Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa ei ole oikeistoliberaalia puoluetta?

Vierailija
08.03.2024 |

Joka ajaisi esim. 900e perustuloa(muita tukia ei olisi), miehiä syrjivän asevelvollisuuden lakkauttamista ja maataloustukien leikkaamista ja niiden kohdentamista vain pienille tiloille? Nuorsuomalaiset oli tätä aika lähellä ja ehkä liberaalipuolue? Kokoomus ja Persut on ainakin änkyräkonservatiiveja.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta sellainen.

Vierailija
2/30 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusta sellainen.

Ei eduskuntaan pääse uudet puolueet. Olisiko oikeistoliberalististen aika valloittaa Kokoomus tai Keskusta? Persujen änkyräkonservatismista tuskin päästään eroon. Oikeistodemareitakin on mutta valtaosa puolueesta on vasenta laitaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse olen lähinnä konservatiivi vasemmistoa

Vierailija
4/30 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi Kokoomuksen jäsen, jos se olisi arvokonservatiivinen. Kaukana ovat ajat, jolloin Hesarin pilapiirtäjä kuvasi kokoomuslaista kypäräpäisenä pappina. Tosin Kokoomuksessa on sekä liberaaleja, että konservatiiveja. Liberaalit ovat olleet onneksi enemmistönä jo ainakin 90-luvun alusta, kun minä olen ollut mukana.

Vierailija
5/30 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi Kokoomuksen jäsen, jos se olisi arvokonservatiivinen. Kaukana ovat ajat, jolloin Hesarin pilapiirtäjä kuvasi kokoomuslaista kypäräpäisenä pappina. Tosin Kokoomuksessa on sekä liberaaleja, että konservatiiveja. Liberaalit ovat olleet onneksi enemmistönä jo ainakin 90-luvun alusta, kun minä olen ollut mukana.

Kaukana on liberaalius kun kannattavat esim. Vastikkeellista toimeentulotukea, miesten pakottamista armeijaan, reservieroa ja massiivisia maataloustukia. Missä ne liberaalit on?

Vierailija
6/30 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liberaalithan on ahdasmielisiä, kuka sellaista haluaa? Kieltoja, sensuuria ja sananvapauden rajoittamista. Noitahan ne ajaa.

Vierailija
7/30 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös perustulo ole enemmänkin vasemmistolaista hommaa, rahaa pitäis saada tekemättä mitään.

Vierailija
8/30 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeistoliberaaleille löytyy puolueita, mutta vasemmistokonservatiiville ei löydy mitään puoluetta.

Vierailija
9/30 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus on ajanut liberaalit edustajat muihin tehtäviin ja ryhtyneet sisäsiittoiseen liittoon persujen kanssa.

Vierailija
10/30 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liberaalithan on ahdasmielisiä, kuka sellaista haluaa? Kieltoja, sensuuria ja sananvapauden rajoittamista. Noitahan ne ajaa.

Sotket nyt vihervassari "liberaaleihin". Klassinen liberaali kannattaa yksilönvapauksia, sananvapautta ja vastustaa sitä että valtio sanelee miten pitää elää esim. Miesten pakkoarmeija.

Vierailija
11/30 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös perustulo ole enemmänkin vasemmistolaista hommaa, rahaa pitäis saada tekemättä mitään.

Perustulon isä on Milton Friedman joka on arvostettu oikeistolainen talousnobelisti. Ehdotti jo tätä 1970-luvulla.

Vierailija
12/30 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeistoliberaaleille löytyy puolueita, mutta vasemmistokonservatiiville ei löydy mitään puoluetta.

Riippuu olet arvo vai talouskonservatiivi? Talouskonservatiiveja on koko eduskunta täynnä. Liike nyt lähin talousliberaali.

Vierailija
13/30 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä äänestäjiä. Toi aate on nuorten juttu ja kun tulee ikää lisää niin neuvolat yms. alkaakin olla hyvä idea.

Vierailija
14/30 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Suomessa ei ole puoluekartalla kuitenkin vasemmistoon sijoittuvaa hyvinvointivaltiota, riittäviä sosiaalitukia ja kunnon sote-palveluita sekä muutenkin yhteiskunnan vahvaa roolia ja kovempia rangaistuksia kannattavaa työttömien 9 euron orjatöitä vastustavaa ulkomaalaiskriittistä puoluetta? 

Vierailija
15/30 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuulosta kovinkaaan oikeistolaiselta perustuloineen. persuissa on tynkkynen ja pari muuta lipilaaria. 

Vierailija
16/30 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei kuulosta kovinkaaan oikeistolaiselta perustuloineen. persuissa on tynkkynen ja pari muuta lipilaaria. 

Et taida tietää kuka keksi perustulon? No ei muuta Persulta voi odottaa. Persukin on todellisuudessa kommari.

Vierailija
17/30 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotket nyt vihervassari "liberaaleihin". Klassinen liberaali kannattaa yksilönvapauksia, sananvapautta ja vastustaa sitä että valtio sanelee miten pitää elää esim. Miesten pakkoarmeija.

Mitäs nämä USAn liberaalit sitten ovat? Republikaanit eli konservatiivit vapauttivat mustat orjuudesta jota liberaalit vastustivat; orjien vapautta. Aika ironista eikö vain? 

Vierailija
18/30 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tynkkynen on niin liberaali, että kannatti mm. ulkonaliikkumiskieltoa koronan vuoksi :D

Vierailija
19/30 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On liberaalipuolue mutta kun ei sitä äänestetty eduskuntaan. Mitä te oikeistoliberaalit sitten äänestitte?

Vierailija
20/30 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stubb taisi olla viimeinen arvoliberaali. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi