Kaunis ja persoonallinen tytön nimi hakusessa...
täällä olen ennenkin nimiä pyydellyt, mutta eipä mene miehen kanssa yksiin vieläkään...tyttö syntyy noin neljän viikon päästä...
Itse pidän esim.: Teresa, Klara, Aliisa, Minnea. Yksi yhteinen ok nimi on Fiona...
Kommentit (29)
Miola tuli vielä mieleen yks kaks yllättäen :)
mun mielesta ei vois laittaa pariksi mitaan niin tavallista kuin Aurora tai Jade.
Isla olis sopiva (Skotlantiin kuuluva saari)
Iona (olis vahan kuin Fiona ja toinen skottisaari)
Ines
vai haluatko jatkaa avaruus/myyttilinjaa esim
Pandora
Cassandra (mikakohan ois suomalainen versio tasta)
Tara (myotatunnon jumalatar Nepalissa, sana tarkoittaa tahtea)
Freya (vai onko liian yleinen ...hm-m)
tai etsi inspiraatiota vanhoista italialaisista nimista, luulen etta sielta vois loytya samantyylisilta kuuluvia...
millaisia nimia sinulla oli mielessa ekalla kerralla silta varalta jos Kosmo oiskin ollut tytto, kerro niin se auttaa keksimaan paremmin.
tässä ne, joista pidin..
Milma - ihan hauska
Klea - ihan jees
Illusia - ihana, onko liian outo?? Mikä tästä vääntyisi lempinimeksi?
Viola - kaunis, mutta Orvokki tulee olemaan kolmas nimi, ja tämä on sama ruotsiksi..
Ja nyt on mies jämähtänyt tuohon Fionaan...en tiedä onko mitään enää tehtävissä...siis ainoa nimi tosiaan, joka on kummankin mielestä ok. Mutta kun se on mun mielestäni vain ok, vaikkakin kaunis... Illusia oli hänestä myös hyvä, mutta ei tarpeeksi kuitenkaan... pööh
siis kohta nelikymppisten, ei oo tullut ikina vastaan pienella. Todennakoisesti tama ei teita haittaa. Ja Shrekissa prinsessa on Fiona. Itse kylla tykkaan nimesta mutta ajattelen sita liian tavalliseksi ja (oh hoo) keskiluokkaiseksi Kosmon rinnalle.
Entas Luna? Luna ja Kosmo ois musta hyva pari.
tunnen jo erään perheen, jossa on sekä Kosmo että Luna, joten tämä ei tule kysymykseen. Stella on kyllä yksi nimi, joka on myös pyörinyt mielessä... Fiona on mielestäni kyllä kaunis, mutta ei niin kovin persoonallinen. Mies vain on jääräpää.....
ei vaikuttaisi olevan erityisesti nelikymppisten nimi...eniten sitä on annettu juuri tämän hetken pikku lapsille. Eikä se ainakaan kovin yleinen ole.
Fiona nimi rekisteröity Suomessa kpl
1940-59 6
1960-79 30
1980-99 73
2000-06 129
2007 0
Yhteensä 239
Delia/Deelia
Kirsikka ->ei erikoinen, mutta ihana
Ksenja
Keesia
Lempi
Lahja
Mitäs näistä tuumaatte?
tai entäpä Prinsessa Minea
Nanda
Mianna
Miranda
Nella
Petriina
Peppi
Loviisa
*Vivian
*Verna
*Lumia
*Jadele
*Klaudia
*Mila
*Merit
Kosmo ja Delia --ihana yhdistelmä!! Kysyn miehen mielipidettä. Mutta onko jotenkin ruoka-aiheinen deli-delia (stockan deli ja muita deli-alkuisia ruokajuttuja..)
Kirsikka ->on kiva, kummityttöni toinen nimi
Ksenja - turha väännös
Keesia - ei kolahda
Lempi - kummitytön sukunimi melkein
Lahja - ei lahjaa
Minea - pidän kovasti, mies ei
Nanda - panda
Mianna - ei
Miranda - sex in the city
Nella - liian tavis
Petriina - kummitytön isän nimi melkein
Peppi - kummitytön kummisedän nimi
Loviisa - kummitytön mökki sijaitsee siellä
OIKEASTI NAURATTAA NOI LINKIT KUMMITYTTÖÖN, HEI HUVITTAVAA
*Vivian - kaunis, sukulaisen nimi
*Verna - miehen ex-avovaimon nimi
*Lumia - kaverin tyttö Lumi
*Jadele - ei kiva
*Klaudia - tästä pidän kovasti!
