Tapasin kerran englantilaisen, joka ei tiennyt Jane Austinia
Onkohan paljonkin suomalaisia, jotka eivät tiedä esim. Juhani Ahoa?
Kommentit (39)
Juhani Ahi. Väinö Linni. Leena Lihtolainen.
Oho, tietenkin on Austen. Olen rakastanut Jane Austenin kirjoja lapsesta saakka ja nyt kirjoitin sen väärin :D
Mutta siis olin yllättynyt, kun hän ei tiennyt k.o. kirjailijaa, vaikka luettelin hänen teoksiaan. Ap
Oletko ap ihan lapsi? Tässä maailmassa on paljon ihmisiä, jotka elävät eri lailla kuin sinä; itseasiassa suurin osa
En ole lapsi. Päinvastoin, jo vanhempi. Mutta luulin aina Jane Austenia henkilöksi, jonka tietävät siellä aivan kaikki ja tietävät, minne hänet on haudattu ja jos eivät muuta tiedä, niin Ylpeyden ja Ennakkoluulon eli Pride and prejudicen nyt ainakin. Ap
Vierailija kirjoitti:
En ole lapsi. Päinvastoin, jo vanhempi. Mutta luulin aina Jane Austenia henkilöksi, jonka tietävät siellä aivan kaikki ja tietävät, minne hänet on haudattu ja jos eivät muuta tiedä, niin Ylpeyden ja Ennakkoluulon eli Pride and prejudicen nyt ainakin. Ap
Kyllä kuulostat lapselta ap. Jos olet kerryttänyt ikää vaikka 40+ sen pahempi. Eikö sun silmät aukea näkemään erilaisuutta?
Luulisi koulussa opetettavan klassikkokirjailijoiden nimet nyt ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Oho, tietenkin on Austen. Olen rakastanut Jane Austenin kirjoja lapsesta saakka ja nyt kirjoitin sen väärin :D
Mutta siis olin yllättynyt, kun hän ei tiennyt k.o. kirjailijaa, vaikka luettelin hänen teoksiaan. Ap
Vielä yllättävämpää ettet sinä tiennyt. Arvaa kuka on muuten Minna Kant?
Olen matkustellut jonkun verran ja tullut siihen tulokseen, että englantilaiset on kyllä juntteja. Yleissivistys ihan olematon ja lomamatkoillakin ne örveltäjät on aina englantilaisia. Tai sitten suomalaisilla taviksilla on ihan poikkeuksellisen hyvä yleissivistys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun sen lausuu, ei huomaa eroa, onko Canth vai Kant. Ja jos vielä mainitsee teoksen Työmiehen vaimo ja Kauppa-Lopo, niin ei se jää kirjaimesta kiinni.
Jane Austenin kirjathan on romanttista hömppää. Itsekin pidän niistä, mutta monia tuo genre ei miellytä. Sitä sitten sivuuttaa sellaiset asiat, jotka eivät ole mielenkiintoisia.
Jotenkin niin sivistymätöntä tämäkin, että ilkutaan yhden kirjaimen virhettä nimessä. Suomesta on tullut sivistymättömien irviailijoiden maa.
Olen puhunut ehkä sadan englantilaisen kanssa, mutta en ole koskaan ottanut esille Jane austinia. Outo puheenaihe.
Oliko tapaamasi henkilö chav? Niitä ei taida paljon kirjallisuus tai historia kiinnostella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kas kun et kirjoittanut eri tavalla...
Austin. :D Ei ihme, ettei hän tiennyt.
Vierailija kirjoitti:
Olen matkustellut jonkun verran ja tullut siihen tulokseen, että englantilaiset on kyllä juntteja. Yleissivistys ihan olematon ja lomamatkoillakin ne örveltäjät on aina englantilaisia. Tai sitten suomalaisilla taviksilla on ihan poikkeuksellisen hyvä yleissivistys.
Tätä jäin miettimään itsekin. Meillä oli siis kohtaaminen junassa ja hän kysyi, mitä kaikkea aion tehdä maassa, missä käydä ja kun kerroin muiden kohteideni ohella haluavani vierailla Jane Austenin haudalla, siitä tämä lähti. Peitin toki kummastukseni ja meillä oli mukava parin tunnin rupattelutuokio. Ap
Jos Jane Austen kiinnostaa ja englanti taittuu, niin suosittelen YouTubesta kirjallisuuden tohtori Octavia Coxin analyysejä Austenin kirjoihin. Eri videoissa otetaan erilaisia teemoja esille. Itse olen kokenut ne mielenkiintoisina ja syvensivät ymmärrystä tuosta aikakaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Jos Jane Austen kiinnostaa ja englanti taittuu, niin suosittelen YouTubesta kirjallisuuden tohtori Octavia Coxin analyysejä Austenin kirjoihin. Eri videoissa otetaan erilaisia teemoja esille. Itse olen kokenut ne mielenkiintoisina ja syvensivät ymmärrystä tuosta aikakaudesta.
Kiitos tästä! Ap
Vierailija kirjoitti:
Olet kyllä matkustellut silmät ja korvat kiinni. jossain Kanarialla. Tuo päätelmäsi oli silkkaa tuppukyläyleistämistä pahimmillaan.
Se on Jane Austen. Ei Austin.