Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yleisin harhaluulo työhösi/ammattiisi liittyen?

Vierailija
07.03.2024 |

En nyt mainitse omaani heti tähän alkuun, mutta lisään sen myöhemmin jonon jatkoksi. Kiinnostaisi kuulla, mitkä ovat yleisimpiä harhaluuloja eri töihin/ammatteihin liittyen?

Ap

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma siivooja saa aina juosta ja palkka huono eikä sillä elä.

Puolet päivästä istumista ja palkalla todellakin elää ja jää säästöönkin😆

Vierailija
22/56 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen varkkanuorien/nuorien parissa. Yleinen harhaluulo on, että alallamme olevat ihmiset olisivat jotenkin lapsirakkaita. Totuus on se, että moni on vela eikä voisi kuvitellakaan omien lapsien hankkimista. 

(piti kirjoittaa bottikenttään numerosarja 666, mitähän tämäkin meinaa :D)

Sama. Ne harvat, jotka omia lapsia hankkivat, lähtevät aika nopsaan päivätöihin kolmivuoron sijaan. Lisäksi meidän nuorista monet luulee, että asuvat nuorisokodissa, koska ovat "ongelmanuoria". 8 kymmenestä asuu siksi ettei kotiolosuhteissa voi vanhemman problematiikan vuoksi asua.

-ohjaaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että kaikki hoitajat hoitoalalla valittaisivat palkoistaan. Olen Sh työterveyshuollossa. Siisti sisätyö, työ virka-aikaan ja palkka yli 3500 e.

En valita.

jepjep

Hyvin pitää paikkansa. Kaverini on työterveyshoitaja (sh + th) isossa ketjussa. Tienaa about tuon verran. Minulla maisterina pienempi palkka.

Vierailija
24/56 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pappi. Monet kuvittelevat, että tämä olisi nykyään yhteiskunnassa arvostettu ammatti, kun on ennen ollut. Todellisuudessa moni nykyään ihan avoimesti halveksii kaikkia uskontoon liittyviä ammatteja. Netissä keskustelu papeista on lähes poikkeuksetta hyvin ikävää. Paljon on ennakkoluuloja. Sitten julkisuudessa saattaa olla esillä joku Kari Kanala, jonka perusteella kaikkien pappien kuvitellaan olevan samanlaisia, vaikka todellisuudessa ei olla.

Saatetaan myös kommentoida, miten papit on rikkaita ja elitistisiä. Olen ollut töissä jo useamman vuoden ja bruttopalkka on vasta nippanappa yli 3000 e. Takana 5 v yliopistokoulutus. Palkka ei tule koskaan nousemaan kovin korkeaksi. Ei tätä työtä rahan takia tehdä, vaan vakaumuksellisista syistä.

Keittiöpäällikkönä samaistun sinuun - kutsumusammatti ja saan jatkuvasti saarnata alaisilleni kuin seurakunnalle konsanaan.

Vierailija
25/56 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko, että 52 vuotiaan naisen kanssa suihkussa suoritettu persepano johtais isäksi tuloon?

Vierailija
26/56 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut kuvittelee, että sairaalasiivous olisi helppoa pölyn pyyhintää. 

Ei me sentään enää olla aivottomia taikinoita (t. 20 v alalla). Heitin taannoin keikan rakennustekniikan kandin kanssa, minä olen FM. Laskut on molempien maksettava jollain. 

Vierailija
27/56 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoiva-alalla olevista luullaan, että alalla ollaan tai kuuluu olla kutsumuksen takia.

Näin olikin joskus muinoin, kun ns. moderni lääketiede ja hoiva-ala oli vasta nuorta. Ja oli sota-aika. Nykyään alalla ollaan kuitenkin jos jonkinlaisesta syystä. Olisi kyllä ihan hyvä, jos alalla olisi vain kutsumustietoisia. Silloin myös laatu nousisi.

Vierailija
28/56 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ohjaaja lastenkodissa. Ehkä yleinen harhaluulo on se, että ohjaajat päättävät kaikesta. Toki paikkoja on erilaisia, joissakin on tiukemmat säännöt kuin toisissa, mutta hyvin paljon nuoret saavat ns itse päättää asioistaan. Nuorilla on paljon oikeuksia 

Vierailija
29/56 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei me sentään enää olla aivottomia taikinoita (t. 20 v alalla). Heitin taannoin keikan rakennustekniikan kandin kanssa, minä olen FM. Laskut on molempien maksettava jollain. 

Täh? 

Vierailija
30/56 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ohjaaja lastenkodissa. Ehkä yleinen harhaluulo on se, että ohjaajat päättävät kaikesta. Toki paikkoja on erilaisia, joissakin on tiukemmat säännöt kuin toisissa, mutta hyvin paljon nuoret saavat ns itse päättää asioistaan. Nuorilla on paljon oikeuksia 

Ja sos.tt. tekee ns. isot lapsia koskevat päätökset, ei ohjaajat.

Vierailija
31/56 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen varkkanuorien/nuorien parissa. Yleinen harhaluulo on, että alallamme olevat ihmiset olisivat jotenkin lapsirakkaita. Totuus on se, että moni on vela eikä voisi kuvitellakaan omien lapsien hankkimista. 

(piti kirjoittaa bottikenttään numerosarja 666, mitähän tämäkin meinaa :D)

Mitä ovat varkkanuoret?

Vierailija
32/56 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tiedä, mitä harhaluuloja webbikaupan ylläpitäjän työstä voisi olla?

Vierailija
33/56 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kun 2.-luokkalaisen koulupäivä on 8.15 - 12.00, se on myös minun työpäiväni pituus.

Vierailija
34/56 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? 

Viittaa kohteluun aikanaan, sekä töissä että alan ulkopuolisten mielikuvissa. Nevermind, menneen talven lumia jo.

Vierailija
35/56 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittäjä, rakentaminen. Mulla on aina rahaa niin paljon kun haluan ja ostan kaiken firman piikkiin meille kotiin. Yrittäjällä ei ole mtn vaikeuksia ja töitä on aina liikaa

Vierailija
36/56 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ajan ohjelmia, näytölläni vierii konsoli jossa näkyy koodirivejä

Vierailija
37/56 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittäjä, rakentaminen. Mulla on aina rahaa niin paljon kun haluan ja ostan kaiken firman piikkiin meille kotiin. Yrittäjällä ei ole mtn vaikeuksia ja töitä on aina liikaa

Kohta heräät tosta takavuosien unestasi ja tajuat, että olet konkurssisi jäljiltä elämäsi veloissa.

Vierailija
38/56 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä postin jakelussa. Meillä on vain kaksi ulkomaalaista työntekijää satapäisessä työyhteisössä, jotka molemmat puhuvat hyvää suomea. Ehkä ollaan vaan poikkeus.

Vierailija
39/56 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienessä kaupassa istun vaan kassalla ja hymyilen nätisti ihmisille ja palkka ihan surkea, no oikeasti puran monta rullakkoa tavaraa, siivoan, toimin vartijana jne ja lisillä tienaan yli 3000ekk peruskoulupohjalta. 

Vierailija
40/56 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta heräät tosta takavuosien unestasi ja tajuat, että olet konkurssisi jäljiltä elämäsi veloissa.

Eihän se ollut hänen unensa vaan se harhaluulo. Unohditko jo ketjun aiheen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän