kannattaako ostaa baby björn -rintareppu?
oletteko kokeilleet? tarvitsisin kantovälineen vauvalleni (joka tykkää olla sylissä) jotta jaksaisin kanniskella häntä. onko rintareppu hyvä ostos vai pitäiskö opetella kantoliinan käyttöä?
onko tietoa, missä saisi kantoliinan käyttöopastusta pk-seudulla?
Kommentit (13)
saako liinan käyttöön opastusta? olen kyllä löytänyt kantoliinakanavan netistä ja pari muutakin sivua, mutta haluaisin jonkun tarkistavan onko liina sidottu oikein. repussahan tätä oikein/väärin ongelmaa ei ole ollenkaan.
Kantorepuissakin löytyy ergonomisia vaihtoehtoja kuten Ergo ja Glückschäfer. Kannattaa tutustua noihinkin vaihtoehtoihin ennen kuin marssii ostamaan ensimmäisen vastaantulevan BB:n..
Malmilla järjestetään kuukausittain kaikille avoimia kantoliinailtojakin, missä voi tutustua erilaisiin liinoihin ja saada opastusta sidontoihin " konkareilta" .
ja talvella ei vauvalle mahdu mitään päälle...
olen kokeillut kahden lapsen aikana niin rintarepun kuin kantoliinan sekä kangaliinan, joka mun mielestä paras ja kätevin, siis kanga. suosittelen kangaa.
ja niskat kipeytyy. Kantoliina vaikea sitoa joka kerta uudelleen. Myös hankala riisua jos vauva nukkuu siellä. Itse käytän vain perinteistä syliä. Äkkiä se vauva kasvaa sylistä pois:(
ja kantorinkka koiran lenkeillä. Kun on ollut pakko saada kädet vapaiksi, niin on helpompi kantaa niillä kuin ihan vaan sylissä. Ergossa on hyvä päätuki.
11
Mies puolestaan kantoi mieluummin rintarepussa, koska ei jaksanut alkaa opetella liinan sitomista.
Liinan huono puoli oli se, että kun lapsi alkoi liikkua enemmän, sai sidontoja olla koko ajan korjaamassa ja lopulta kantaminen ei enää onnistunut, koska sidonnat löystyi lapsen kieppuessa. Meillä oli siis trikoinen liina, en raaskinut enää ostaa kudottua. Ergo saattaisi olla hyvä, mutta se ei muistaakseni käy ihan pikkuvauvalle?
kantoliina ihan simppeli, kun rohkeasti vain käyttelee ja selkeät sidontaohjeet liinan mukana. reppukun kiva, mutta rankkaahan siinä kantaminen on... ottaa hartioista ja sattuu selkään jne. kanga-liina on välimuoto repulle ja pitkälle liinalle. todella simppeli käytellä! suosittelen. siinä voi kuljetella pienen pientä vauvelia samoin kuin jo isompaakin, ja nukkuvankin voi helposti heivata muuhun makuu paikkaan, suosittelen myös. ainakin ennen sitä oli myynnissä stockalla sekä ruohonjuuressa ohjeiden kera.
åaikka olisi minulle helpon matkan päässä.
Vierailija:
åaikka olisi minulle helpon matkan päässä.
Hei kantoliinailijat!
Tervetuloa vuoden ensimmäiseen kantoliinatapaamiseen. Seuraava
tapaaminen on 17.1, kello 14-16.
Paikka on aivan Malmin aseman vieressä olevassa toimintakeskuksessa.
Osoite Kirkonkyläntie 2, Malmin toimintakeskuksen alakerta,
Malminkammarissa. Kahvilan oven edestä nurkan taakse, ulkoportaat
alas, ovesta sisään ja neuvotteluhuoneiden jälkeen oikealla on
Malminkammari ennen keittiöä.
Ja mitä tapahtuu: Tule katselemaan ja kokeilemaan liinoja, tapaamaan
muita kantoliinailijoita ja kyselemään/kertomaan liinailuvinkkejä tai
muuten vain viettämään aikaa. Ota mukaan omat liinasi, merkistä
riippumatta.
Ja älä hermostu, jos tullessasi paikalla ei vielä ole ketään.
Odottele hetki ennen kuin käännyt kannoiltasi, Malminkammariin voi
vapaasti mennä. Ihmiset tulevat lastensa tarpeiden mukaisesti eikä
aina ihan kello 14 ole vetäjä ehtinyt paikalle. Jos ovi
Malminkammariin on lukossa, kahvilasta avataan se, kun sanoo
olevansa menossa kantoliinatapaamiseen. Mitään virallista agendaa siis
tapaamisilla ei ole vaan ajatuksena on vapaa höpinä ja liinojen
ihmettely. (Eivätkä vetäjät saa näistä palkkaa.)
Ergo on kyllä ykkönen kotona kanteluun ja matkoilla, siihen saa pienentimen vastasynyyneelle, muutenhan se mnee noin 4-5 kk lähtien. Ihan eri kantaa kuin BB josta menee selkä jumiin.
Myös mies ottaa mielellään rintareppuun vauvan.