Mies ei halua vauvaa
ja mä taas olen puolestani ihan sekaisin vauvakuumeesta!!!! Ihan karmeaa, kun miehen vastaus on ei, vaikka mä kuinka yritän sitä maanitella tähän hommaan mukaan:( Meillä on yksi lapsi vähän yli 2 vuotias poika ja mä haluaisin hänelle jo kaverin.. Vaan minkäs teet, kun mies on tollainen:(:(
Onko täällä kohtalotovereita? Miten saisin miehen ylipuhuttua? Nyt olis hyvät neuvot tarpeen!!!
Kommentit (8)
Tervetuloa Haaveilijoihin! :D Siellä pinoudumme me joiden elämäntilanne ja/tai mies ei oo vielä oikein valmis omalle nyytille.
Tyttömme on nyt 2,5v ja minulla kamala vauvakuume. <mies vain ei halua vielä pikkukakkosta :(
Nythän teillä olis just hyvä aika alkaa pikkukakkosta yrittää, noin niinkuin lasten ikäeron kannalta. Odotuskin kun kestää sen 9 kk ja sitten vielä se, jos yrittämiseen menee pidempään kuin yksi kierto. Miehet monesti unohtaa, että ei se lapsi ole siinä heti huomenna, jos sitä päätetään alkaa yrittää.
En tiedä, mikä teidän tilanne on esim. taloudellisesti, mutta silläkin voisi perustella kakkosta, että jos kakkosen laskettuaika on alle 3 v siitä, kun esikoinen on syntynyt, KELA maksaa äitiysrahan yms sen perusteella, mitä esikostakin sai.
Jos tilanne on se, että mies haluaa joka tapauksessa toisen lapsen joskus, pitäisi hänen minun mielestä olla valmis kompromissiin ajasta, ei musta sekään ole oikein, että perheessä yksi päättää näin isojen asioiden aikataulun.
Sori, meni enemmän omaksi vaahtoamiseksi, tuskin oli mitään apua. Tsemppiä kuitenkin!
perustelut on tyyliä " mä en kyllä jaksa valvoa öisin" ja " mä aloitin just uuden harrastuksen, mites sen sit käy" ja " me tarvittais sit tilavampi auto" jne... Kaikenlaista p:tä perusteluks se sit keksii.
Sit kun mä äsken sanoin puhelimessa äidilleni toisesta lapsesta jotain, niin se sano et pikkuisen pitempi ikäero ois parempi, että muuten esikko tulee hänelle sit hoitoon tosi usein!!!! ja syys siihen on se, et mä en muka jaksa hoitaa kahta pientä. Olen ilmeisesti tositosi heikkoa tekoa muiden mielestä:(
Ikävä, että lähipiiri suhtautuu jotenkin kovin negatiivisesti sinun vauvatoiveisiin. Kukaan ei varmaan olekaan väittänyt, että kahden lapsen kanssa ei välillä olisi rankkaa, mutta se on sitä elämää. :)
Miehesi perustelut kuulostavat kyllä tekosyiltä, anteeksi vaan. Heräilikö paljon esikon kanssa? Voisin kuitenkin veikata, että lähinnä se on äiti, joka joutuu vauvan kanssa valvomaan, jos joutuu. Ja mikä se sellainen harrastus on, jonka vauvan tulo " pilaisi" ?
Tsemppiä edelleen!
... kyllä se mies siitä vielä suopuu! Sitkeästi vain jaksat muistutella, miten mukava se nyytti sitten on. Ja kuten edellä jo mainittiin, niin vähän kyllä tekosyiltä kuulostavat nuo perustelut... Äitien (siis mummojen) kommentit saattavat toisinaan yllättää, mulle omani tuumasi kun kerroin kakkosen olevan tulossa, että " ethän sä millään kahden kanssa pärjää!" No, kolmosen kohdalla ei enää puhunut mitään.
Miehet on käteviä otuksia, ne ensin päättää lujasti jotain, ja ne on kuitenkin niiiiiin helppo puhua ympäri =). Meilläkin mies oli aivan varma, että lapsiluku jää kahteen (ikäeroa 1v 4 kk) mutta nyt se jo lujaa suunnittelee neljättä!
Tsemppiä siis!
ihanat immeiset kommenteista:) Täytyy tosiaan vaan odotella, josko se miehen pää kääntyy.. Onneks on ainakin yksi lapsi:):)
maanittelu, suostuttelu, kiristys ja ylipuhuminen:D
Ei vaan, puhuin vauvasta positiiviseen sävyyn, kerroin mitä ajattelen ja myös perustelin kantani. Loppujen lopuks mies lämpeni ajatukselle noin reilun puolen vuoden jälkeen.
Kyllä se mies siihen mukaan lähtee, kunhan vaan saat sen mielen siltä tuntumaan:)
Tsemppiä vauvapuuhaan, kunhan siihen ryhdytte!