Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset! Mikä on vyötärö-lantio -suhdelukusi?

Vierailija
06.03.2024 |

Mittasin tänään: 0,68

Lasketaan jakamalla vyötärön mitta lantion mitalla.

https://www.iltalehti.fi/keho/a/3cc39448-6a24-4334-be96-2000665bcac3

Alle 0,8 olisi tavoiteltava tila terveydellisestä mielessä.

0,7 puolestaan on tutkimusten mukaan viehättävin lantio-vyötärö -suhde.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

80/90

Vierailija
22/70 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vyötärö-lantiosuhde on 0,76, BMI 32.

Aina on ollut alle 0,8, sairaalloisen lihavanakin (BMI enimmillään noin 50), koska olen persevä. Mutta nuorempana nykyisellä BMI:llä oli lähempänä 0,7, ja kyllä sen peilistäkin näkee että vartalo alkaa keski-ikäistyä, muuttua päärynästä pökkelöksi. 

Lisään vielä, että suhdeluku ei varmasti tehnyt mun lihavuudesta harmitonta, mutta onhan tuossa se itu että sillä on terveyden kannalta paljonkin väliä onko se rasva reisissä vai sisäelimissä. Ihan varmasti olisi minullakin ollut vakavia terveysongelmien edessä sairaalloisen lihavana, mutta vielä keski-ikäisenä ei ollut mitään merkkejä lihavuussairauksista (verenpaine, verensokeri, kolesteroli, maksa-arvot jne. kaikki ok) painosta huolimatta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina yli 0.8 oli paino mikä tahansa.

Tämä vyötörö-lantio suhde riippuu vartalon mallistakin. Me omput olemme hoikkinakin tasapaksuja jolloin tuo suhdeluku ei voi kovin pieni ollakaan. 

Tämäpä se. Kun lantio on 88cm niin vyötäröni on ollut hoikimmillaan 72cm. Silloin on oltu bmi 19. On tasapaksu pötkö ja leveät hartiat. Takaapäin on monta kertaa elämän aikana luultu mieheksi.

Minullakin on hartiat vähän leveämmät kuin lantio, raajat ovat hoikat, vyötärö-lantio suhdeluku on 0,84, taidan olla v-kirjaimen mallinen. Olen vielä vanhemmalla iällä tehnyt ruokavaliomuutoksia ja aloittanut kuntosalilla käynnit ja olenkin saanut vartaloni melko kiinteäksi, ylimääräistä rasvaa ei ole juuri missään ja ennestään lattana peppukin on nyt hieman pyöristynyt. Vartalon perusmallilleen ihminen ei voi mitään, mutta pitämällä painonsa kurissa ja liikuntaa jossain määrin harrastamalla vartalotyypille tyypilliset terveydelliset haitat pysyvät vähäisinä tai niitä ei tule ollenkaan.

Vierailija
24/70 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen omena olen omena, olen pyöreä omena. 

Vierailija
25/70 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä vyötörö-lantio suhde riippuu vartalon mallistakin. Me omput olemme hoikkinakin tasapaksuja jolloin tuo suhdeluku ei voi kovin pieni ollakaan. 

Tämäpä se. Kun lantio on 88cm niin vyötäröni on ollut hoikimmillaan 72cm. Silloin on oltu bmi 19. On tasapaksu pötkö ja leveät hartiat. Takaapäin on monta kertaa elämän aikana luultu mieheksi.

Minullakin on hartiat vähän leveämmät kuin lantio, raajat ovat hoikat, vyötärö-lantio suhdeluku on 0,84, taidan olla v-kirjaimen mallinen. Olen vielä vanhemmalla iällä tehnyt ruokavaliomuutoksia ja aloittanut kuntosalilla käynnit ja olenkin saanut vartaloni melko kiinteäksi, ylimääräistä rasvaa ei ole juuri missään ja ennestään lattan

Eikö valtaosalla oo hartiat leveämmät kuin lantio? Siis ainakin leveydeltään, ei välttämättä ympärysmitaltaan.

Vierailija
26/70 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0,67 näyttäisi olevan. Vyötärö 62 cm, lantio 92 cm.

Vierailija
27/70 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0.78

Lantion- ja rinnanympärys suunnilleen sama.

Sama mulla.

