Jos mies tarjosi treffeillä juomat, voiko treffien jälkeen sanoa että ei enää kiinnosta tavata?
Mies tarjosi eilen, mutta tiesin treffien lopussa etten halua tavata uudelleen. Sanoin jotain, että ollaan yhteyksissä
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Tottakai voi. Anna sille rahat juomasta.
Miksi?
Kyllä voi.
Voi kiittää illasta ja juomasta ja seurasta.
Toki voi. Ei se tarjoamisen vastaanottaminen velvoita mihinkään.
Tottakai.
Tarjoaminen on vapaaehtoinen kohtelias ele, sen vastaanottaminen ei ole lupaus mistään eikä siitä jää velkaa mitään muuta, kuin sen että jos et halua tavata uudelleen, ilmaiset asian kohteliaasti, suoraan ja toista kunnioittavasti.
Ghostaaminen tai tylytys olisi tökeröä.
Tottakai voi, ei mitään epäselvää. Jos mies tarjonnut ruoat niin sitten pitää antaa pillua mutta kerta riittää kyllä.
Voi. Tarjousten vastaanotto ei sido mihinkään enempään. Toki kohteliasta olisi maksaa itse omat juomansa.
Ei voi. Joudut kyllä antamaan pillua.
Pummasit juomat siltä, pummi olet siis. Rahat takaisin saakeli.
Miksi sanoit noin, jos et kuitenkaan halua enää tavata?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sanoit noin, jos et kuitenkaan halua enää tavata?
Tunnelma oli kiusallinen ja jännittynyt. Ei tuntunut hyvältä sanoa sitä suoraan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Pummasit juomat siltä, pummi olet siis. Rahat takaisin saakeli.
Se mieshän tarjosi. Tarjoaminen tarkoittaa sitä että ei odota mitään takaisin. Jos odottaa niin sitten se on kaupankäyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Voi. Tarjousten vastaanotto ei sido mihinkään enempään. Toki kohteliasta olisi maksaa itse omat juomansa.
No miksi mies sitten ei kassalla sanonut, että maksetaan erikseen? Eiköhän erikseen maksaminen ole se oletus. Mies ihan itse kassalla oli, että maksetaan samasta.
ap
Vierailija
Tunnelma oli kiusallinen ja jännittynyt. Ei tuntunut hyvältä sanoa sitä suoraan.
ap
Tämmöistäkö se on nykyään?
Olen yli 40v., enkä ymmärrä miksei voi olla reilu.
Nämä treffit menee kyllä taas kategoriaan, että mitä vittua. Miten mies ei muka huomannut, että eihän meillä synkannut yhtään! Haluaa tavata vielä uudelleenkin!
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija
ap
Tämmöistäkö se on nykyään?
Olen yli 40v., enkä ymmärrä miksei voi olla reilu.
Ihmisillä on oikeus myös miettiä, ei päätöstä tarvitse tehdä sekunnissa. Joillain ottaa aikaa prosessoida tapahtunutta, pohtia omia fiiliksiään jne. Ap ei sanonut, että tavataan uudelleen.
No itse olisin pettynyt, mutta en olettaisi että juomien tarjoaminen tarkoittaisi että se pitäisi jotenkin hyvittää.
Missä vaiheessa aiot kertoa, ettei kiinnosta?
Haiskahtaa kyllä typerältä provolta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi mies sitten ei kassalla sanonut, että maksetaan erikseen? Eiköhän erikseen maksaminen ole se oletus. Mies ihan itse kassalla oli, että maksetaan samasta.
ap
Mullakin oli tällainen vastaava tilanne vähän aikaa sitten ja ai että ärsytti kun en ollut tajunnut ottaa käteistä mukaan, olisin treffien päätteeksi maksanut tyypille oman osuuteni. Näin nimittäin hänestä ettei tykkää minusta yhtään ja olisi varmasti mielellään ottanut sen rahan vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Toki voi. Ei se tarjoamisen vastaanottaminen velvoita mihinkään.
Ei. Sisältää pimssunjako velvoitteen.
Tottakai voi. Anna sille rahat juomasta.