Vaatehuone,onko sillä muut virkaa kuin olla romuvarasto jonne sullotaan kaikki turha pois silmistä?
Kommentit (43)
Joo, mäkään en tosiaan ole mikään vaatehuoneiden ystävä, kahdesta asunnosta nyt purkanut ne pois kun olen asunnon ostanut. Sitten jos se on niin suuri, että sinne saa sisälle kaapit, joissa vaatteet on niin sitten minusta OK idea.
Silloin, kun lapset asuivat vielä kotona, mulla oli vaatehuone työhuoneena. Siis siellä oli työpöytä, ompelukone ja hyllyillä sitten kannellisissa laatikoissa kankaita ja ompelutarvikkeita. Kun homma jäi kesken, oli vaan helppoa sammuttaa valot, laittaa ovi kiinni ja jatkaa sitten, kun oli taas aikaa. Nykyisin mulla on vaatehuoneessa mm matkalaukut, kesäaikaan talvivaatteet ja talviaikaan kesävaatteet, silityslauta ja silitysrauta yms.
Mä taas nimenomaan haluan vaatehuoneen seuraavan asuntooni. Se on yksi tärkeimmistä ominaisuuksista asunnonhaussani. Kunnon tilaa kaikille mekoilleni yms.
Vaatehuone on mulla vaatteiden säilytyspaikka. Kaapissa on viikon käyttövaatteet.
Vaatehuonehan on iso komero. Sinne vain mahtuu paremmin kuin pieneen komeroon. En ymmärrä ongelmaasi.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas nimenomaan haluan vaatehuoneen seuraavan asuntooni. Se on yksi tärkeimmistä ominaisuuksista asunnonhaussani. Kunnon tilaa kaikille mekoilleni yms.
Mihin viktoriaanisen ajan vannehameisiin sä pukeudut, jos ne ei normaaliin vaatekaappiin mahdu?
Mulla on kaksi vaatehuonetta. Toisessa säilytän vaatteita, ylimääräisiä peittoja ja tyynyjä sekä vieraspatjaa. Toinen on "pantry" eli ruokakomero, jossa kotivararuokaa, vessa- ja talouspaperipaalit ja harvemmin käytettävät astiat ja keittiökoneet.
Kumpikaan ei ole mikään romuvarasto ja siististi järjestyksessä.
Vaikka tilan nimi on vaatehuone ja vaikka miten ei tarvitsisi sitä vaatteiden säilytykseen, on tuollainen komeroa isompi säilytys/muu tila tosi hyvä asia. Näin ainakin kerrostaloasunnossa, jossa ei ole kodinhoitohuoneen kaltaista tilaa.
Ei minulla ole siellä romua. Siellä on vieraspatjat, peitot ja tyynyt ja kausivaatteita henkarissa. Työkaluja, matkasänky, mökille menevää tavaraa.
Vaatehuoneen parhaus on siinä, että sinne on helppo säilöä isoja tavaroita, joita ei tavalliseen komeroon saa mahdutettua. Matkalaukut, rinkka, makuupussit, siirrettävä iv-kone, jumppapatja, sähköpianon kantopussi, lastenrattaat, silitysrauta, porakone jne. On siellä kausivaatteetkin, mutta enimmäkseen meidän vaatehuoneissa on ollut ihan muuta kuin vaatetta (kahden asunnon kokemuksella).
Mulla on vaatehuoneessa vaatteiden lisäksi mm. vieraspatja, sup-lauta, ompelukone, vaunukoppa, sitteri, turvakaukalo ja makuupussi. Ei nuo mihinkään kaappeihin mahtuisi.
Vierailija kirjoitti:
Samoin minä haluan vaatehuoneen mutta myös ne kaapistot pois viemästä tilaa makuuhuoneista, vihaan ahtaita ja toimimattomia huoneita.
Mulla on romut ullakolla. Vaatehuoneita on 2. Niissä on vaatteita ja pyyhkeet ja lakanat ja verhot.
Jokainen saa tehdä siitä tarpeidensa mukaisen varaston.
Meillä ei ole vaatekaappia, niin suurin osa vaatteista on vaatehuoneessa. Lisäksi siellä on vieraspeitot ja -tyynyt sekä matkalaukut.
En kyllä pidä siitä perinteisestä Elfa tyyliset hyllyt ja tangot sisustuksesta. Meillä on ihan vaatekaapin rungot (ei ovia) ja niissä tankoja, laatikoita ja hyllyjä.
Enpä ole koskaan tarvinnut tai halunnut vaatehuonetta. Varastohuone on ollut matkalaukkuja, harrastevälineitä yms varten mutta vaatteet aina kaapissa tai lipastoissa.
Kyllä on hienoa, että saa kesäksi viiden ihmisen talvivaatteet henkareissa vaatehuoneeseen. Ei tarvitse sulloa mihinkään kaapin perälle. Samoin myös eri kausien kengät voi kätevästi säilyttää vaatehuoneessa. Se on yllättävän tärkeä tila ainakin näin perheellisenä.
Pidä sitten romusi kaapissa.
Minä arvostan vaatehuonetta.