Naiset! Mikä on vyötärö-lantio -suhdelukusi?
Mittasin tänään: 0,68
Lasketaan jakamalla vyötärön mitta lantion mitalla.
https://www.iltalehti.fi/keho/a/3cc39448-6a24-4334-be96-2000665bcac3
Alle 0,8 olisi tavoiteltava tila terveydellisestä mielessä.
0,7 puolestaan on tutkimusten mukaan viehättävin lantio-vyötärö -suhde.
Kommentit (70)
0,8 olen n. 20 kg ylipainoinen ja vy-pitäisi saada ainakin 10 cm pois.
0,67. Vyötärö 64 cm, lantio 96 cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0,7. Mulla ei rasva oikein kerry vyötärölle ja aina laihtuessa lähtee siitä ekana. Lantio on aina ollut leveä, ja synnytysten myötä vielä leventynyt sekä perse on että tarjotin pysyis sen päällä.
Laita kuva, missä pyllistät ja työnnät banskun pilluun.
Toiveikas Tero
Ihmisen luusto voi painaa hyvinkin eri tavalla
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen luusto voi painaa hyvinkin eri tavalla
Luuston paino ei paljoa vaihtele, mutta isompi luusto tarvitsee hitusen isommat lihakset. Erot eivät kuitenkaan ole niin isoja, että ne selittäisivät eroja painossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mittasin: Lantio 89 cm ja vyötärö 66 cm. Sain tulokseksi 0,741
Pituus 166 cm. Paino 52 kiloa.
Mulla lähes samat mitat kuin sulla ja pituuskin sama, mutta painan 67 kiloa!!! Miten tämä on mahdollista. Olen aina ihmetellyt korkeaa painoani, vaikka vyötäröni on ja yläkroppani on hoikka. Voiko jalat painaa näin paljon?
Ja minä olen 173,5 cm, lantio 89 cm, vyötärö 64 cm ja sama painoindeksi kuin tuolla 52-kiloisella.
Jaa-a. Olen viimeisilläni raskaana joten mites se lasketaan?
Taitaa kuule ihan se lääkäri kertoa olenko riskirajoilla, sen sijaan että leikin laskentaan vanhentuneella ja virheelliseksi todetulla kaavalla.
Iltalehden leikkaa-liima ja leiki artikkeleita. "Oletko ihonväriltäsi normaali vai vihreä? Saatat yllättyä" "Mariatta-Liisa-Anna keksi uskomattoman nerokkaan idean, jolla laihtui 2 kg vuodessa, kun tulot romahtivat".
Jep jep.
AP tuli hakemaan huomiota ja kehuja, kun ei muuten persjalkaisuutensa vuoksi saa edes kassaneitiä katsomaan itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mittasin: Lantio 89 cm ja vyötärö 66 cm. Sain tulokseksi 0,741
Pituus 166 cm. Paino 52 kiloa.
Mulla lähes samat mitat kuin sulla ja pituuskin sama, mutta painan 67 kiloa!!! Miten tämä on mahdollista. Olen aina ihmetellyt korkeaa painoani, vaikka vyötäröni on ja yläkroppani on hoikka. Voiko jalat painaa näin paljon?
Itsellä on ollut aina vyötärö sama kuin paino eli esim 71 kg 71 cm jne. Treenaan lihaksia ja muutenkin urheilen, lihas painaa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä eikä kiinnosta. Minulla on aivot.
Jos on toimivat aivot ja on fiksu silloin ihminen on avoin ja kiinnostunut asioista eikä jankkaa aina vastaan.
0,8 tällä hetkellä, korkea mielestäni. 0,5 tiputan kun kevät/ kesä kautena pääsee kunnolla liikkuumaan ulkona ja puutarha hommissa. Olen 56 vuotias enkä alempaan pyrikkään enää. Ihan järkevältä kuullostaa tämä mittaussysteemi. Useasta kommentista huomaa,että petrattavaa on muillakin.
Olen suora pötkö, eli lähellä yhtä. Vaikka tekisi mitä, ei vyötärö kutistu, jos laihdun, laihdun takaisesti ja kuntosalilla vatsalihakset vaan saavat vyötärölinjan paksummaksi.
Voi olla useampi sata kilometriä. Vyötäröni on kadonnut jonnekin, en muista minne. Jaa niin mutta sehän on välimatka eikä suhdeluku.
Vierailija kirjoitti:
Olen suora pötkö, eli lähellä yhtä. Vaikka tekisi mitä, ei vyötärö kutistu, jos laihdun, laihdun takaisesti ja kuntosalilla vatsalihakset vaan saavat vyötärölinjan paksummaksi.
Joopajoo :D olisko nyt vähän selityksen makua? Ei kellään ole vyötärö yhtä paksu kuin lantio ellei ole todella ylipainoinen.
0,9 normaalipainossa ja alipainoisena se oli 0,79