Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

soseen lihamäärästä...??

16.01.2007 |

Meillä tähän asti menty vallan kaupan soseilla, ja nyt sitten ajattelin ottaa itseäni niskasta kiinni ja alkaa itse valmistaa vauva soseet...

Elikkä siis missä suhteessa lihaa/kanaa/kalaa perunaan ja kasviksiin nähden? Vauva on hiukan reilu 6kk.

Hipsuli

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli aikaisemmassa pinossa tänään oli mielestäni joku laittanu hyvän linkin, jossa oli myös ohjeita itsetekemiä soseita varten. Siellä sanottiinkin, että jos tekee noi ohjeet esim kolminkertasena (tai jopa suurempana) voi laittaa niitä pakastimeen jne.

linkki on tässä:

http://www.stm.fi/Resource.phx/publishing/store/2005/05/pr1115975364476…

Aion itse kokeilla niitä ohjeita.

Heanka

Vierailija
2/3 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli huono syömään ja silloin rupesin tekemään lihat ja kasvikset erikseen, jotta pystyisin paremmin seuraamaan päivittäistä lihamäärää.

Eli itse keitän 200g lihaa, soseutan sen ja pakastan jääpalarasioihin. Annoksesta tulee 20 palaa, jolloin 1 pala on 10g lihaa. Alle vuoden ikäinen tarvitsee muistaakseni 20-40g lihaa vuorokaudessa. totutteluvaiheessa olen antanut yhden palan päivässä ja lisännyt vähitellen neljään palaan. Kun lihat pakastaa erikseen on helppo hyödyntää kasviksia ja juureksia muun perheen aterioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen noudattanut ohjetta josta Heanka laittoi linkin (sama opas oli paperimuodossa äitiyspakkaukesssa), eli aluksi lihaa annetaan vain 1 teelusikallinen päivässä (määrä muiden ohjeiden perusteella muistaakseni vastaa valmiiksi keitettyä lihaa, lihahan kutistuu jonkin verran keitettäessä), ja lisätään niin että se ensimmäisen ikävuoden lopussa on lähes 1,5 rkl. Eli 6kk iässä riittää hyvin 1tlk/ateria.