*Mila - ei kiva
*Merit - kermit
" Ai niin ja vaestorekisterikeskuksen mukaan Fiona
ei vaikuttaisi olevan erityisesti nelikymppisten nimi...eniten sitä on annettu juuri tämän hetken pikku lapsille. Eikä se ainakaan kovin yleinen ole."
sorry etten havainnut mainita etta asun Brittein saarilla ja olen asunut taalla jo sen verran kauaa etten tieda mika Suomessa ol yleinen ja mika ei. Siksi kommenttini Fionasta 30-40:lla oli tan maan tilanne. Samaan tyyliin kuin taalla ei olis ketaan alle 30v Vanessaa kun taas Suomessa sita annetaan vasta viime vuosina.
Uusia ehdotuksia: Kiira tai Kiara (Ciara=rakas italiaksi)
Inka
Ulpu
Lotus
Lumililja
Francesca (tai K:lla suomalaisittain)
Henriikka
Helena (Troijan Helena)
Andrina
Lucia
Lola
Katinka
Lydia
Nikita (taalla meilla vain tyton nimena)
Saskia
Ofelia
Katrioona
Julianna
Ne tasapainottaa toisiaan. :) Jotenkin niissä on saman tyylinen painotus, joten sointuuvat yhteen ja ovat selkeesti tytön ja pojan nimet. Mun mielestä Kosmo on tosi voimakas nimi, joten siihen ei seuraksi kannata valita, mitään liian hörhelöistä nimeä, vaikka tarpeeksi naisellinen kyllä... Kiara on voimakkaalle naiselle sopiva naisellinen nimi. No, tää nyt on makuasia, mutta noista viesteistä tuntui parhaimmalta. Itse en keksi mitään omaa tällä kertaa. Mutta eipä ole ihan ajankohtainen palstakaan meikäläiselle... :)
jos mies ei enää anna periksi ollenkaan... :)
Tova (tai Toova)
Hedda
Engla
Leia
Edvina
Smilla
Kornelia
Klara tuli itsellekin heti mieleen Kosmon siskoksi.
En lukenut tarkkaan koko ketjua, voi tulla toistoa. Omia ehdotuksiani:
Karla
Kia
Felicia
Ia
Kosmo ja Ia olisi mun mielestä tosi hyvä pari! Mitä sanot?
Tuli viela mieleen
Leona (joka on muotinimi oliko se nyt Saksassa)
Ramona
Rosanna
Kerro nyt mita mieskin kommentoi! Menetanko younianin turhaan etta ootte jo paatyneet Fionaan? ;))))
Fransa
Skilla
Aasa
Saaga
Lyyra
Freia
Velda
Helga/Helka
Astra/Astri
Ursula
Tyyra
Aida
Elea
Ennea
Isela
Avilla
Silva
Taika
Alva
Jos teille tulee se Fiona niin toivottavasti muut saa naista ideoita:
Vega (Tahtitaivaalla)
Saika
Fionna
Filippa
Kiana
Tianna
Lakeisha
keisha (onko liikaa kuin Geisha)
Kendra
Keandra
Leandra
Liliana
Tasha
Tashia
Aisha
Sirenia
Nastassia
Nerissa
Kassiopeia (Tahtitaivaalla)
Kassioleia
Seleste (samaa teemaa kuin Kosmo)
Klarissa
Klarika
Suosikkini ovat edelleen Kiara ja Lydia
miten ois? Tuli tuosta Selestestä mieleen yksi omista suosikeistani (Selene).
Ia:a vieroksuin itsekin pitkään, mutta aikani makusteltua olen alkanut pitää siitä paljon. Eikä siitä enää tunnu puuttuvan mitään :)
Carmela, Cornelia, Katja, Karolina, Caroline, Corinne, Corinna, Katariina, Cathrine, Rebecka, Paula, Felicia, Irene, Veronica,Malin, Charlotta....