Nylon Beatilla kristallipallo? Miten osasivat kirjoittaa biisin 'Satosen laina' jo 1997? En tarvii asuntooo, vaan Satosen lainan, en
En tarvii asuntoo
Vaan Satosen lainan
En tahdo duuniikaan
Vaan Satosen lainan
En lemmenkuutamoo
Vaan Satosen lainan
Jos sulta pyytää saan
Sen lainan vaan
Mä olen fiilisten rosvo ja mä reilusti
Maailmasta kaiken pummaan
Mä otan peukalokyydin aurinkoon
Jos vain matkan ilmaiseksi saan
En tarvii asuntoo
Vaan Satosen lainan
En tahdo duuniikaan
Vaan Satosen lainan
En lemmenkuutamoo
Vaan Satosen lainan
Jos sulta pyytää saan
Sen lainan vaan
Mä säästöporsaan
Käännän nurinpäin ja sen
Huomaan kauan tyhjää kolisseen
Mä olen vähän kai hullu
kun en halua
Nähdä vielä huomiseen
En tarvii asuntoo
Vaan Satosen lainan
En tahdo duuniikaan
Vaan Satosen lainan
En lemmenkuutamoo
Vaan Satosen lainan
Jos sulta pyytää saan
Sen lainan vaan
Satosen laina
Satosen laina
Vaan Satosen laina
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Satosen tuntien pikavippikorot ovat vitsi hänen lainojensa rinnalla.
Onko Satosella isotkin velat!? Varmaan on elinkeinoelämän pihdeissä ja luvattu isot rahat kun hoitaa työelämän heikennykset maaliin.
Onhan Vexi salmella ja Irwin Goodmanilla paljonki sopivia kappaleita nyky hallitukseen. Näin äkkiä tulee mieleen ainakin Suomen suurin sirkus Oy Suomi terveisiä perseestä pensselit santaan minä ja urkki Suomessa olen minä syntynyt. Muitakin tulee mieleen vaan ei muista nimiä enää. En ole ihan varma menikö kaikki edellämainittujen kaan nimet oikeen. Ajankohtaisia kappaleita vieläkin vaikka vuosikymmeniä on kulunut
Riikkakin ottaa Satosen lainan ja valtionvelka paisuu kuin pullataikina. Satonen sitten syö rusinat pullasta.
Vierailija kirjoitti:
Onhan Vexi salmella ja Irwin Goodmanilla paljonki sopivia kappaleita nyky hallitukseen. Näin äkkiä tulee mieleen ainakin Suomen suurin sirkus Oy Suomi terveisiä perseestä pensselit santaan minä ja urkki Suomessa olen minä syntynyt. Muitakin tulee mieleen vaan ei muista nimiä enää. En ole ihan varma menikö kaikki edellämainittujen kaan nimet oikeen. Ajankohtaisia kappaleita vieläkin vaikka vuosikymmeniä on kulunut
Työttömän laulu, Jaakko Teppo.
"Minä oon Römppäsen Veikko. Minä oon ollut työttömänä jo valovuosia.
No eihän se tämä työttömänä olo tietystikkään mittään mukavata oo.
Mutta siinähän tuo on työeläke lähestyny akasta kärpäsiä ajellessa.
Kuntokiihan tuo on männy vähän huonoksi, kun ei taho kärsiä ennee sätkee tehä kun on jo sivut kippeenä.
Ja akkakin on jo laihtuna niin paljon, että ei sillä oo ennää lihhoo kun vähän kielessä.
Mut onhan ne työttömälläkin omat hyvät päiväsä niinkun mullakin tänäpäivänä.
Kun se nuorin poika se Jahvetti tuli miehen ikäseks ja piäs kortistoon.....
Vierailija kirjoitti:
Työministeri Satonen kertoo, miksi työrauhalainsäädännön uudistaminen, eli mm. poliittisten lakkojen rajoittaminen ja lakkosakkojen korottaminen on välttämätöntä, ja hyödyttää Suomen taloutta:
Sössötisössöti söö!
Kannattaa tutustua Eurooppalaiseen irtisanomissuojaan. Se ei ole tasolla 2vk yt ja toistaiseksi lomautettu, kuin Itä-Euroopan paskamaissa.
Sakan esimerkki (Sozialplan) on käteistä tassuun kuukauden palkka per työvuosi.
Satosen tuntien pikavippikorot ovat vitsi hänen lainojensa rinnalla.