Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Air fryer - todennäköisesti jää keittiön kaappiin pölyttymään

Vierailija
06.03.2024 |

Kaveri tuli hiihtoloman kunniaksi parin päivän visiitille ja toi tuliaisena air fryerin. Kaunis ajatus, mutta seurattuani kaverin ähräämistä laitteen kanssa tuli sellainen olo, että tuo värkki kyllä jää käyttöä vaille. 

Jotenkin hirveää ähräämistä ja kun lohkoperunat saatu kypsiksi, sitten aletaan pöhistellä lihapullia. Venaamista ja ihmettelyä, milloin on kypsää. 

Säästäköön vaikka kuin tiskiä, mä laitan tästä edespäitekin lihapullat pannulla ja heitän soosiin jatkokypsymään. 

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen erilaista tulee siinä mini uunissa mitä ei saa normaalissa uunissa.

Vierailija
42/62 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin kunnollinen airfryer, Russell Hobbs Satisfry Air&Grill. Se on kovassa käytössä ollut siitä lähtien. Huippupeli!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kuulee, että tällä laitteella tulee hyvät ranskalaiset. Aina ne ranskalaiset. En syö niin usein ranskalaisia, että tarvitsin niiden valmistukseen oman laitteen.

Ääliö.

Uuu. Kovis vai?

Vierailija
44/62 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kyseessä joku pieni halpislaite. Ostaa kunnollisen niin sillä voikin tehdä kaikenlaista. Ei kukaan tuo tuliaiseksi sen hintaluokan laitetta.

Siinä on periaatteessa kaksi asiaa, jota säädetään. Lämpötila ja aika. Kaikki muu on sellaista, josta ei kannata maksaa ylimääräistä. Mutta astian koolla on merkitystä. 

Vierailija
45/62 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kuulee, että tällä laitteella tulee hyvät ranskalaiset. Aina ne ranskalaiset. En syö niin usein ranskalaisia, että tarvitsin niiden valmistukseen oman laitteen.

Ääliö.

Ei kai se nyt minun vika ole, että laitteen omistajat puhuvat vain siitä, miten hyviä ranskalaisia sillä saa. Eikä sinullakaan ollut siihen lisättävää.

Sinun vikasi on se, ettet osaa kokata. Minä teen tuolla suurimman osan uuniruuista.

Vierailija
46/62 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän Russell Hobbs on 76 % nopeampi kuin norm. uuni ja säästää 44 % energiaa.

Vierailija
47/62 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko siitä sitten air dyer?

Vai Satisfyer?

Vierailija
48/62 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te sillä teette? Ranskalaisia ja jotain valmiita lihapullia lämmitätte?

Teettekö koskaan ruokaa?

Juuri tein itse lihapullia. Tulee todella hyviä, rapea pinta ja sisältä mehukkaita. Olen tehnyt air fryerilla paljon myös mm. pihvejä, lohta, lohkoperunoita, täytettyjä herkkusieniä, maustettua kukkakaalia ja parsakaalia (nää on kuin sipsiä 😋). Eniten tehdään kuitenkin lämpimiä voileipiä esim. iltapalaksi, niin helppoa ja nopeaa ja maistuvaa! Nam. 

Kiitos tästä vastauksesta. Olen se, joka kertoi kuulleensa vain hyvistä ranskalaisista.

Vierailija
49/62 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä korissa saa enemmän rapeutta kuin uunissa pellillä. Muuten se on nopeampi ja taloudellisempi.

Vierailija
50/62 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse ei keksi mitä Air fryerilla voi näppärästi valmistaa niin somesta saa hyvin vinkkejä.

Monenlaisia airfryer-ruokien keittokirjojakin löytyy.

Vierailija
51/62 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopeus ja vähäisempi energian kulutus. Kyllähän se kuuma ilma pääsee kiertämään airfryerissa paremmin kuin uunissa. Toki suurempia määriä paistettaessa uuni on parempi.

Vierailija
52/62 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääliö.

Ei kai se nyt minun vika ole, että laitteen omistajat puhuvat vain siitä, miten hyviä ranskalaisia sillä saa. Eikä sinullakaan ollut siihen lisättävää.

Sinun vikasi on se, ettet osaa kokata. Minä teen tuolla suurimman osan uuniruuista.

Ei mulla edes ole koko laitetta. Hienosti on onnistunut ruuanlaitto jo monta kymmentä vuotta, joten ei tarvitse olla huolissaan minun kokkaustaidoista. :D

Vierailija
53/62 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun tekisi mieli ostaa, mutta laite vaikuttaa vievän aika paljon tilaa siihen nähden, minkä verran sillä voi valmistaa. Meillä on suht pieni keittiö ja vähän laskutilaa. Eikös kiertoilmauuni aja saman asian?

Kyllä. Air fryer on periaatteessa kiertoilmauuni. Meillä lapset ovat aikuisia ja nuorinkin lähti omilleen niin ruokaa tarvitsee valmistaa vain kahdelle ja näissä pienissä määrissä  Air fryer on nopea ja näppärä. Energiaakin kuluu vähemmän kuin uunin lämmittämiseen.

Meilläkin lapset ovat jo omillaan, mutta tuntuu, että koskaan en ole kokannut niin paljon kuin nykyisin. Aina on joku tenavista kylässä tai itse vien heille ruokaa. Emme taida koskaan päästä miehen kanssa niin pieniin kokkauksiin, että tuo laite sopisi meille.

Vierailija
54/62 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teini rakastaa tehdä sillä itselleen lihapullia/nugetteja ja ranskalaisia,15 min ja valmista. Ei tarvitse odotella että uuni lämpiää ja sitten vielä odotella ruuan paistumista.

Mutta jos me kaikki kolme syömme,ruokaa ei tule kerralla riittävästi.

Vierailija
55/62 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääliö.

Tekeekö tuo laite käyttäjistään noin töykeitä?

Vierailija
56/62 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääliö.

Siinä tapauksessa 98%:lla keskustelijoista on airfryer,

Vierailija
57/62 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä teini rakastaa tehdä sillä itselleen lihapullia/nugetteja ja ranskalaisia,15 min ja valmista. Ei tarvitse odotella että uuni lämpiää ja sitten vielä odotella ruuan paistumista.

Mutta jos me kaikki kolme syömme,ruokaa ei tule kerralla riittävästi.

Meillä mahtuu koriin kilo ransiksia plus lihapullat tms. Mutta tällöin jo se paistoaika menee noin 25 minuuttiin ja säästää ainoastaan siihen uunin lämpeämiseen kuluvan ajan.

Vierailija
58/62 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääliö.

Siinä tapauksessa 98%:lla keskustelijoista on airfryer,

Kiitos päivän nauruista. 

Vierailija
59/62 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin ja petyin kuuluu sarjaan leipä kone, vesi sänky ja aromipesä eli täyttä paskaa vähä älyisille

Vierailija
60/62 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ostin ja petyin kuuluu sarjaan leipä kone, vesi sänky ja aromipesä eli täyttä paskaa vähä älyisille

Apukoululaisen kirjoitustaidolla varustettu typerys haukkuu airfryerin käyttäjiä vähä-älyisiksi.