Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä diagnoosit oikeuttaa työkyvyyttömyyseläkkeelle?

Vierailija
08.03.2024 |

Iltsikassa on tänään maksumuurin takana juttu viidestä diagnoodista mitkä oikeuttaa työkyvyyttömyyseläkkeelle. Mitkä nämä ovat? En näe juttua.

Kiitos jos viitsitte kertoa.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy lääkäriltä etukäteen!

Vierailija
2/31 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaiset joista on riittävästi haittaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveyden ongelmat alle 30-vuotiaalla. Tämä on se suurin ryhmä työkyvyttömyyseläkkeiden. Täysin käsittämätöntä.

Kun sota tulee, Nämä tissiposket kuolevat ensimmäisinä.

Vierailija
4/31 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäkää päästä työkyvyn- arviointiin, ei jää sit pähkäilyn varaan.Sieltä saatte dokumenttia työkyvystä/työkyvyttömyydestä.

Eräälle henkilölle mainitsin tästä niin hää oli itse luettelemassa mitä osa-alueita häneltä tarvitsee selvittää, mainitsin et siihen kuuluu myös psykologin osio...hän ei kuulemma sitä tarvinnut....mielestäni todella painoarvoa juurikin sillä osiolla.Huijaamisella ei siellä pitkälle pötkitä.

Vierailija
5/31 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveyden ongelmat alle 30-vuotiaalla. Tämä on se suurin ryhmä työkyvyttömyyseläkkeiden. Täysin käsittämätöntä.

Ehkä sodan tullen minulle tissiposkelle riittää järkevää hommaa. Ei haittaa vaikka olen persoonallisuushäiriöinen adhd joka ei sopeudu sääntöihin.

Vierailija
6/31 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sodan tullen minulle tissiposkelle riittää järkevää hommaa. Ei haittaa vaikka olen persoonallisuushäiriöinen adhd joka ei sopeudu sääntöihin.

Miinanpolkijaksi sovit

Vierailija
7/31 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sellaiset mitkä todella aiheuttavat työkyvyttömyyden.

Vierailija
8/31 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään sitä maksua ole maksanut. Mutta eiköhän nuo jotain niin vakavia kroonisia, pysyviä, pitkäaikaisia sairauksia ole, jotka estävät työnteon. Voisin kuvitella, että ensin tulee määräaikainen kuntoutustuki ja sitten jos ei kuntoudu joidenkin vuosien kuluessa ja on jo yli 30-vuotias, niin pysyvä sairauseläke. Esimerkiksi krooninen tai vaikeahoitoinen skitsofrenia, krooninen vakava masennus, molempien jalkojen liikuntakyvyttömyys. 

Vierailija
9/31 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä kummallinen juttu. Äitini on 58, lonkat ja selkä paskana ja uudelleenkoulutusta tarjotaan, vaikka itse haluaisi jo eläkkeelle. On tehnyt töitä 40 vuotta putkeen joten ansaitsisi kyllä jo päästä. Sen sijaan pari ikäistäni tiedän päässeen eläkkeelle alta komikymppisinä juurikin mielenterveydellisistä syistä.

Vierailija
10/31 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä on niin tylsää. Ainakin työkaverit ovat tylsiä, kahvihuone ja lounastauot täyttyy aina HEIDÄN asioistaan, kun lähdet pois hetkenpäästä sua ei edes muisteta. Itse laittaisin isomman painon kyllä vapaa-ajalle. Olen siis ollut kahdessa vuoden määräaikaisessa työsuhteessa, yhdessä vajaan vuoden ja osa-aikatyössä. Ihan hyvä, että työkokemusta mutta kollegat ovat niin tylsiä ja itsekkäitä. Miksi siis miettisit heitä, kun loppuviimeksi kaikki miettivät vain itseään?

Vierailija
11/31 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä lisäpelosta muutenkin ikävässä maailmanpelossa t: autisti

Vierailija
12/31 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun jutussa luki otsikkona " Näistä viidestä sairaudesta pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle". Niin mitkä ovat ne viisi sairautta/diagnoosia? Minulla ei niistä ole mitään, mutta suvussa on kyllä paljon sairautta. Siksi kiinnostaisi tietää

Vierailija
13/31 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyn  testit   Polilla  5 päivää   kesti   ja  työkokeilua  eri  hommissa'  antaa  suuntaa  mihin  ehkä  pystyy/ pystyykö.   Voi eläkeyhtiö  vaatia  arviointia. 

Vierailija
14/31 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyytäkää päästä työkyvyn- arviointiin, ei jää sit pähkäilyn varaan.Sieltä saatte dokumenttia työkyvystä/työkyvyttömyydestä.

Eräälle henkilölle mainitsin tästä niin hää oli itse luettelemassa mitä osa-alueita häneltä tarvitsee selvittää, mainitsin et siihen kuuluu myös psykologin osio...hän ei kuulemma sitä tarvinnut....mielestäni todella painoarvoa juurikin sillä osiolla.Huijaamisella ei siellä pitkälle pötkitä.

Kuuluu  myöskin  psykologian testejä  ja  keskustelua. 

Vierailija
15/31 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään pelkkä diagnoosi ei riitä. Eläkepäätös tehdään oireiden perusteella.

Vierailija
16/31 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun jutussa luki otsikkona " Näistä viidestä sairaudesta pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle". Niin mitkä ovat ne viisi sairautta/diagnoosia? Minulla ei niistä ole mitään, mutta suvussa on kyllä paljon sairautta. Siksi kiinnostaisi tietää

Sama se mitä siellä lukee, koska käytännössä mikään diagnoosi ei oikeuta yhtään mihinkään ja hyvä niin, vaikka monet joutuvatkin kelan tms pelleilystä kärsimään. 

Vierailija
17/31 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on helpotus, kun saa kuolla ensimmäisten joukossa. Ei tarvitse pelätä, kuinka kauan tätä sekasortoa jatkuu. Saat sotia sotaasi meiltä rauhassa!

Vierailija
18/31 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä kummallinen juttu. Äitini on 58, lonkat ja selkä paskana ja uudelleenkoulutusta tarjotaan, vaikka itse haluaisi jo eläkkeelle. On tehnyt töitä 40 vuotta putkeen joten ansaitsisi kyllä jo päästä. Sen sijaan pari ikäistäni tiedän päässeen eläkkeelle alta komikymppisinä juurikin mielenterveydellisistä syistä.<<<<<hEITÄYTYY VAIN MASENTUNEEKSI.JANKAA SYRJINTÄÄ,KAUHEA LAPSUU,KAUHEA AVIOMIES JA LAPSET,SITÄ KUN JANKAA VUODEN JA VIELLÄ VALITAA MASENUS KAIKESTA MUUSTA.EIKÖHÄN IRTOA ELÄKE,kAATAA VAIKKA KALJAA PÄLLE ENNEN LÄKÄRIN VASTAANOTTOA JA MENE SINNE SEISOO MISSÄ TUPAKOIDAAN,NIIN HAISEE TUPAKALLE,ONNEA VAAN HÄNELLE AIHESTA.

Vierailija
19/31 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tekiisin ennemmin itsemurhan kuin jäisin työkyvyttömyys eläkkeelle.

Vierailija
20/31 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iän myötä tulleet kulumat on niin yleisiä, että pelkästään ne eivät riitä työkyvyttömyyseläkkeen saamiseen.