Olenko ylipainoinen? 170cm 72 kg, ikä39
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieman ylipainoa, mutta tuskinpa eritoten paha tilanne. Kannattaa silti muistaa, että jo pieni ylipaino altistaa kaiken maailman sairauksille sisäelinrasvoittumisen vuoksi.
Ei se ylipaino altista sairauksille, vaan se ruoka, millä se ylipainokin on aiheutettu.
Tottakai ylipaino altistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieman ylipainoa, mutta tuskinpa eritoten paha tilanne. Kannattaa silti muistaa, että jo pieni ylipaino altistaa kaiken maailman sairauksille sisäelinrasvoittumisen vuoksi.
Ei se ylipaino altista sairauksille, vaan se ruoka, millä se ylipainokin on aiheutettu.
Tässä vielä tiedoksi
Sairauksien riskin suurenemisen johtuu erityisesti lihavuuden aiheuttamasta verenpaineen kohoamisesta sekä sokeri- ja lipidiaineenvaihdunnan huononemisesta.
Et ole ylipainoinen. Vähän tulee mieleen, että tarkoituksella keksit mitat, joilla BMI on 24,9, kai nyt jokainen nykyisin osaa itse tuon laskea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla pituudella ja painolla näytät ihan normaalipainoiselta kyllä. Itse olen samoissa mitoissa ja jopa lääkärit ovat sanoneet, että olen ihan normaalissa painolukemassa (olin juuri pitkään sairaalassa).
Sellaiset, jotka oikeesti pistää silmään ylipainollaan, ovat tuon pituisina noin 90 kiloisia.
Ei ihme, että mua pidetään hirveän laihana, kun olen 175 cm ja 60 kg, jos yli 10 kiloa painavampi on ihan normaali.
No kyllä sinä olet hirveän laiha. Kun olin 62 kg, näin 166-senttisenä käytin koon 36 housuja. Tosin minulla on yläosa alaosaa isompi.
Vierailija kirjoitti:
Vyötärönympärys kertoo yksilöllä enemmän kuin painoindeksi. Reisissä ja persiissä oleva rasva ei ole vaarallista, sisäelinrasva on. Jos vyötärö on yli 80 cm, painonpudotus voisi olla ajankohtaista, alle 80 cm ei.
Olen lähes samoissa mitoissa kanssasi, 169 cm ja 72 kg. Painoindeksi taitaa olla just 25, eli ylipainon puolella, mutta vyötärö on 77 cm.
Myös kaulanympäryksen on huomattu korreloivan terveyden kanssa. Naisella ympäryksen tulisi olla alle 36 cm. Itselläni mitta on 32,5 cm.
150 cm ja 180 cm, siltikö sama kaulanympärys?
Järkyttävää, miten ihmiset täällä tuomitsevat toisen ylipainoiseksi vaivautumatta edes tarkistamaan asiaa. Ap on normaalipainoinen.
Hei, voisitko laihduttaa, ei näin miehenä jaksais kattella tollasia punkeroita?
Et ole ylipainoinen. Täällä palstalla olet automaattisesti läski jos olet nainen ja painosi alkaa numerolla 7. Viis pituudesta tai kehon koostumuksesta.
Minun poika on 173cm ja 73kg. Toki on vasta 12v, mutta pikkusen on kyllä ylimääräistä rasvaa. Terveydenhoitaja ei ollut huolissaan.
Mikäli aloittaja on nainen, ei ole ylipainoinen. Ihan hyvissä mitoissa olet. Jaksan tarvittaessa kannatella n. 80 kg naista. t: "M 190 cm / 128 kg"
Olet läski. Hyi olkoon häpeä pthyi ssssaaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei altista, vaan se ruoka, jolla se ylipainokin on hankittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä vielä tiedoksi
Sairauksien riskin suurenemisen johtuu erityisesti lihavuuden aiheuttamasta verenpaineen kohoamisesta sekä sokeri- ja lipidiaineenvaihdunnan huononemisesta.
Jotka johtuu siitä ravinnosta, millä se ylipaino on hankittu.
Veikkaan, että olet normaalipainon ylärajoilla. Toki sekin vaikuttaa, minne ylimääräinen kertyy.
itse olen 171 cm ja 71,5 kg, vyötärönympärys 90 cm.
Vierailija kirjoitti:
JOS NAINEN niin kyllä
pituus senteissä - 115 naisen ihannepainon yläräja
miehillä -100
🤣🤣🤣🤣 Montako 45 kiloista aikuista naista tiedät?
Se olisi tuon mukaan mun "ihannepainoni". Oikeasti kauneimmillani ja terveimmilläni olen ollut n 60-62 kiloisena. Vielä nelikymppisenä alle 55 kiloinen kirppu
Mulla samat lukemat ja sanoisin että riippuu missä ja mitä se paino on. Itselläni vyötäröllä ja löllöä joten ei hyvä. Sydän käy vähän liian kovilla kierroksilla arkisissa asioissa joten tarttis tehdä jotain. Silti näyttää peilissä ihan hyvältä. Mitä kukin pitää tärkeänä.
No lääkärit sanoo tuota kunnon tankeillekkin, pääsevät helpommin eroon asiakkaasta.
Mieti miten kävis ku lekuri sanos ääneen totuuden? siitähän tulis huutoa ja syyttelyä ja somessa maalitusta heti.