Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työnhakuilmoituksissa haetaan vain huippuosaajia? Onko tavan pulliaisen turha kuvitellakaan saavansa töitä?

Vierailija
06.03.2024 |

Kun olin pieni, sanottiin, että kun tosissaan yrittää, elämä kantaa.  Asioihin vakavasti suhtautuva saa työpaikan ja elämänhallinnan.  Eikö näin ole enää nykypäivänä?

Kommentit (162)

Vierailija
121/162 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan aina potkut henkilökohtaisen avustajan töistä, samoin puhelinmyynnistä

Älä valehtele! Et voi saada potkuja kun et ole päivääkään ollut töissä. Varsinkaan mainituissa hommissa. 

Yllättävän moni ei pärjää puhelinmyyjänä tai varsinkaan henkilökohtaisen avustajan hommissa. Varsinkin jälkimmäisessä pomot ovat usein ihan omaa luokkaansa ja heikompi joutuu suljetulle potkujen jälkeen, niin traumaattista työtä se on...

Henkilökohtaisena avustajana pärjää, kun on normaali ihminen, jolla ei ole vammoja. Suurin osa niistä hommistahan on ihan perusjuttuja, kuten kaupassa seurana olemista, leipomista tms. Lapsikin osaisi ne, mutta ei ikänsä puolesta voi hakea töihin. Kynnysmatoksi ei kannata ruveta, vaan sanotaan pomolle, että hommat hoidetaan mutta vttuilua en kuuntele. Niissä hommissa on vara valita työpaikkansa, joten pomotkin äkkiä ymmärtävät, että ei kannata ryppyillä, jos haluaa pitää avustajan. 

Vierailija
122/162 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan aina potkut henkilökohtaisen avustajan töistä, samoin puhelinmyynnistä

Älä valehtele! Et voi saada potkuja kun et ole päivääkään ollut töissä. Varsinkaan mainituissa hommissa. 

Yllättävän moni ei pärjää puhelinmyyjänä tai varsinkaan henkilökohtaisen avustajan hommissa. Varsinkin jälkimmäisessä pomot ovat usein ihan omaa luokkaansa ja heikompi joutuu suljetulle potkujen jälkeen, niin traumaattista työtä se on...

Lääkitys kuntoon niin pärjää kummassakin työssä 

Toivottavasti sinua hoitaa tulevaisuudessa joku työhönsä lääkitty surkimus. 

Joka kolmas syö SSRI lääkkeitä että jaksaa työelämässä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/162 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaisia perustehtäviä on nyt tarjolla paljon vähemmän kuin vaikkapa vielä 50 vuotta sitten.  Ne on automatisoitu tai, kuten pankkialalla, siirretty tehtäviksi alemman palkkatason maissa.  Tämäkin vaikuttaa siihen ettei "tavan pulliaisilla" ole enää niin paljon kysyntää työmarkkinoilla. 

Mikä estää tavan pulliaista olemasta esim. kaupassa kassa tai hyllyttäjänä tai hoiva-avustajana tai vaikka lehdenajakana? Entä miksi tavan pulliainen ei hanki koulutuksen kautta lisäosaamista, jos sille on tarvetta? 

Se estää, ettei työnantaja palkkaa, vaikka kuinka hakisi. 

Miten se on mahdollista, että suurin osa suomalaisista on töissä, jos työnantaja ei ikinä

Ikävä pilata voimafantasiasi, mutta minut on palkattu aina kun olen hakenut töitä. Työtön olin viimeksi vuonna 2004 ja se oli tietoinen valinta siinä kohtaa elämää. Turhaan siis minuun projisoit omaa tilannettasi. Se ei ole minun syyni, että sinä et vain osaa hakea töitä. 

Vierailija
124/162 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoo hän, joka on laittanut estot puhelinmyyntifirmoille. Fyysistä työtä en pysty tekemään onnettomuuden takia. Muuten olen hakenut kaikkea mahdollista.  

Väärin. Minulla ei ole minkäänlaisia estoja puhelimessani. Estolistallakin on vain yksi ulkomaalainen numero, joka soitteli tunnin välein loppuvuodesta. Voi siis lopettaa tekosyiden etsimisen muista ja ryhtyä hakemaan aktiivisesti töitä. Myös puhelinmyyntiä. Sehän ei ole fyysistä työtä. 

Minä haen aktiivisesti töitä. Yhtään sellaista ihmistä ei ole tässä maailmassa, jolle sopii ainoastaan puhelinmyynti ja mitään muuta työtä ei pysty tekemään. Näin ollen jos jos voi päästä puhelinmyyjäksi, voi päästä jonnekin muuallekin - kunhan joku vaan palkkaa. Minäkin olen tehnyt noin 10+ vuotta koulutustani vastaavaa työtä. 