N44

Vierailija
28/70 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on hartiat vähän leveämmät kuin lantio, raajat ovat hoikat, vyötärö-lantio suhdeluku on 0,84, taidan olla v-kirjaimen mallinen. Olen vielä vanhemmalla iällä tehnyt ruokavaliomuutoksia ja aloittanut kuntosalilla käynnit ja olenkin saanut vartaloni melko kiinteäksi, ylimääräistä rasvaa ei ole juuri missään ja ennestään lattan

Mulla hartiat melkein 10 cm isommat kuin lantio ja rinnanympärys vielä lantiota 10 cm pienempi. Suhdeluku 0,7

Vierailija
29/70 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lantion ympäryksen voi mitata eri kohtaa, joten mistäköhän kohtaa tässä on tarkoitus mitata? Samoin vyötärönympärystä ei välttämättä mitata vyötärön kapeimmasta kohdasta.

Jos joskus pääset ompelijalle teettämään vaatteen mittojesi mukaan, niin ompelija mittaa sinulta ylälantion (10cm navan alapuolelta) ja alalantion joka taas on pakaroiden paksuimmasta kohdasta mitattu.

Jos terveydenhoitaja mittaa sinulta vyötärönympäryksen, hän ei mittaa sitä navan kohdalta kuten ompelija mittaa.

Vierailija
30/70 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lantion ympäryksen voi mitata eri kohtaa, joten mistäköhän kohtaa tässä on tarkoitus mitata? Samoin vyötärönympärystä ei välttämättä mitata vyötärön kapeimmasta kohdasta.

Jos joskus pääset ompelijalle teettämään vaatteen mittojesi mukaan, niin ompelija mittaa sinulta ylälantion (10cm navan alapuolelta) ja alalantion joka taas on pakaroiden paksuimmasta kohdasta mitattu.

Jos terveydenhoitaja mittaa sinulta vyötärönympäryksen, hän ei mittaa sitä navan kohdalta kuten ompelija mittaa.

Ohjeet lukee tuossa artikkelissa..

Mittaa vyötärönympärys seisten paljaalta iholta, alimman kylkiluun ja lonkkaluun yläkohdan puolivälistä. Oikea mittauskohta on useimmilla noin kaksi senttimetriä navan yläpuolelta.

Lantionympärys mitataan seisomalla jalat yhdessä reisiluun pallomaisen pään kohdalta mitaten. 

Vierailija
31/70 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0,62 näköjään, 57/92. Bmi 20. En treenaa tai harrasta liikuntaa muutenkaan, kuin hyötyversiona, joten erityisen terveelle pohjalle en varmaankaan elele vaikkei vyötärölihavuutta olekaan.

Vierailija
32/70 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mittasin: Lantio 89 cm ja vyötärö 66 cm. Sain tulokseksi  0,741

Pituus 166 cm. Paino 52 kiloa.

Mulla lähes samat mitat kuin sulla ja pituuskin sama, mutta painan 67 kiloa!!! Miten tämä on mahdollista. Olen aina ihmetellyt korkeaa painoani, vaikka vyötäröni on ja yläkroppani on hoikka. Voiko jalat painaa näin paljon?

Vierailija
33/70 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0,62 näköjään, 57/92. Bmi 20. En treenaa tai harrasta liikuntaa muutenkaan, kuin hyötyversiona, joten erityisen terveelle pohjalle en varmaankaan elele vaikkei vyötärölihavuutta olekaan.

Miten hitossa voi olla noin kapea vyötärö? Oletko tosi lyhyt?

Vierailija
34/70 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä eikä kiinnosta. Vyötärö 65cm. Lantio 88cm.

Vierailija
35/70 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rinnanympärys: 80

vyötärö: 126

perse: 170

Minullakin vyötärö nyt raskaana yli 100cm.

Vierailija
36/70 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä eikä kiinnosta. Vyötärö 65cm. Lantio 88cm.

Et osaa laskea? Onnea.

Vierailija
37/70 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-pituus....154

-vyötärö...154

paino.......154

T.  YH-mamma

Vierailija
38/70 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lantio vähän alle metrin, vyötärö vähän alle 70 cm eli 0,70.

Vierailija
39/70 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0,72

Vyötärö on 64 cm ja lantio 89 cm. Pituus 173,5 cm.

Vierailija
40/70 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0,7. Mulla ei rasva oikein kerry vyötärölle ja aina laihtuessa lähtee siitä ekana. Lantio on aina ollut leveä, ja synnytysten myötä vielä leventynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan