinen lapsi per luokka, mikä on nyt tilanne? Samoin ylipainoisten aikuisten määrä on moninkertaistunut.
Itse yhdistän sen tähän kaloristen juomien lisääntymiseen, lapsena sai vähän limsaa kerran viikossa saunan jälkeen ja oli selkeä karkkipäivä. Karkkipussit oli silloin 100g nyt 350g.
Ei mulla vaan ollut. Eikä kavereilla. Syötiin karkkia ja limua miten haluttiin. 70-80-luvuilla
Johtuuko myös siitä että pakkauskoot oli nykyistä pienempiä ja oletettavasti liikuitte enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se nähty. Työpaikan naisista 95, miehet ei niinkään, prosenttia on lihavia. Ja se käsi mättää suuhun juuri sokeria.
Et vaan ymmärrä että johtuu geeneistä, ja sitten nämä 50+ tutkijanaiset jotka kokevat valaistuneensa päästyään vaihdevuosissa sokerikierteessä syllistämällä tiedostamattaan nuorempia samasta pelkästä elämisen kateudesta.
Jaa, eipä ole ollut sokerikierrettä. Herkkujen syöminen ei ole lisääntynyt. Ostan herkkua pari kertaa kuukaudessa niin kuin aina ennenkin.
54v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No näkeehän sen kun katsoo katukuvaa. Ylipainoisten määrä jo lapsissa moninkertainen. 70-80 luvuilla oli yksi ylipainoinen lapsi per luokka, mikä on nyt tilanne? Samoin ylipainoisten aikuisten määrä on moninkertaistunut.
Johtuuko myös siitä että pakkauskoot oli nykyistä pienempiä ja oletettavasti liikuitte enemmän?
En sen kummemmin kuin nykynuorisot. Liikuttiin dösällä.
Aloitus on todella huonoa suomea!
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on todella huonoa suomea!
Oi voi, etkö ymmärtänyt?
Liiallinen syöminen ja epäterveellinen ruokavalio aiheuttaa ihmisille ylipainoa. Ihmisen keho luonnostaan varastoi sokeria, rasvaa mukaanlukien ne ruokavaliosta saadut liian suuret määrät sokeria, rasvaa. Aika moni ihminen lisää sokeria kahviin, teejuomaan, jopa kaakaojuomaan(sisältää jo itsessäänkin sokeria). Ihmisen lisäksi eläinjaleista ainakin koirat syövät ruoalla itsensä läskiksi jos niille annetaan liian paljon ruokaa.
Sokeri ei ole samalla tavalla koukuttavaa kuin alkoholi tai edes kahvi. Se ei ole lainkaan koukuttavaa.