Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyossakayva aiti! Pitkitatko koskaa lapsen paivakodista hakemista iltapaivalla, jotta han saisi leikkia ulkona kavereiden kanssa? Itse teen niin ja tunteeni ovat ristiriitaiset.

Vierailija
16.01.2007 |

Toisaalta haluaisin, että lapseni hoitopäivät olisivat mahdollisimman lyhyitä, toisaalta hän haluaa iltapäivisin kotimatkallakin jäädä leikkimään vielä ulos. Äidillä on aina huono omatunto!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi venyä aamulla pitempään kotona. Hoito alkaa jo 7.30, mutta lapsi saattaa mennä vasta 10.00 hoitoon. Lapsi tykkää rauhallisista aamuista kotona, joten lähdetään monesti silloin kun hän haluaa. Useimmiten jos haen lapsen liian ajoissa hoidosta, on leikit pahasti kesken ulkona ja ei halua pois. Tästä syystä haen vasta silloin kun hoito päättyy.

Vierailija
2/8 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo.. Täytyy myöntää.

Käyn eka rauhassa kaupassa ja ostan jotain herkkua ja menen kotiin lukemaan lehden ja syön herkut. Laitan ruuan alulle ja haen tytön sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan pitkitä vaan syöksyn heti töistä hakemaan. Jos joudun käymään asioilla, tai kaupassa, hoidan sen työajan kustannuksella esim. ruokiksella.

Lapsi on niin väsynyt jo iltapäivällä että mitä aikaisemmin sen parempi

Vierailija
4/8 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse p.kodissa töissä ja lapset (5 ja 6) hoidossa toisessa päiväkodissa. Tiedän miten rankkoja päivät on lapsille hoidossa enkä toella halua pitkittää niitä turhaan. Kyllä minullekin poika joskus sanoo että tulin liian aikaisin hakemaan tai sitten vastaavasti liian myöhään.

Yksi syy miksi en myöskään hae myöhemmin on että tiedän miten joskus harmittaa kun ei itse pääse lähtemään töistä ajoissa esim. neljän vuorosta kun lapsia jäisi liikaa 16.30 ja 17 vuorolaiselle ja sitten joku äiti tulee hakemaan lasta ja sanoo jotain tämmöistä: " kävin tuossa kaupassa, mut eiks oo mukavaa kulta kun sait leikkiä pitempään"

Vierailija
5/8 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset pisimmillään puoli viiteen asti hoidossa. Jos esim. pääsen joku päivä kolmelta, käyn vaikka ruokakaupassa ennen kuin haen lapset, niin ei illalla tarvitse lasten kanssa lähteä enää kauppaan. Mies tekee kahta työvuoroa, eli joudun usein ottamaan lapset mukaani. Meillä ei naapurustossa myöskään ole leikkikavereita, eli hoitopäivän jälkeen ei ole kavereita jos ei erikseen jonkún luokse mennä. Arkisin tätä ei jaksa millään tehdä... eli hyvällä omalla tunnolla annan lasten olla hoidossa 16-16.30 asti ja haen vasta sitten. Meillä aamut venyy, eli jos mies menee iltaan töihin niin lapset menee hoitoon vasta ruualle noin klo 10.30. Kokonaisuudessa hoitopäivät/viikot jäävät kuitenkin mielestäni kohtuullisiksi. Arkivapaat ollaan kyllä kotona, silloin en lapsia raaski hoitoon viedä, vaikka jotkut näkyvät niinkin tekevän ainakin meidän päiväkodissa.

Vierailija
6/8 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäisin lapseni hoidossa yhtään pidempään koin tarvis.

Työvuorojen mukaan haen heti kun vaan töistä pääsen.

Välillä olen hakemassa jo 14 myöhäsin on 16.30.

Vierailija
7/8 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ölköö siis myöhästykö ja jos mahdollista, olisitte ulos ovesta itsekin jo klo 17! Meillkin kun on monella ne omat lapset siellä eri päiväkodissa ja samat muut menot kun teilläkin. :) Kiitos!

Vierailija
8/8 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

=)