Mieheltäni menee firma alta
Meidän on tultava toimeen vain minun palkallani. Teiniä kaksi. Olen jo kerran sairastunut burn- outtiin. Mikä neuvoksi?
Kommentit (80)
Pystyisikö miehesi elvyttämään firman (myisi osan toiminnastaan jollekkin toiselle, sijoittajia tms vai kannattaisiko jokin yrityslaina vaikean tilanteen yli) vai onko ihan lopullisesti mennyt ja kaikki keinot kokeiltu?
Päivä kerrallaan, puhukaa myös teineille ja koita olla stressaantumasta asiasta liikaa!
Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies menee TÖI-HIN
MI-HIN?
Kuinka helvetin avuton ja tyhmä ihminen on jos ei tänäpäivänä mitään töitä löydä kun ihan joka paikassa etsitään työntekijöitä? Ettei vaan ongelmana ole oma nirsous että ei halua tehdä kuin jotain tiettyä kivaa työtä?
Moni on hakenut kauan töitä eikä ole saanut.
Eikä silti ole kivaa työtä löytänyt vaikka vaan kolmetonnia kk on palkkatoive.
Teette viikon ruokalistan ja isäntä juoksee tarjousten perässä. Punalaputettuja tuotteita ostamalla säästää pitkän pennin. Itse teette kaikki ruoat yms. Myytte turhia tavaroita kirppareilla. Neuvottelette pankin kanssa lainanlyhennysvapaista jne. Älä masennu turhaan ainakaan etukäteen. Kun pysytte terveinä, mitään ei ole menetetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies menee TÖI-HIN
MI-HIN?
Sinne minne yrittelijöiden ammattiliitto eli EK käskee muidenkin työttömien mennä.
Vierailija kirjoitti:
Teette viikon ruokalistan ja isäntä juoksee tarjousten perässä. Punalaputettuja tuotteita ostamalla säästää pitkän pennin. Itse teette kaikki ruoat yms. Myytte turhia tavaroita kirppareilla. Neuvottelette pankin kanssa lainanlyhennysvapaista jne. Älä masennu turhaan ainakaan etukäteen. Kun pysytte terveinä, mitään ei ole menetetty.
Olen jo myynyt itse tekemiäni vihkoja.
yksikään yrittäjä ei ole niin tyhmä, ettei olisi siunaantunut ylimääräistä patjan alle. noin 50% tuloista on kuititonta, eli miehesi pärjää hyvin säästöillään, ellei ole täysi puupääurpå.
No höh. Teette kuten kaikki muutkin yrittäjät: Uusi firma pystyyn eri nimellä ja velipoika tai sinä johtamaan mutta rahaliikenne ehdottomasti tilitoimiston kautta. jollei jo ollut.
Täältä heruu sympatiaa. Mies on rakennusalan yrittäjä ja tekee aliurakoitsijan hommia. Yksi tilaaja meni yhtäkkiä konkurssiin ja parilla muulla ilmestynyt maksuvaikeuksia. Toisinsanoen me ollaan maksettu siitä, että mies on käynyt töissä, mutta ei ole saanut rahojansa. Meillä omistusasunto, karmeat vastikkeet putkiremontin takia (yli tonni/kk) ja apuja ei heru mistään, onneksi vielä mun palkka on riittänyt kattamaan asumismenot ja kaikki säästöt on syöty.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on kamalaa kun nainen joutuu samaan asemaan missä miehet ovat olleet koko historian eli kumppanin elättäjä
No niin! Nyt on jaossa sitä paljon haluttua "tasa-arvoa", arvatenkin ei ole enää kiinnostamassa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies menee TÖI-HIN
MI-HIN?
Kuinka helvetin avuton ja tyhmä ihminen on jos ei tänäpäivänä mitään töitä löydä kun ihan joka paikassa etsitään työntekijöitä? Ettei vaan ongelmana ole oma nirsous että ei halua tehdä kuin jotain tiettyä kivaa työtä?
Eikun joku tossa systeemissä on vialla. On töitä, mutta sitten ei olekaan, vaikka porukka laittaa hakemuksia.
Työ ja tekijät eivät kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Flytta bolaget till något annat Östersjöland. Det finns rätt många i olika stil att välja mellan. Alternativt, kasta loss helt och sök er till södra Europa, tropikerna, Stillahavets öar eller vad annat som helst.
Käytä vaikka googlen translaattoria eli googlekääntäjää jollet osaa Suomeksi kirjoittaa!
Ja onkohan tämäkin mahdollisesti hallituksen syytä?
Multa meni aikoinaan eksän kanssa kummaltakin työt ja jäi velkaa satoja tuhansia ja tämä lama-aikaan. Kaikki meni. Kyllä selviää.
Vierailija kirjoitti:
Täältä heruu sympatiaa. Mies on rakennusalan yrittäjä ja tekee aliurakoitsijan hommia. Yksi tilaaja meni yhtäkkiä konkurssiin ja parilla muulla ilmestynyt maksuvaikeuksia. Toisinsanoen me ollaan maksettu siitä, että mies on käynyt töissä, mutta ei ole saanut rahojansa. Meillä omistusasunto, karmeat vastikkeet putkiremontin takia (yli tonni/kk) ja apuja ei heru mistään, onneksi vielä mun palkka on riittänyt kattamaan asumismenot ja kaikki säästöt on syöty.
Miksi ei tehnyt paperilla tarkkaa sopimusta ehtoineen ennen kuin teki työt.
Esim. rakennusalalla vähän niukasti nyt töitä tarjolla. Helpotusta vissiin luvassa vuoden päästä. Vaikea sanoa, missä kohtaa kannattaa laittaa pillit pussiin, vai kannattaako vielä kärvistellä
Onpa ilkeitä kommentteja. Jaksamista!
Ihan höpöä. Useimmat yritykset Suomessa kuolevat siihen, että niillä ei yksinkertaisesti ole asiakkaita (riittävästi). Kas kun Suomen markkina on niin ohut, että siitä voisi muotoilla supersensitive-kortsuja.
Nuo muut mainitsemasi syyt ovat kyllä nekin totta, mutta niiden vaikutus verrattuna edellä mainittuun on paljon pienempi.
Tässä maassa patistetaan perustamaan yrityksiä, vaikka hyvin tiedetään, että suurimmalle osalle niistä on matemaattinen mahdottomuus jäädä henkiin.