Onko täällä kukaan nainen ollut mustassa tai valkoisessa asussa jonkun häissä ja miten asiaan suhtauduttiin
Kysymys lähinnä naisille, että oletko ollut (tai tiedätkö jonkun naisen) joka olisi ollut häävieraana ja pukeutunut mustaan tai valkoiseen asuun, ja miten asiaan suhtauduttiin, eli loukkaantuko kukaan (etenkään hääpari) asiasta ja tuliko mitään sanomista ja kommentointia vaatetuksesta.
Aikaisemminhan näitä värejä on ilmeisesti pidetty aikamoisina loukkauksina hääparia kohtaan (valkoinen puku=yrittää kilpailla/viedä huomiota morsiamelta, musta puku=musta on surun värin, joten vieras suree ja vastustaa morsiusparin avioliittoa ja häiden viettämistä, jos joku näitä ei ennestään tiennyt). Mutta vieläkö on tullut vastaan samanlaisia asenteita, vai onko nykyisin jo ihan sama, minkä värisiin vaatteisiin naisvieras pukeutuu
Kommentit (2)
Siskoni häissä minulla oli mustavalkoinen mekko. Olin köyhä opiskelija ja tuo mekko maksoi 8€. Emme asu samalla paikkakunnalla, joten matkoihinkin meni rahaa ja tietysti lahjaan. Siskoa ei haitannut.
Eikä liity mustavalkoisuuteen, mutta serkkuni tuli suoraan armeijasta sinne.
Mulla on ollut musta mekko useammisssakin häissä. Kertaakaan kukaan ei ole edes silmäänsä räpäyttänyt, koska monella muullakin on ollut musta mekko/ housupuku.
Valkoista en laita, mutta en läytä valkoista muutenkaan, en käyttänyt omissa vihkiäisissänikään.