Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Retkeilijät yms - parhaat keinot kantapään rakon suojaamiseen?

Vierailija
06.03.2024 |

Rakkolaastarin  lisäksi siis, kun se on niin pehmeä, ettei kestä hankausta. Tilanne on se, että haluaisin vielä hiihtää samalla monolla, jolla rakko tuli. Auttaisiko urheiluteippi tai jopa ilmastointiteippi tms? Ihan sellaista kevyttä virkistyshiihtoa, ei tarvitse pitkää matkaa päästä. 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimi ennakoivasti, älä odota rakon syntyä. Minä kiinnitän rakkolaastarin, kun tunturi näkyy lentokoneen ikkunasta.

Vierailija
2/14 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripulipaska. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä kenkäheinää. 

Lapsissa löytyy joka kaupasta.

Vierailija
4/14 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin sellaisia liimattavia isoja silikonirenkaita, joissa on reikä keskellä (rakon kokoinen) ja laitoin sen, rakko ei silloin osu monoo ja hyvin sujuu. Ei mennyt loma pilalla.

Vierailija
5/14 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin sellaisia liimattavia isoja silikonirenkaita, joissa on reikä keskellä (rakon kokoinen) ja laitoin sen, rakko ei silloin osu monoo ja hyvin sujuu. Ei mennyt loma pilalla.

Kiitos, kuulostaa kokeilemisen arvoiselta, täytyy käydä etsimässä. 

Vierailija
6/14 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimi ennakoivasti, älä odota rakon syntyä. Minä kiinnitän rakkolaastarin, kun tunturi näkyy lentokoneen ikkunasta.

Kuten sanoin, rakkolaastarin on liian pehmeä. 

Vierailija
7/14 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ohuet alussukat varsinaisien vaellusukkien alle, jolloin kitka tulee sukkien väliin eikä kantapäähän + jalkojen pesu ja huolellinen hoito vaseliinilla joka ilta. Näillä selvisin vähän yli 1000km vaelluksen ilman rakon rakkoa

Vierailija
8/14 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein laittanut jo valmiiksi ilmastointiteippiä. Hiihtomonot hiertävät pahasti, niin ennalta jo tarpeeksi iso sellaista pysyvää laastaria. Huomaa että sitä ilmastointiteippiä on eri laatuisia. Niistäkään osa ei tahdo millään pysyä paikallaan, kun iho alkaa hiota. Toiset pysyvät iholla paremmin.

Nuo rakkolaastarit menevät herkästi rullalle eivätkä pysy paikoillaan. Olen joskus kokeillut sitäkin yhdistelmää että sitä ilmastointiteippiä vielä sen rakkolaastarin päälle. Ehjä iho ei kyllä tarvi muuta kuin sen ilmastointiteipin.

Vierailija
9/14 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi ohuet alussukat varsinaisien vaellusukkien alle, jolloin kitka tulee sukkien väliin eikä kantapäähän + jalkojen pesu ja huolellinen hoito vaseliinilla joka ilta. Näillä selvisin vähän yli 1000km vaelluksen ilman rakon rakkoa

Sama. Toimii hyvin

Vierailija
10/14 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastointiteippi on yllättävän pätevä rakkoherkkien kantapäiden suojaamisessa, vaikka ei uskoisi. Se lähteekin ihosta irti helpommin kuin luulisi. Tämän vinkin sain kerran pitkiä matkoja juoksevalta työkaverilta.

Toinen, mitä itse käytän, on kinesioteippi. Urheiluteippiäkin kyllä, mutta se välillä tuntuu hikoilevan irti ihosta. Riippuu toki varmaan merkistä, noissa lienee liimassa eroja.

Vierailija
11/14 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, kuulostaa kokeilemisen arvoiselta, täytyy käydä etsimässä. 

Apteekeissa on.

Vierailija
12/14 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen usein laittanut jo valmiiksi ilmastointiteippiä. Hiihtomonot hiertävät pahasti, niin ennalta jo tarpeeksi iso sellaista pysyvää laastaria. Huomaa että sitä ilmastointiteippiä on eri laatuisia. Niistäkään osa ei tahdo millään pysyä paikallaan, kun iho alkaa hiota. Toiset pysyvät iholla paremmin.

Nuo rakkolaastarit menevät herkästi rullalle eivätkä pysy paikoillaan. Olen joskus kokeillut sitäkin yhdistelmää että sitä ilmastointiteippiä vielä sen rakkolaastarin päälle. Ehjä iho ei kyllä tarvi muuta kuin sen ilmastointiteipin.

Tuo on juuri rakkolaastarin ongelma. Mulla olisi valmiina gorillateippiä, mutta en muista olenko kokeillut sitä iholle, mahtaako pysyä. 

Vierailija
13/14 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmastointiteippi on yllättävän pätevä rakkoherkkien kantapäiden suojaamisessa, vaikka ei uskoisi. Se lähteekin ihosta irti helpommin kuin luulisi. Tämän vinkin sain kerran pitkiä matkoja juoksevalta työkaverilta.

Toinen, mitä itse käytän, on kinesioteippi. Urheiluteippiäkin kyllä, mutta se välillä tuntuu hikoilevan irti ihosta. Riippuu toki varmaan merkistä, noissa lienee liimassa eroja.

Ja mulle ei rakkolaastarit ole ikinä toimineet ollenkaan. Vaikka niiden pitäisi vähentää sitä rakon turvotusta, minulla ne vain lisäävät sitä. Mulle toimivin ratkaisu on juuri se, mitä kielletään tekemästä: puhtaalla neulalla pieni reikä rakon ihoon ja sieltä neste pois ja laastari päälle.

Vierailija
14/14 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista saa "tekoihoa". Käytin joskus vaurioituneen ihon päällä. Se pysyy hyvin muutaman päivän. En ole käyttänyt sitä koskaan rakkojen ehkäisyyn, mutta ehkä pitää kokeilla. Ne on ehkä 12x12 cm . Tai voi olla eri kokoisia. Mutta ainakin isompi kuin rakkolaastari. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi