Air fryer - todennäköisesti jää keittiön kaappiin pölyttymään
Kaveri tuli hiihtoloman kunniaksi parin päivän visiitille ja toi tuliaisena air fryerin. Kaunis ajatus, mutta seurattuani kaverin ähräämistä laitteen kanssa tuli sellainen olo, että tuo värkki kyllä jää käyttöä vaille.
Jotenkin hirveää ähräämistä ja kun lohkoperunat saatu kypsiksi, sitten aletaan pöhistellä lihapullia. Venaamista ja ihmettelyä, milloin on kypsää.
Säästäköön vaikka kuin tiskiä, mä laitan tästä edespäitekin lihapullat pannulla ja heitän soosiin jatkokypsymään.
Kommentit (62)
Että semmoinen emäntä Porvoosta. Taitaa kokkaustaitosi rajoittua einesten lämmittämiseen mikrossa. Minä teen kolmihenkiselle perheelle useinkin ruuat airfryerilla.
M57
Då man inte orkar satsa på att göra mat kan man använda airfryern som surrogat. Den för ett jävla oljud och det som man värmer blir "något ditåt". Det kräver tillsats av spray olja, vilket i sin tur kvaddar idén om fettlös föda. Hönsklubbor är en av de få rätter som blir riktigt bra i airfryern. Skall man ha pommes frites som är goda, plockar man fram frityren.
Jos itse ei keksi mitä Air fryerilla voi näppärästi valmistaa niin somesta saa hyvin vinkkejä.
Leipäkoneesta olivat myös jotkut oikein innostuneita. Vieläkö leipovat sillä vai onko jo ollut vuosia pölyttymässä tai viety kirpparille.
Mitä te sillä teette? Ranskalaisia ja jotain valmiita lihapullia lämmitätte?
Teettekö koskaan ruokaa?
Eikö niitä perunoita ja lihapullia voi laittaa sinne laitteeseen ainakin osittain samanaikaisesti? Minulla ei siis ole kyseistä laitetta, mutta yksin asuva veljeni aikoo sellaisen hankkia.
Vierailija kirjoitti:
Leipäkoneesta olivat myös jotkut oikein innostuneita. Vieläkö leipovat sillä vai onko jo ollut vuosia pölyttymässä tai viety kirpparille.
Mulla on aktiivisessa käytössä leipäkone.
Vierailija kirjoitti:
No höpö höpö. Minulla on kolmas leipäkone menossa. Ensimmäisen ostin -80-luvun lopulla. Uusin on parivuotias Russel Hobbs. Edelliset ovat väsähtäneet paljosta käytöstä .
Kätevästi saa tehtyä erilaisia leipiä, kakkua, pullaa, taikinoita ja itse saa määritellä suolamäärän ym. Toki leivon myös paljon yleiskoneenkin kanssa, mutta leipäkone on kyllä kätevä . Anoppi teki omallaan hillotkin.
Aina kuulee, että tällä laitteella tulee hyvät ranskalaiset. Aina ne ranskalaiset. En syö niin usein ranskalaisia, että tarvitsin niiden valmistukseen oman laitteen.
Minun tekisi mieli ostaa, mutta laite vaikuttaa vievän aika paljon tilaa siihen nähden, minkä verran sillä voi valmistaa. Meillä on suht pieni keittiö ja vähän laskutilaa. Eikös kiertoilmauuni aja saman asian?
Vierailija kirjoitti:
Aina kuulee, että tällä laitteella tulee hyvät ranskalaiset. Aina ne ranskalaiset. En syö niin usein ranskalaisia, että tarvitsin niiden valmistukseen oman laitteen.
Ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Teettekö koskaan ruokaa?
Paistan itsetehdyt lihapullat, falafelit, crispy chickrnit , joulutortut( mikäli haluan vain muutaman) pullat, kalat, kasvikset, lohkoperunat. Ihan mikä vaan onnistuu minkä voi paistaa kiertoilmauunissakin. Tietenkin jos paistettavas on paljon niin silloin käytän kiertoilmauunia.
Kolme vuotta ollut Airi käytössä ja mahtava on vekotin. Tulee nopeasti wingsit, ranut, kanat, lämppärit ja muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääliö.
Ei kai se nyt minun vika ole, että laitteen omistajat puhuvat vain siitä, miten hyviä ranskalaisia sillä saa. Eikä sinullakaan ollut siihen lisättävää.
Vierailija kirjoitti:
Teettekö koskaan ruokaa?
Juuri tein itse lihapullia. Tulee todella hyviä, rapea pinta ja sisältä mehukkaita. Olen tehnyt air fryerilla paljon myös mm. pihvejä, lohta, lohkoperunoita, täytettyjä herkkusieniä, maustettua kukkakaalia ja parsakaalia (nää on kuin sipsiä 😋). Eniten tehdään kuitenkin lämpimiä voileipiä esim. iltapalaksi, niin helppoa ja nopeaa ja maistuvaa! Nam.
Vierailija kirjoitti:
Eikö niitä perunoita ja lihapullia voi laittaa sinne laitteeseen ainakin osittain samanaikaisesti? Minulla ei siis ole kyseistä laitetta, mutta yksin asuva veljeni aikoo sellaisen hankkia.
Itselläni on pieni laite,ja teen lihapullia yleensä sen verran kerralla, ettei mahdu. Mutta sen sijaan vaikka lohiviipale, possupihvi, broilerleike tms valmistuu perunoiden tai kasvisten kanssa hyvin.
Sain joululahjaksi enkä ole käyttänyt. Yhtä turha kuin muinoin oli leipäkone.
Vierailija kirjoitti:
Teettekö koskaan ruokaa?
Kyllä, tehdään ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Minun tekisi mieli ostaa, mutta laite vaikuttaa vievän aika paljon tilaa siihen nähden, minkä verran sillä voi valmistaa. Meillä on suht pieni keittiö ja vähän laskutilaa. Eikös kiertoilmauuni aja saman asian?
Kyllä. Air fryer on periaatteessa kiertoilmauuni. Meillä lapset ovat aikuisia ja nuorinkin lähti omilleen niin ruokaa tarvitsee valmistaa vain kahdelle ja näissä pienissä määrissä Air fryer on nopea ja näppärä. Energiaakin kuluu vähemmän kuin uunin lämmittämiseen.
Hyviä wingsejä ja ranskalaisia saa toki tehtyä, mutta aika vähälle käytölle on jäänyt. Ainakin oma philips on aika vaikea pestä ja meluisa, joten usein käytän mieluummin uunia.