Vierailija
125/162 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä haluta vaikka minkä yli-ihmisen, mutta sitten pitäisi myös korvausten olla kohdillaan. Harvassa firmassa nykyään on.

Vierailija
126/162 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoo hän, joka on laittanut estot puhelinmyyntifirmoille. Fyysistä työtä en pysty tekemään onnettomuuden takia. Muuten olen hakenut kaikkea mahdollista.  

Väärin. Minulla ei ole minkäänlaisia estoja puhelimessani. Estolistallakin on vain yksi ulkomaalainen numero, joka soitteli tunnin välein loppuvuodesta. Voi siis lopettaa tekosyiden etsimisen muista ja ryhtyä hakemaan aktiivisesti töitä. Myös puhelinmyyntiä. Sehän ei ole fyysistä työtä. 

Minä haen aktiivisesti töitä. Yhtään sellaista ihmistä ei ole tässä maailmassa, jolle sopii ainoastaan puhelinmyynti ja mitään muuta työtä ei pysty tekemään. Näin ollen jos jos voi päästä puhelinmyyjäksi, voi päästä jonnekin muuallekin - kunhan joku vaan palkkaa. Minäkin olen tehnyt noin 10+ vuotta koulutustani vastaavaa työtä. 

Montako puhelinmyyntifirmaa olet tänään kontaktoinut työnhaun merkeissä? Et nimittäin voi väittää hakevasi aktiivisesti töitä, jos haet vain valikoiduisti töitä. Aktiivinen työnhakija hakee kaikkia töitä, joihin edes teoriassa voisi soveltua. 

Vierailija
127/162 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan sovellu puhelinmyyjäksi enkä henkilökohtaiseksi avustajaksi joten en hae niitä töitä. No, en kyllä valitakaan työttömyydestä, kun tiedän rajoitteeni

Vierailija
128/162 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat huippuosaajia. Kyse on itsensä brändäämisestä ja siitä, että kun haet töitä sinun tulee selvittää sekä miettiä jo valmiiksi mitä annettavaa sinulla on kyseiseen firmaan. Usein palkataan se joka puhuu vakuuttavimmin- osaamista ei ole sen enempää kuin sinullakaan.

Luota itseesi ja mieti vahvuuksiasi- haastattelussa voi ihan reilusti sanoa esim seuraavasti: " työpaikkailmoituksessa oli mainittu asia x, y ja z joita odotatte palkattavalta. Osaan hyvin asian y, sekä melko hyvin asian z. X sen sijaan on etäisempi asia mutta olen valmis opettelemaan sen. Lisäksi osaan teitä hyödyttävän asian ö"...

Työpaikkailmoitukset ovat usein melko utopistisia ja jos uskot joka sanan niissä esitetyistä vaatimuksista, et ikinä löydä töitä. Rohkeasti vaan faktat pöytään ja osoitat osaamisesi ja keskustelukykysi kun tuot asian rohkeasti esille. Tsemppiä, usko vahvuuksiisi.

Vierailija
129/162 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaisena avustajana pärjää, kun on normaali ihminen, jolla ei ole vammoja. Suurin osa niistä hommistahan on ihan perusjuttuja, kuten kaupassa seurana olemista, leipomista tms. Lapsikin osaisi ne, mutta ei ikänsä puolesta voi hakea töihin. Kynnysmatoksi ei kannata ruveta, vaan sanotaan pomolle, että hommat hoidetaan mutta vttuilua en kuuntele. Ni

Mutta ymmärrätkö sinä että jo se yksikin avustettava voi rikkoa herkemmän niin tohjoksi että ei edes hae töihin samoihin hommiin toisen avustettavan työntekijäksi.

Jos tietää että on tämmöinen ihminen niin turhaan sinne ängetä töihin missä tietää ettei pärjää.

Vierailija
130/162 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan edelliseen, jos siis tiedät jostain vaaditusta asiasta vain pintapuolisesti, mainitse se reilusti. Harva tietää kaikesta kaiken eikä sitä tosiasiassa edes odoteta.

Vierailija
131/162 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku mainitsi, että vain ulkomaalaistaustaisia näkyy bussinkuljettajina ja siivoojina.  Onko suomalaisella työttömällä tosiaan varaa ja mahdollisuus kieltäytyä näistä työtehtävistä ja niihin annettavasta perehdytyksestä?

Näköjään on. Helpompi ulista täällä, ettei saa töitä kuin hakeutua esim. siivoojaksi tai bussikuskiksi. 

