Yleisin harhaluulo työhösi/ammattiisi liittyen?
En nyt mainitse omaani heti tähän alkuun, mutta lisään sen myöhemmin jonon jatkoksi. Kiinnostaisi kuulla, mitkä ovat yleisimpiä harhaluuloja eri töihin/ammatteihin liittyen?
Ap
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittäjä, rakentaminen. Mulla on aina rahaa niin paljon kun haluan ja ostan kaiken firman piikkiin meille kotiin. Yrittäjällä ei ole mtn vaikeuksia ja töitä on aina liikaa
Kohta heräät tosta takavuosien unestasi ja tajuat, että olet konkurssisi jäljiltä elämäsi veloissa.
Eihän se ollut hänen unensa vaan se harhaluulo. Unohditko jo ketjun aiheen?
Ok. Kuka helvetti luulee, että raksa-alalla on kellään edes töitä. Siinäpä yleistä harhaluuloa sitten.
Välinehuoltaja. Hyllytän kuulemma sairaala tavaroita mm sideharsoja, vaippoja ym ym.
Vielä useampi ihminen ajattelee välinehuoltajasta automaattisesti, että se on suksi tai luistimien huoltaja 🤣
Vierailija kirjoitti:
Farmaseutti.
Jotkut edelleen luulevat, että apteekki saa päättää reseptilääkkeiden hinnat ja väittävät kirkkain silmin miten naapuriapteekista saa muka verenpainelääkkeet halvemmalla, ja että minä saisin jotain provikkaa palkkani päälle kun toimitan jotain tiettyä lääkettä.
Säännöllisesti saan myös jankata ihmisten kanssa siitä, miten lääkkeitä ei voi myydä velaksi eikä niitä voi toimittaa ilman voimassaolevaa reseptiä vaikka kuinka vaatii, huutaa, uhkailee, kiroilee ja vetää itkupotkuraivareita.
Mikään laki ei kyllä kiellä myymästä lääkkeitä velaksi. Niin voi tehdä, jos apteekkari hyväksyy järjestelyn. Mutta kenenkään rivityöntekijän päätettävissä piikki ei ole missään yrityksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittäjä, rakentaminen. Mulla on aina rahaa niin paljon kun haluan ja ostan kaiken firman piikkiin meille kotiin. Yrittäjällä ei ole mtn vaikeuksia ja töitä on aina liikaa
Kohta heräät tosta takavuosien unestasi ja tajuat, että olet konkurssisi jäljiltä elämäsi veloissa.
Ymmärsit väärin. Mainitsemani ovat niitä harhaluuloja, joita muilla on mun hommasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ollut hänen unensa vaan se harhaluulo. Unohditko jo ketjun aiheen?
Ok. Kuka helvetti luulee, että raksa-alalla on kellään edes töitä. Siinäpä yleistä harhaluuloa sitten.
Nekin harvat asiakkaat mitä vielä on sanoo AINA: sulla on varmaan hommia hirveästi. Se on todella ärsyttävää
Vierailija kirjoitti:
Olen palvelukuljettaja,istun siis (muiden mielestä) vain autossa 8h ja tavaroiden lastaus yms purku tapahtuu itsestään,helppoa!!
Teikäläisille tippaan poikkeuksetta 20€, koska tuo homma ei ole ihmisen työtä, minun vartalolle ainakaan!
Moni luulee, että taksissa tarjotaan yhtenään maksua luonnossa. Kerran ehdotettiin kymmenen vuoden aikana. Enkä silloinkaan enää jaksanut kun oli sunnuntai-aamu jotain seitsemän aikaan ja olin ollut pitkään baanalla. Siihen ne taksin kovat tienestit perustuukin, paljon tunteja. Jotkut luulee, että siellä ollaan 8-16. 16-24 ja 24-08. Ei olla, voin kertoa. Paljon enemmän.
Että olen päikkärin täti tai hoitaja, koska työskentelen päiväkodissa. Yhden Suomen kuunnelluimman radiokanavan juontajatkaan eivät tienneet, että myös päiväkodissa on opettajia. Ja vieläpä joilla on korkeakoulututkinto. Joo-o myös päiväkodissa työskentelee pedagogisen koulutuksen saaneita opettajia, jotka ovat pedagogiikan ja varhaiskasvatus ikäisten lasten kasvun, kehityksen ja oppimisen asiantuntijoita.
Että olen työntekijöiden edustaja. En ole, sitä varten firmassa on luottamushenkilö. Ja jos ei ole, se on sit ihan niiden työntekijöiden oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma siivooja saa aina juosta ja palkka huono eikä sillä elä.
Puolet päivästä istumista ja palkalla todellakin elää ja jää säästöönkin😆
Aika monessa paikassa saa juosta nykyisin kun eivät osaa mitoittaa. Sairaalaan on otettu jotain entisiä ISSiläisiä/Sollilaisia tai L&Tläisiä jotka ei ymmärrä sairaalan siivoamisesta mitään. Ei lasketa käsien desinfiointia ja käsineiden vaihtoa mitoitukseen lainkaan mistä tulee jopa 2 tunnin kiristys työtahtiin kun jättää ne laskematta. Silti sairaalasiivoukseen on sääntönsä ja pitäisi laatua olla. Jos jossain on helmi vielä missä ei ole pyrkimys tehdä ihmisestä työkyvytön 2 viikossa niin kannattaa olla siitä kiitollinen
Vierailija kirjoitti:
En mä tiedä, mitä harhaluuloja webbikaupan ylläpitäjän työstä voisi olla?
Ostat kaiken tavaran parilla sentillä Kiinasta ja myyt 100e hintaan Suomessa
Vierailija kirjoitti:
Pienessä kaupassa istun vaan kassalla ja hymyilen nätisti ihmisille ja palkka ihan surkea, no oikeasti puran monta rullakkoa tavaraa, siivoan, toimin vartijana jne ja lisillä tienaan yli 3000ekk peruskoulupohjalta.
Oon pahoillani päin honkia kasatauista rullakoista. Oon ite kylmäterminaalissa lajittelemassa tavaraa kauppoihin. Jos kuorma tulee meille terminaaliin myöhässä, meille tulee kiire saada se lajiteltua asiakkaille (=kauppoihin ja ravintoloihin). Monet luulee että tää on vaan rentoa trukilla ajoa, mutta oikeesti trukilla ajoa on ehkä vartin verran 8h vuoron aikana. Muu aika on pääosin tavaroiden siirtämistä rullakosta toiseen, laatikoiden siirtämistä lavalta toiselle lihasvoimin ja rullakoiden ja lavojen piippailua järjestelmään. Yllättävän paljon aikaa menee myös paperihommiin. Joinain päivinä on vähemmän tavaraa liikkeellä, joten saattaa jäädä aikaa toimistossa istumiseenkin.
Sähköasentajan työtä usein ihmetellään, että eikö se ole vaarallista työtä, kun sähkön kanssa työskennellään.
Juu ei ole, eikä sähköt päällä tehdä töitä kuin aivan viimeisenä keinona ja vain suunnitellusti ja jänniteyökoulutuksen saaneet voivat työskennellä sähköt päällä suojavarustuksessa.
Suuri yleisö luulee kaikkia pelastuslaitoksen työntekijöitä palomiehiksi, vaikka olisi kuinka valkoista kauluspaitaa ja virkapukua
Vierailija kirjoitti:
Minä olen entinen yrittäjä, nykyinen konkurssin tehnyt työtön.
Oli aina niin virkistävää kuulla, että verovähennykset tarkoittavat sitä, että yrittäjä saa kaupasta tavaraa ilmaiseksi. Ja vieläpä niin ilmaiseksi, että tutuillekin järjestyy.
Ei se 8:00-12:15 nyt niin paljon pidemmältä tunnu.