Sairauseläkkeelle
1.Keuhkoahtaumatauti (diagnosoitu sairaalan toimesta 1 vuoden tarkan seurannan 1/kk tuloksena), 2.sydänsairaus (sydämen vajaatoiminta, sepelvaltimotauti tai sydänoperaatio), 3.proteesit jaloissa (esim.lonkissa), 4. syöpä (vaikka hoidettunakin) . Nuo vain esimerkkeinä, jotka kaikki itelläni on. Ja joittenki noitten noiden yhdistelmät vakavuusasteen mukaan. Minä ainakin pääsin heti sairauseläkkeelle.
Kommentit (5)
Laitettiin eläkkeelle,eikä tarvinnut edes hakea.
Vierailija kirjoitti:
Laitettiin eläkkeelle,eikä tarvinnut edes hakea.
En pystynyt rollaattorin kanssa ym. tekemään töitä.
Jos oikeasti olette työkyvyttömiä, ettekä työhaluttomia, eikä eläke siitä huolimatta irtoa, "ruvetkaa" masentuneeksi ja ahdistuneeksi. Varsinkin yli 60 v. eläke irtoaa. Eikä ole edes valehtelua, aivan varmasti jos on työkyvytön ja patistetaan töihin, alkaa masentaa ja ahdistaa. Itse muutin näiden lisäksi paikkaan, missä julkinen liikenne kulkee noin 10 km päässä. Eikä mulla oo autoa (se on puolison). Ei tarvinnut kauan kimpuroida, työkkäri (!) ehdotti, että hakeutuisin eläkkeelle.
Minä aion nivelrikko polven kanssa kärvistellä työttömänä vuoden loppuun kun jään eläkkeelle. En usko että sairaseläkettä saisin kuitenkaan ja aikaa kuluisi tutkimuksiin ja hakemuksiin.
Minulla on nuo ja sen lisäksi krooninen selkäkipu. En pääse työkyvyttömyyseläkkeelle, olen jostain syystä ihan työkykyinen.