Sinä se tässä uliset, moni hakee siivoojan töitä mutta ne menevät muualta tulleille

Miksi hyökkäät noin aggressiivisesti, kun sinulle kerrotaan totuus? Ei se minun syytäni ole, että sinulle ei työt kelpaa. 

Kelpaa työt mutta ei palkata, vaikka hakee ihan joka

Montako puhelinmyyntitilausta olet tehnyt ja vastaanottanut? Katsos kun sillä pelkällä soittelulla ei puhelinmyynnissä elä eikä tienaa. Siinä tienaa ainoastaan tehdyillä kaupoilla, eli jos halutaan ihmisten työllistyvän puhelinmyyntiin, silloin meidän pitää olla valmiita myös ostamaan puhelinmyyjien kauppaamia tuotteita. Muuten on ihan sama kuin sanoisi, että perusta yritys, mutta kukaan meistä ei muuten sitten osta yrityksen palveluita/tuotteita.

Ethän ohita myöskään feissareita, koska heillekin maksetaan tehdyistä sopimuksista eikä kadulla seisoskelusta.

Vierailija
132/162 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kyllä ennemmin seksityötä ku jotain puhelinmyyjän töitä tai alan henkilökohtaisen avustajan hommiin.

Kumpaakin työtä kokeiltu ja ei hele enää ikinä. 

Vierailija
133/162 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän takia työkkärit ei velvoita hakemaan puhelinmyyjän töitä 

Vierailija
134/162 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normihommissa pitää olla huippuosaaja, huippuyksilö (viduttaa jo nämä nimityksetkin), mutta ministeriaitiossa istuu pahvipääidiootti huutamassa hävyttömyyksiä muille puhujille. Taitavat nämä normihommissa olevat ihmiset kuitenkin olla niitä, jotka pitävät tämän maan talouden ja rattaat pyörimässä. Pahvipääidiootit vain suoltavat paskaa suustaan!

Vierailija
135/162 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaisena avustajana pärjää, kun on normaali ihminen, jolla ei ole vammoja. Suurin osa niistä hommistahan on ihan perusjuttuja, kuten kaupassa seurana olemista, leipomista tms. Lapsikin osaisi ne, mutta ei ikänsä puolesta voi hakea töihin. Kynnysmatoksi ei kannata ruveta, vaan sanotaan pomolle, että hommat hoidetaan mutta vttuilua en kuuntele. Ni

Mulla on paniikkihäiriö ja se oireilee juuri tuon kaltaisissa tehtävissä jos on oltava asiakaspalvelua paljon. Ja sitähän henkilökohtainen avustaja tekee, palvelee asiakasta.

On monia joille kyseinen työ ei sovi, juurikin vamman takia. Aina henkinen vamma ei näy ulospäin.

Vierailija
136/162 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisen avustajan työssä ihan oikeasti tarvitaan tietynlaista huippuosaajaa. Asiakkaista suurin osa on ainakin välillä tosi hankalia ja pahantuulisia jo pelkästään elämäntilanteen takia, kun ymmärrettävästi v*tuttaa. Siihen sitten mahdollisesti kovat kivut päälle - ja joskus avustettavan perusluonne on tietysti ollut jo terveenäkin vaikea. Kärsivällistä ja ymmärtävää luonnetta vaatii avustajalta.

Olettaen tietysti, että avustettava on kuitenkin normaali käytökseltään, vaikka olisikin hankala. Väkivaltaa ja ahdistelua ei tulisi kenenkään sietää päivääkään.

Vierailija
137/162 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksei missään riitä normaali suoriutuminen. Menin töihin, jota en ollut koskaan aiemmin tehnyt. En saanut kunnollista opastusta työhön, kun kuulemma muun työkokemuksen pitäisi antaa hyvä pohja tehdä ihan uudenlaista työtä. Vähän ajan päästä alkoi tulla ihmettelyä miksi olen hidas enkä osaa. Opastusta ei saanut siinäkään vaiheessa.

Vierailija
138/162 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä huippuosaaminen ei riitä. Pitää olla suhteita, verkostoja, huippusuosittelijoita. Edelleenkin suhteilla töihin.

Vierailija
139/162 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka kolmas syö SSRI lääkkeitä että jaksaa työelämässä

SSRI-lääke on myös siitä hyvä,.että kehtaa väittää olevansa huippuosaaja, vaikka ei ole. Voi saada sen työn.

Vierailija
140/162 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka kolmas

Se taas ei välttämättä ole hyvä asia. Ihmisistä tiristetään työelämässä kaikki irti. Se ei ole puolikuntoisen paikka. Harva työ kuntouttaa. Monesti työpaikalla rikotaan ihminen entistä pahempaan kuntoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän