Onko väliä ostaako leivän päälle kaupan 35 senttiä maksavaa margariinia vai jotain kalliimpaa 3 euron levitettä? Mikä ero?
Kommentit (27)
Hifistelyy, onhan niissä eroja se on fakta.
Mutta jos elämäntavat ovat muuten terveelliset, niin tuskin se siihen margariinipakettiin kaatuu.
Mä ostan aina halvimman mahollisen.
Mä olen miettinyt samaa. Lidlin margariini maksaa 28 senttiä eli 70 senttiä kilo. Mitä järkeä olisi ostaa kymmenkertaisesti kalliimpaa?
Maku on paha. Jää rasvainen kalvo suuhun niistä halvoista. Jotkut maistuu selvästi kookokselle.
Ero voi olla maussa tai terveellisyydessä. Osa ihmisistä on ei-maistajia ja silloin maulla ei suurta merkitystä. Minä olen epäonnekseni supermaistaja ja huomaan pienetkin makuerot.
Maussa on iso ero. Mutta jos tykkäät siitä edullisemmasta niin osta ihmeessä sitä.
Olisi hyvin epäeettistä myydä halvempaa, mikäli se on epäterveellisempää.
Jos sulla on niin turtunut suu, ette huomaa maussa mitään eroa, niin suosittelen että syöt sitä halvinta paskaa mitä kaupasta löydät.
Minun makuaistillani noilla ei juurikaan ole eroa kalliimpiin margariineihin. Hassua kyllä sitten niiden välillä on eroa, K-Menun margariini on ookoo, mutta Rainbow'n halvin maistuu tosiaan palmurasvalle. Sitten jos vertaa voihin, niin sitten on eri asia. Meillä on yksi supermaistaja (asperger) ja hänelle tuo K-Menu kelpaa, se maistuu erilaiselle kuin oivariini mutta on silti ok. Esimerkiksi oivariini voi+oliiviöljy ei taas hänelle kelpaa, pitää olla sitten pelkkää oliiviöljyä (saatiin sentään lahjaksi...)
Minulle nyt vaan on väliä se, että ostanko 3-4 euron rasian vai 30-40 sentin rasian, koska sillä hinnanerolla ostaa jo leivän ja jonkun halvan leivänpäällisenkin (kananmunarasian tai maksamakkaraa tms). Sitä levitettä laitetaan NIIN VÄHÄN leivän päälle, ettei sillä ol terveydellistä merkitystä.
Mitä se 35 senttiä maksava oikein on? Jotain missä pääraaka-aine on vesi?
Xtra 400g margariini 60%
0,37 € (0,93€/kg)
Valmistusmaa
Suomi
Ainesosat
Kasviöljyt ja -rasvat (rapsi, palmu, kookos), vesi, suola, emulgointiaineet (kasviperäinen E 471, E 322 auringonkukasta), säilöntäaine (E 202), happamuudensäätöaineet (E 330, E 500), aromi, A-vitamiini, väri (E 160a).
Ravintoarvoilmoitus per
100g/100ml
RI*
Energiaa
2259 kJ / 540 kcal
27%
Rasvaa
60 g
85,71%
Rasvaa, josta tyydyttyneitä rasvoja
19 g
95%
Hiilihydraattia
0 g
0%
Proteiinia
0 g
0%
Suolaa
0,9 g
15%
Valmistaja
Bunge Finland Oy/ Inex Omamerkki
https://www.s-kaupat.fi/tuote/xtra-400g-margariini-60/7340011320630
Vierailija kirjoitti:
Onpas halpa kauppa. Millä planeetalla?
Prismassa xtran margariini maksaa 0,37€
Itse en maista margariinien välillä makueroja, voi on toki eri asia. Ostan toiseksi halvinta.
Vähän sama on kahvin kanssa, mutta tummempipaahtoiseen kun totuin, vaaleapaahtoista en osta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen miettinyt samaa. Lidlin margariini maksaa 28 senttiä eli 70 senttiä kilo. Mitä järkeä olisi ostaa kymmenkertaisesti kalliimpaa?
Se järki että kaikki margariinit ovat terveydelle haitallisia.
Vierailija kirjoitti:
Teen itse oman levitteen voista ja oliiviöljystä.
Terveellinen ja hyvänmakuinen levite.
On ihan ok.