Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Annetaanko perheelle asiakirjat lastensuojeluilmoituksesta automaattisesti

Vierailija
07.03.2024 |

Eli saako vanhemmat asiakirjat joissa näkyy miksi on tehty lastensuojeluilmoitus?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä pitää vaatia itse ja niitä ei yleensä haluta antaa niin nopeasti kuin laki käskee. 

Vierailija
22/48 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaan, jos niitä pyytää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos  on tehty ilmoitus, niin yleensä siitä soitetaan ja sitten saat asiakirjan jossa kerrotaan ilmoituksen sisältö ja että sinuun on oltu yhteydessä.

En muista soittoa enkä asiakirjaa. Voinkohan saada asiakirjat jälkikäteen?

Voit yrittää pyytää mutta varmuutta ei voi antaa saatko koska poistelevat tietoja, muokkaavat niitä sekä salailevat. Jos tarvitset poliisin apua niin älä luota siihen että lastensuojelu on yhteydessä poliisiin vaan ole itse yhteydessä poliisiin ja sitä kautta toimit, muuten et saa oikeutta laisinkaan. 

Vierailija
24/48 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annetaan, jos niitä pyytää. 

Ei aina saa kaikkia vaikka pyytää montakin kertaa.

Vierailija
25/48 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Lapsi itsekin sai luettavakseen ilmoituksen. 

Vierailija
26/48 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sossuja paikalla?

Vastaan heidän puolestaan kokemuksella että ei saa. Nimettömätkin kiusantekoilmoitukset ottavat vastaan ja todesta. Omalla kohdallani oli vielä jonkin nimettömän kohdalla kirjoitettu "oletamme tämän olevan hänen äitinsä tekemä" vaikka äitini ei sellaista tekstiä minusta kirjoittaisi eikä ole ollut missään yhteydessä koko puljuun. Aivan umpisurkeaa porukkaa töissä siellä. Yhteyttäkään ei saa koska pakenevat. Onneksi on lokitiedot olemassa kaikesta.

Höpö höpö. Nimetön ilmoitus on nimetön. Työntekijät eivät itse spekuloi kuka ilmoituksen on tehnyt saati kirjoita sitä mihinkään ylös. Perheeltä voidaan kysyä onko heillä ajatusta ilmoituksen tekijästä ja se voidaan kirjata, mutta anonyymeja ilmoittajia ei paljasteta, vaikka työntekijät sen tietäisivätkin.

T Sossu

Vierailija
27/48 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perhetyöntekijät eivät tiedä lastensuojeluilmoituksista. Ei varsinkaan, jos te ette itsekään tiedä niin ei ilmoituksia ole ollut. 

Perhetyöntekijä kertoi että on tullut useampi lasu. 

Hän ei voi tietää. Muuten on salassapito rikottu. Jos ette edes itse tiedä niin ei ole lasuja. 

Eivät he kaikille edes soita kun niitä tehdään mutta toisia taas kiusaavat milloin milläkin verukkeella. Lasu on huoli-ilmoitus, ei muuta. Täysin tyhjää toimintaa siis, netissä niitä voi tehdä kenestä vain nimettömänäkin vielä.

Vierailija
28/48 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herran jumala missä tilassa tämä valtio on.

Vierailija
29/48 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sossuja paikalla?

Vastaan heidän puolestaan kokemuksella että ei saa. Nimettömätkin kiusantekoilmoitukset ottavat vastaan ja todesta. Omalla kohdallani oli vielä jonkin nimettömän kohdalla kirjoitettu "oletamme tämän olevan hänen äitinsä tekemä" vaikka äitini ei sellaista tekstiä minusta kirjoittaisi eikä ole ollut missään yhteydessä koko puljuun. Aivan umpisurkeaa porukkaa töissä siellä. Yhteyttäkään ei saa koska pakenevat. Onneksi on lokitiedot olemassa kaikesta.

Höpö höpö. Nimetön ilmoitus on nimetön. Työntekijät eivät itse spekuloi kuka ilmoituksen on tehnyt saati kirjoita sitä mihinkään ylös. Perheeltä voidaan kysyä onko heillä ajatusta ilmoituksen tekijästä ja se voidaan kirjata, mutta anonyymeja ilmoittajia ei paljasteta, vaikka työntekijät sen tietäisivätk

Älä nyt väitä vastaan kun kerron rehellisesti, näin papereissa lukee mutta tämäkin on tehty selän takana. Ei ne katsos toimi oikein jos nyt jo ymmärtäisit. Järkyttyisit jos näkisit tämän keissin.

