Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajokortin hinnaksi oikeasti tulee nykyään? Kokemuksia n. paron vuoden ajalta?

Vierailija
07.03.2024 |

Ja tarkoitan sellaista B-korttia että aloitetaan ns. nollasta. Ei aiempia ajokortteja. 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostunut myös, ja lisään oman kysymykseni tähän samaan. Kuinka nopeasti kortin voi nopeimmillaan saada? 

Vierailija
2/21 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni 1540 € viitisen vuotta sitten. Ja meni kolmisen kuukautta? Teoria harjoiteltiin itse netissä, muuten pakolliset ajot ja otin pari lisätuntia, pimeäajo simulaattorilla, liukas rata. Pakolliset riskienhallinta yms tunnit, niitä oli joku 4 kpl iltaisin autokoululla? Teoriakoe ja inssi menivät kerralla läpi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostunut myös, ja lisään oman kysymykseni tähän samaan. Kuinka nopeasti kortin voi nopeimmillaan saada? 

Jos on päivät aikaa ajella, ajot onnistuvat nopeammalla aikataululla kuin töissä/opiskelemassa päivät käyvällä.

Vierailija
4/21 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista hankkia ajokortti jos saa paniikkikohtauksen jo kyydissä ollessa? En ole koskaan ajanut autoa ja koko ajatus ahdistaa, mutta oma ala sen melkeinpä vaatisi että saa töitä.

Vierailija
5/21 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mahdollista hankkia ajokortti jos saa paniikkikohtauksen jo kyydissä ollessa? En ole koskaan ajanut autoa ja koko ajatus ahdistaa, mutta oma ala sen melkeinpä vaatisi että saa töitä.

On se mahdollista, mutta onko se järkevää tai turvallista, onkin sitten eri asia.

Vierailija
6/21 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni 1540 € viitisen vuotta sitten. Ja meni kolmisen kuukautta? Teoria harjoiteltiin itse netissä, muuten pakolliset ajot ja otin pari lisätuntia, pimeäajo simulaattorilla, liukas rata. Pakolliset riskienhallinta yms tunnit, niitä oli joku 4 kpl iltaisin autokoululla? Teoriakoe ja inssi menivät kerralla läpi

No joo mutta tuo olikin ennen uudistusta. Nykyään on ihan eri hinnat ja inssin harva suorittaa yhdellä yrityksellä, jos on autokoulun oppilas. 

Vierailija
7/21 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hinnat ovat Hgissä 2200 e paikkeilla, jos en ihan väärin muista.

Vierailija
8/21 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2700 €, kolme inssiä. 

Vierailija
9/21 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se mahdollista, mutta onko se järkevää tai turvallista, onkin sitten eri asia.

Omasta mielestäni ei ole järkevää eikä turvallista... Mutta painostus on kovaa joka suunnalta:( 

Vierailija
10/21 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2700 €, kolme inssiä. 

Ei kun siis oikeasti 3000 €, kun tuohon tuli päälle 3xtutkintomaksu, 99 € per kerta. 

Vierailija
11/21 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestäni ei ole järkevää eikä turvallista... Mutta painostus on kovaa joka suunnalta:( 

Joillekin on helpompi ajaa itse kuin olla kyydissä. Pystyisitkö kokeilemaan jossain radalla ajamista, saisit vähän tuntumaa? 

Vierailija
12/21 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opetta,itse,pääsee kaikkein halvimmalla.

mikäli on auto käytössä ja itsellänne on ajokortti niin ei kun opettamaan.

Ei ole vaikeaa! Itse opetimme oman lapsemme miehen kanssa yhdessä, kumpikin siis vuorollaan. Tytär sai ajella aina kun lähdimme jonnekin. Eli nuori saa paljon ajokokemusta ja opppi huomattavasti paremmin ja useampia ns tilanteita, kun tasaisesti joka päivä ajelee ns normi ajoja.

En muista mitä maksoi, mies hoiti maksut.

Aikaa tästä opetuksesta vuosi. Tyttö sai ekalla inssin lävitse ja huippu pisteet.

Vierailija
13/21 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo mutta tuo olikin ennen uudistusta. Nykyään on ihan eri hinnat ja inssin harva suorittaa yhdellä yrityksellä, jos on autokoulun oppilas. 

