Marabou, miksi ostat? đł
Tuet sotaa ja VenĂ€jÀÀ? đł Itse en ole koskenut mihinkÀÀn noiden tuotteeseen. Ruotsin hovikin irtautui heistĂ€ ja lopetti sopimuksen eikĂ€ kruunua saa kĂ€yttÀÀ.
En myöskÀÀn osta Teboililta mitÀÀn.
Tuen Ukrainaa.
Kommentit (66)
EnpÀ osta. Marabou on sokeria, ei maistu suklaalle. Siksi on ollut syömÀkelvottomuuslistalla kasarilta lÀhtien.
En ole perehtynyt siihen, minkÀ maalaista ostamani suklaa on. Olen Marabouta pitÀnyt aina ruotsalaisena, en tiedÀ onko se. Ja sitÀ ostan, koska se on miedomman makuista kuin vaikka Fazerin suklaat. Viimeksi kyllÀ ostin Fazeria, vaikka useammin ostan Marabouta.
Muutenkaan en boikotoi mitÀÀn. Jos jotain saa kaupasta lailllisesti ostaa, niin se on silloin laillista.
Olen jo tÀssÀ muutaman vuoden boikotoinut mm. Marabouta.
Mutta nyt mietin tÀssÀ, ettÀ jos venÀlÀiset tuhlaavat rahansa ruotsalaiseen epÀterveelliseen suklaaseen sen sijaan, ettÀ laittaisivat rahaansa sodan rahoittamiseen, niin onko se huono asia. Eli onko venÀlÀisten kansanterveyden huonontaminen suklaalla itseasiassa venÀlÀisvastainen teko, ja sitÀ pitÀisi oikeastaan kannattaa?
YmmÀrrÀn, ettÀ teknologisten, kemianteollisuuden jne. tuotteiden myynti, ja peruselintarvikkeetkin ovat pakotteilla kiellettyÀ, sillÀ niiden myynti voisi auttaa venÀjÀÀ hyökkÀyssodassaan. Mutta miten suklaa auttaa? Ei sitÀ varmaan voi kÀyttÀÀ bensana autoissa, nyt kun siellÀ kauniit venÀlÀisnaiset itkevÀt autonratissa bensan perÀÀn. En tiedÀ, miksi tÀmÀ suklaa on nyt niin iso juttu. EhkÀ joku teistÀ viisaista tietÀÀ.
Laktoosivaivaisena vatsani sietÀÀ Maraboun suklaan, kuten myös muut ulkomaiset suklaat. Sen sijaan vatsani alkaa heti reagoida ikÀvÀsti laktoosia sisÀltÀvistÀ Fazerin tai Pandan suklaista.
Minua ei kiinnostakaan mikÀÀn enÀÀ Ukraina kun ukrainalaiset tulevat tÀnne loisimaan sossutuilla, nuoret terveet miehet pakenevat tÀnne kun ei viitsi sotia ja naiset tulevat tÀnne h*oraamaan.
Se ja sama. Rys sÀ ku rys sÀ.2