Vierailija
30/48 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitäisi saada. 

Ei saa automaattisesti, pitää pyytää

Vierailija
31/48 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jo ymmärtää että siellä on töissä ihmisiä ja ihmiset eivät ole aina terveitä päästänsä. Lehdestäkin luemme kaikenlaista joten luopukaa jo ruusuisista kuvitelmistanne lastensuojelunkin suhteen. Älkää luottako sokeasti mihinkään.

Vierailija
32/48 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso omakannasta

Vierailija
33/48 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso omakannasta

Ei siellä ole mitään. Ei ole varmaankaan kirjattu vielä tuolloin omakantaan.

Vierailija
34/48 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso omakannasta

Sinne tiedot siirretään terveydenhuollosta. Ei siellä ole lastensuojelun asioita jos lääkäri ei ole ilmoitusta tehnyt ja kirjannut sitä sinne.

Vierailija
35/48 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattitaidotonta porukkaa jotka kuvittelevat aivan liikaa oikeuksia itsellensä ja tekevät asioita salaa ihmisten selän takana eikä poliisissa ymmärretä kuunnella ihmisiä. Itselläni on niin iso juttu nyt koettuna että tiedän tasan tarkkaan mitä he voivat tehdä. Minua pelastaa se että olen täysin syytön ja ymmärrän riittävästi elämästä. Olen myös kaiken ohessa tehnyt asioita hyväkseni joista he eivät kaikista tiedä eivätkä tajua miten älykäs olen asioiden suhteen. Ihminen jätetään täysin yksin eikä tämä sosiaalityöntekijä joka tämän pisti alulle ole tavannut minua koskaan, ei minkäänlaista kosketusta minuun tai elämääni. Älkää kysykö miten tämä on edes mahdollista. Aivan sairasta paskaa. On asioita jotka kerron vasta poliisille, en kenellekään muulle.

Vierailija
36/48 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso omakannasta

Ei siellä ole mitään. Ei ole varmaankaan kirjattu vielä tuolloin omakantaan.

Ei niitä sinne tule.

Vierailija
37/48 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa. Tai ainakin sisältö pitäisi saattaa tietoon. Pyydettässä ilmoituksen saa. Muita kirjauksia sitten joutuu pyytämään erikseen kirjallisesti ja niitä ei välttämättä saa kaikkia.

Vierailija
38/48 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sossuja paikalla?

Höpö höpö. Nimetön ilmoitus on nimetön. Työntekijät eivät itse spekuloi kuka ilmoituksen on tehnyt saati kirjoita sitä mihinkään ylös. Perheeltä voidaan kysyä onko heillä ajatusta ilmoituksen tekijästä ja se voidaan kirjata, mutta anonyymeja ilmoittajia ei

Ihan kuinka vain. Työskentelen itse näiden asioiden parissa, joten tiedän tasan tarkkaan miten meillä toimitaan ja mitä laki sanoo asiasta. Jatkakaa ihmeessä.

Vierailija
39/48 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa. Tai ainakin sisältö pitäisi saattaa tietoon. Pyydettässä ilmoituksen saa. Muita kirjauksia sitten joutuu pyytämään erikseen kirjallisesti ja niitä ei välttämättä saa kaikkia.

Väärin. Tässä sen sitten näkee. Seli seli ja lässyn lää.

Vierailija
40/48 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sossuja paikalla?

Höpö höpö. Nimetön ilmoitus on nimetön. Työntekijät eivät itse spekuloi kuka ilmoituksen on tehnyt saati kirjoita sitä mihinkään ylös. Perheeltä voidaan kysyä onko heillä ajatusta ilmoituksen tekijästä ja

Ette te toimi lain mukaan, tiedän tasan tarkkaan miten päin persettä toimitte kun haluatte kiusata. Minua on nyt kiusattu jo aika monta vuotta. Lapsista ette välitä paskaakaan. Mene tärkeilemään muualle ja katso tuo asenteesi uudestaan ja opiskele sinäkin käytöstapoja.