Mikä uudistus? Olen saanut ajokorttini en nyt muista 2018 vai 2019 eikä sen jälkeen ole mikään muuttunut.

Vierailija
14/21 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillekin on helpompi ajaa itse kuin olla kyydissä. Pystyisitkö kokeilemaan jossain radalla ajamista, saisit vähän tuntumaa? 

No tätä juuri mietin kun kuullut että monella helpompaa kun itse ajaa. Ei ole oikein ketään jonka autoa ja ajamista voisi kokeilla. Ahdistaa ylipäätään vieraat ihmiset ja varmaan en pääsisi ajokoulua läpi kun panikoisin sitä että joku siinä vieressä istuu ja arvioi.

Täydellä ihmeellä sain edes ammatin näyttöjen vuoksi, paniikki oli siinäkin todella lähellä.

Panikoin kaikkea ja kaikkia.

Vierailija
15/21 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä uudistus? Olen saanut ajokorttini en nyt muista 2018 vai 2019 eikä sen jälkeen ole mikään muuttunut.

https://easydriver.fi/turku/kurssi/henkiloautokortti/ Tuosta vielä näkee tämän päivän hintoja Turussa. Päälle tulee liukas rata - ja teoria- ja inssimaksut ja jos joutuu uusimaan, ne tulevat kalliiksi kun auton vuokraaminen maksaa erikseen. Itse pääsin tosiaan ekalla läpi vaikken ollut istunut auton rattiin ikinä ennen ensimmäistä ajotuntia niin ei tullut mitään ylimääräisiä maksuja vaan tuo 1540 kattoi kaikki passikuvineen yms. Ja pelkällä autokoulun opetuksella kävin.

Vierailija
16/21 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvimmillaan saa, kun ottaa autokoulun halvimman mahdollisen paketin, missä on jokunen ajotunti ja ne pakolliset korttiin vaadittavat osat. Sen lisäksi sitten esim. toiselle vanhemmalle, puolisolle tms ajo-opetuslupa (maksaa jotain) ja lisäjarrupoljin+peilit autoon (käytettyjä saa edullisesti, uutena taitaa maksaa päälle jotain satasen ja kahden väliltä, nykyään ei tarvitse edes katsastaa). Polttoainekuluja menee sitten niin paljon, kun tulee ajatettua.

Sen lisäksi tulee maksua papereista ja kokeista eli jos pääsee läpi ensimmäisellä kerralla teoriakokeesta ja inssistä, pääsee halvemmalla.

Tarkempia hintoja en jaksa kaivella, voit itse katsella ne sopivien autokoulujen hinnastot ja papereista vaadittavat maksut. Jos kaiken haluaa suorittaa autokoulun kanssa, niin täysin nollasta lähtevälle harvoin riittää ne vähäiset ajotunnit, vaan joutuu ottamaan lisätunteja. Hinnoittelukin vaihtelee autokouluittain.

Suosittelen tutustumaan sivuihin

https://ajokortti-info.fi/fi

Vierailija
17/21 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, siis tottakai olen katsonut noita autokoulujen hinnastoja mutta kun ne ei yleensä riitä kellekään, etenkin jos iso osa tunneista simulaattorissa. Lisätunnit ja uusintainssit tulee hyvin kalliiksi. Siksi kysyin ns. todellisia toteutuneita hintoja parilta viime vuodelta. Tutkintomaksutkin on nousseet muutamassa vuodessa aika paljon.

Ap

Vierailija
18/21 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis miten esim. niin monilla m-mu*ttajilla on ajokortti, jos se on noin hiton kallista? Maksaako sossu? 

Minuakin kiinnostaisi ajokortti, mut noilla hinnoilla ei ole tällä hetkellä mahdollista.

Vierailija
19/21 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis miten esim. niin monilla m-mu*ttajilla on ajokortti, jos se on noin hiton kallista? Maksaako sossu? 

Minuakin kiinnostaisi ajokortti, mut noilla hinnoilla ei ole tällä hetkellä mahdollista.

Ja pahoittelut muotoilin huonosti, eli tarkoitan siis niitä jotka ei ole töissä ja elää yhteiskunnan tuilla.

Vierailija
20/21 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintoja voi näkyä autokoulun sivuilla.