Viikko reissussa ja ajatus avioerosta tuntuu mahdollisuudelta
Olen ollut nyt poissa kotoa lasten kanssa lomanvietossa viikon verran enkä ole yhtenäkään hetkenä ikävöinyt miestäni. Päinvastoin, valokuvista huomaan että silmiin on syttynyt aivan uudenlainen loiste. Kukaan ei huuda, valita eikä kontrolloi. Oma naiseus jollain lailla puhkeaa loistoon ja tunnen olevani todella vahva ja upea nainen. Ja sitä olenkin!
Tällainen pieni harjoitusero tekee kyllä hyvää. Kunpa voisin jatkaa tätä vaan tästä eteenpäin. En haaveile uudesta miehestä, vaan omasta ihanasta elämästä. Tunnen pitkästä aikaa pilkahduksen sellaisesta entisestä hyvänolon tunteesta, arjesta joka tuntui hyvälle ja jossa onnentunteet oli arkisia mutta syviä. Miehen kanssa elämä on itkua, varomista ja masentunutta olotilaa, jossa on vaikea rentoutua. Näen selvästi, että yksin elämä voisi olla niin paljon parempaa.
Onko kukaan muu saanut vauhtia eroamiseen jonkun matkan aikana?
Kommentit (48)
En ole varma, mutta onko mahdollista, että vaimot usein omaavat paremmat sosiaaliset taidot kuin usein se aviomies? Vaimot antavat usein miehelle huomiota ja mies pitää sitä normaalina ja valitettavasti eivät osaa antaa sitä samaa vaimolleen. Siitä syystä, vaimo alkaa ottaa hiljalleen etäisyyttä ja näin tunnelma kotona muuttuu. Mielestäni kysymys ei ole kotitöiden jakamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen parisuhteessa, mutta oma onnellisuus on lisääntynyt, kun olen nyt laittanut oman hyvinvointini etusijalle. Aiemmin tein niin miehen suhteen ja se alkoi kuormittaa, kun omat toiveet oli toissijaisia. Mies oli ihmeissään muutoksesta, mutta on nyt muuttunut itsekin.
Olet löytänyt henkisesti kypsän miehen.
Hyvin usein tuossa tapauksessa kun nainen alkaa satsaamaan omaan hyvinvointiinsa tulee jyrkkä protesti. Herää epäilys että petät, se on hyvin tavallista.
Usein mies ei ymmärrä että kun naisella on hyvä olla suhteessa, se lisää hänen omaakin hyvinvointiaan. Sinulla on käynyt hyvin.
Tästä tulee kuva ihan kuin suomalaiset naiset olisivat jotain alistuvia, tahdottomia miesten palvelijoita.. Salli mun nauraa! En naise
Naisen kuuluu palvella miestään, se on luonnollista. Tätä eivät naiset nykyään ymmärrä ja sen takia valitsevat vääriä miehiä ja ovat on onnettomia ja haluavat lopulta erota. Näitä ketjuja on tämä palsta täynnä. Naisten syy koska eivät ymmärrä parastaan eivätkä usko viisaampiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eron jälkeen tuli hyvä olo. Poissa ahdistus ja kireys, jonka ex aiheutti pahantuulisuudellaan. Itse yritin vain, että kaikki menisi hyvin. Jotenkin unohdin itseni.
Siinäpä se, itsensä syrjään laittaminen.
Sitä kun perinteisesti odotetaan että vaimo, aiti, huolehtii perheen onnelllisuudesta ja hyvinvoinnista. Harvoinpa kysytään voiko vaimo/äiti hyvin.
Ja ikävä kyllä naiset itse sortuvat tähän, omaksuvat sen roolin. Ilmeisesti mallioppimista omasta lapsuudenperheestä joka kulkee sitten sukupolvesta toiseen.
Kun nainen/äiti sitten alkaakin vaatia näkyvyyttä ja huomatuksi tulemista, noustaan kapinaan. Kaikki se hyvä ja helppo mikä on liittynyt siihen että nainen on laittanut muut itsensä edelle onkin vaarassa. "Apua, se onkin ihminen" Inhimillisine tarpeineen. Syytä on toki äideissä itsessään kun kasvattavat po
Ex oli pahantuulinen ja aiheutti jännitystä ja kireää tunnelmaa. Ei se olisi parantunut mitenkään, vaikka olisin käyttäytynyt toisin. Päin vastoin ex olisi ollut vaikeampi, jos olisin ollut vaativampi.
Sä kotka et löydä uutta miestä koskaan
Vierailija kirjoitti:
Ex oli pahantuulinen ja aiheutti jännitystä ja kireää tunnelmaa. Ei se olisi parantunut mitenkään, vaikka olisin käyttäytynyt toisin. Päin vastoin ex olisi ollut vaikeampi, jos olisin ollut vaativampi
miksi olet tuommoisen miehet halunnut?
Vierailija kirjoitti:
Sä kotka et löydä uutta miestä koskaan
Onkin sitten vapaa ja onnellinen kotka. Vahvoin siiveniskuin liitää korkeuksissa.
Tuskin mitään miestä kaipaakaan, sen enempää kuin ruttoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa. Useimmat miehet ovat kelvottomia parisuhteeseen, imevät vain muiden ajan, energian ja effortin antamatta tilalle mitään muuta kuin haukkuja ja marmatusta. Ihan kauhea sääli, että niin moni nainen tuhlaa kallista aikaansa miehen ylläpitoon ja sietämiseen sen sijaan, että panostaisi itseensä ja lapsiinsa.
Jännä juttu kun se vika on aina vain miehissä. Naisissa ei ole mitään vikaa ja se näkyykin ihmissuhteissa. Naisten välisissä suhteissa ei ole koskaan mitään vikaa..
Eiku. Hetkinen..
Surullista miten moni nainen tuhlaa elämänsä muiden syyttämiseen eikä kanna omaa vastuutaan yhtään mistään.
Kuvittelet varmaan servaavasi tällä viestillä, mutta kaikkialla näen kuinka naisten väliset ystävyys- ja perhesuhteet kukoistavat ja kuinka naiset s
Nämä "tukea" antavat ihmiset eivät ole näkemässä miten tämä uhriksi itsensä kokeva nainen oikeasti käyttäytyy kotona. Äitini ei ole mikään ihana ihminen, vaan lähinnä manipuloinnin mestari.
-ohis
Saanko arvata? koska suhteenne on huono, täytyy miehesi olla narsisti. Olet tehnyt diagnoosin ystäviesi kanssa naistenlehtien artikkelien pohjalta.